Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
Barf nu sinds een maand ongeveer en mijn woef Binke heeft weer een behoorlijk grote opleving van exceem tussen zijn tenen. Hij heeft hier altijd last van, tenminste het komt en het gaat, we houden zijn poten altijd goed droog doormiddel van maizena en dat helpt wel meestal. Nu lees ik op barfplaats wel eens over ontgiftigingsverschijnselen, als deze grote opleving van exceem dat is, hoe lang gaat dat dan duren. Heel graag zou ik Binke voorgoed van de exceem afhelpen, heeft iemand ervaring hiermee en tips?
Door Lizzy
Ja, ik kan me goed voorstellen dat je hem graag van zijn eczeem af zou willen helpen.... Ik vrees alleen dat geduld een schone zaak is... Dit soort dingen kunnen wel eens wat langer gaan duren (weken en zelfs maanden). En, niet gezegd dat je met alleen voeding geheel van de eczeem afraakt natuurlijk. Er zijn zoveel oorzaken voor eczeem! Wat je zou kunnen doen is om extra visolie toe te gaan dienen (ontstekingsremmend) en om bijv. een groene leem kuur te doen.
Door Kynida
Ben inderdaad al begonnen met het geven van visolie deze week, je moet toch wat, maar ik vrees dat het weer een consult bij de dierenarts wordt, zijn pootjes zijn alle vier oranje, het arme ding :'(. Ik word er wel lichtelijk moe van. Het ging eigenlijk een hele tijd goed en rond de tijd dat ik ging barfen begon het weer, eerst een klein beetje en dat leek over te gaan en toen ineens KABOEM, een enorme uitbraak aan alle vier de poten :o en nu krijg ik het met maizena gewoon niet meer weg. Dus naar de da maar weer :(
Door Kynida
Ben inderdaad deze week al meer viscapsules gaan geven, je moet toch wat, maar ik vrees dat een bezoek aan de da nodig is, hij heeft aan alle vier de voeten last, ze zien helemaal oranje, het arme ding :'(. Ik word er wel lichtelijk moe van. Het punt is alleen, het ging zo'n tijd goed en rond de tijd dat ik begon te barfen begon het weer, eerst een beetje en toen KABOEM een enorme uitbarsting en ik krijg het ook niet meer weg :-\
Door Kynida
Oh, chips, nou staat het er 2 keer op, was niet de bedoeling. ;D. Trouwens naar de da geweest, zalfje en prednison pillen tegen de jeuk.
Door Femke
hoeveel last heeft je hond van die exceem? Want prednison is echt zooi hoor, dan ben je met een kanon op een mug aan het schieten. Als je hond er vreeeeeselijk veel last van heeft dan kan ik het begrijpen hoor, maar ik zou niet te makkelijk naar de prednison grijpen. Er zijn ook homeopatische middelen zoals bijv. prodier huidjeuk, misschien kun je dat gebruiken? Of anders iets van Calendulan emulsie oid?

Ik zou wat groene leem of chlorella toevoegen, en net wat Lizzy zegt: een kwestie van geduld......
Laatst gewijzigd door Femke op za 17 dec 2005, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door