Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
sylvia schreef: het heerst hoor ziek zijn,ik ben vannacht geheel ondergekotst door Kleintje :o :-X :-X :-X
en ze bleef de hele nacht gaan :'( daarna nog diaree met een luft waar een olifant van achteruit gaat lopen :-X
Ja, dat klinkt bekend. Had hier 2 kleinkinderen met dezelfde klachten en toen nog een gedragstherapie bezoekje waar een kind met dezelfde klachten op de bank lag. Nou je snapt het, ben ook tamelijk gammel. Maar met zilverwater hou ik in elk geval de normaal bijkomende ontstekingen in bedwang.
gr.
Nicolette
Door sharpie
Nou Geer heel veel sterkte en beterschap gewenst met Saar :-*
Maar het gaat wel weer over, meestal dat duurt dat hele heftige niet zo lang met een AB kuurtje.
:-* :-* :-*
Door Femke
Zal ik morgen anders wat zilverwater voor haar meenemen als je zelf niet op voorraad hebt?
Door Jose
Hoi hoi
Ja hoopwel dat het snel over is allemaal.
Maar heeft het niet te maken met dat greppeltje dat ze daar door kou heeft gevad of een andere bacterie opgelpen die eventueel in het water zit. (denk gewoon ff mee weet het ook niet)

Maar over dat "Reversed Sneezing" gesproken, wist niet van het bestaan af, maar volgens jou uitleg doen Foef en Sam dat ook af en toe. Ze hebben het dan wel ff kwaat maar als ik over de hals heen vrijf is het vaak snel weer over. Heb er nooit zo stil bij gestaan, dacht dat komt gewoon door te veel opwinding en dan vaak met een brokje half in de keel.

Foef heeft het meestal als de deurbel gaat Sam staat te dartelen en ze aan het eten is dus alles tegelijk doet.

Maar waar kan ik hier over meer vinden, lezen. Heeft iemand een link of iets.

Maar hou saar goed in de gaten hoor, vind dit wel eng klinken.
Door sharpie
Maar over dat "Reversed Sneezing" gesproken, wist niet van het bestaan af, maar volgens jou uitleg doen Foef en Sam dat ook af en toe. Ze hebben het dan wel ff kwaat maar als ik over de hals heen vrijf is het vaak snel weer over. Heb er nooit zo stil bij gestaan, dacht dat komt gewoon door te veel opwinding en dan vaak met een brokje half in de keel.
Foef heeft het meestal als de deurbel gaat Sam staat te dartelen en ze aan het eten is dus alles tegelijk doet.
Maar waar kan ik hier over meer vinden, lezen. Heeft iemand een link of iets.
Maar hou saar goed in de gaten hoor, vind dit wel eng klinken.
Ik was vanochtend bij mijn "core ayurveda geneeskundige" en vroeg of ze ook dieren behandelde, waarop ze "ja" antwoorden.
Ik heb haar gelijk even gevraagd over "reversed sneezing" omdat mijn honden daar ook wel eens last van hebben.
Zij zei dat het komt door een bepaald bacterietje en dat ze dat met een klein kuurtje er zo uithaalt.
Als je geinteresseert bent, laat het dan even weten, dan stuur ik een pb met haar nummer.
Door sylvia
sharpie schreef:

Ik was vanochtend bij mijn "core ayurveda geneeskundige" en vroeg of ze ook dieren behandelde, waarop ze "ja" antwoorden.
Ik heb haar gelijk even gevraagd over "reversed sneezing" omdat mijn honden daar ook wel eens last van hebben.
Zij zei dat het komt door een bepaald bacterietje en dat ze dat met een klein kuurtje er zo uithaalt.
Als je geinteresseert bent, laat het dan even weten, dan stuur ik een pb met haar nummer.
Reverse sneezing komt niet door een beestje het is het zachte gedeelte van het gehemelte wat anders gaat zitten,hoe het precies werkt zou ik je niet uit kunnen leggen.Maar wat in hemels naam is een core ayurveda geneeskundige?
Door Helen
sylvia schreef:
Reverse sneezing komt niet door een beestje het is het zachte gedeelte van het gehemelte wat anders gaat zitten,hoe het precies werkt zou ik je niet uit kunnen leggen.Maar wat in hemels naam is een core ayurveda geneeskundige?
Zie vraag bij Zelf samenstellen, vragen en problemen: Degeneratieve Myelopathie en Barf?

Enne bacterietje....nope, wat Sylvia zegt, het heeft te maken met het zachte gedeelte van het gehemelte. Kan het ook even niet goed uitleggen. Type het in bij google en het wordt je wat beter uitgelegd.

groetjes Helen
Door geer
Nogmaals bedankt allemaal!! Het komt niet door het greppeltje Jose, daarvoor deed ze het ook al, al zal dat het best kunnen hebben verergerd :-\ (rot reu met nOg rottere bazen die deden alsof het ONZe hond was, stond Guus daar die hond bij de greppel weg te trekken zodat ik Saar eruit kon slepen. Baasjes stonden erbij en keken ernaar)...
Aangezien ze ook kennelhoest heeft, vind ik het een beetje moeilijk te bepalen welke hoest/snuif nou waarbij hoort :) Bij de reversed sneezing verkrapt haar hele trachea (tenminste, die voelt keihard en verkrampt), volgens mij inderdaad doordat er iets in haar zachte gehemelte verkeerd zit.. Dit verklaart ook waarom ze er mee ophoudt als je haar laat slikken (of als je d'r neus dichtknijpt, maar dat vindt ze minder geslaagd ;))..
Ik heb nog voor 2 dagen antibiotica, blijf 'Tussetinnen' en krijg morgen van Femke wat zilverwater om te proberen.. Gaat lukken ;) :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door