Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door roefus
[quote="tieneke"]
Is de goeie ;)
Maal ze 8)
[/quote]

Tjakka......ik heb gescoord !!!!

Jammer voor je handel, meid....en voor de commissie van Kruimel.....
haha, dat las ik weer ergens anders.......
Door roefus
Nu zit ik dus vanalles te bedenken, voor de menues van deze week...
Heb visolie gehaald (om de kosten lekker op te voeren :D), zeewier dus nog niet....dat komt dan misschien nog.
Maar.....nou vraag ik me af.....ik lees vaker 'rauwe honing'.
What the hell is 'rauwe honing'?
Ik heb wel honing, maar wat is 'rauwe'?
Haha, moet ik nu ook bijen gaan houwen ? :'(
En waar is dat precies goed voor?

Ennn........ik heb vroeger gehoord dat welpen van wolven, als ze dus 'opgevangen' werden....geen gewone zuivel konden verdragen.
Maar wél geitenmelk enzovoorts......
Nou heb ik meestal wel geitenkaas in huis....mag ik daar die groentemix óók mee mengen?

Ik wil nu NIET meer dat er ook maar IETS fouts in die zielige honden- en kattenmaag terecht komt.
Door Pauline
He eindelijk een vraag die ik kan beantwoorden. Rauwe honing is koudgeslingerde (onverhitte) honing! Je koopt het bij het reformhuis of de natuurwinkel.
Ik heb b.v. boekweithoning van de Traay, vind het zelf trouwens niet lekker. De honden daarintegen wel.
Door roefus
[quote="Pauline"]
He eindelijk een vraag die ik kan beantwoorden. Rauwe honing is koudgeslingerde (onverhitte) honing! Je koopt het bij het reformhuis of de natuurwinkel.
Ik heb b.v. boekweithoning van de Traay, vind het zelf trouwens niet lekker. De honden daarintegen wel.
[/quote]

Oké, bedankt !!!!!
Dus morgen maar zo'n reformhuis opzoeken...koudgeslingerd en onverhit ;D ;D ;D
Weet niet wat er allemaal met de honing in mijn keukenkastje gebeurd is.....maar dat is dus zeker niet de goeie...minpunt :-\

Weet je ook nog waar het precies goed voor is?
Door Pauline
[quote="roefus"]
Oké, bedankt !!!!!
Dus morgen maar zo'n reformhuis opzoeken...koudgeslingerd en onverhit ;D ;D ;D
Weet niet wat er allemaal met de honing in mijn keukenkastje gebeurd is.....maar dat is dus zeker niet de goeie...minpunt :-\

Weet je ook nog waar het precies goed voor is?
[/quote]
Zou ik ff moeten nazoeken. Ik vergeet nog wel eens wat hoor ::) ::) ;D ;D ;D Mijn diepe onderbewustzijn roept iets van enzymen, maar of dat kant of wal raakt ??? ???
Door Pauline
Op het potje staat: rijk aan mineralen en sporenelementen.

En na ff zoeken vond ik dit: Rauwe honing is zuiverend en heeft een antibacteriele, immunversterkende werking.
Laatst gewijzigd door Pauline op di 13 dec 2005, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
[quote="Pauline"]
Op het potje staat: rijk aan mineralen en sporenelementen.

En na ff zoeken vond ik dit: Rauwe honing is zuiverend en heeft een antibacteriele, immunversterkende werking.
[/quote]

Sjee........als die hondjes nou toch niet HARTSTIKKE gezond worden en blijven, dan weet ik het óók niet meer :D :D :D :D :D
Ennn.......bedankt dat je het het opzocht !!!
Door roefus
PS........zijn dat trouwens ruwharige teckeltjes die jij daar hebt????
Heb heeeeeeeel lang geleden, nog eens een 'teckeltje' gehad.
Zeker súper eigenwijs, hè?
Volgens mij......eigenwijzer kán niet ;D ;D
Door Pauline
[quote="roefus"]
[/quote]
Jawel hoor, het vrouwtje van de teckeltjes! ;D ;D ;D ;D ;D
Door Pauline
[quote="roefus"]
PS........zijn dat trouwens ruwharige teckeltjes die jij daar hebt????
Heb heeeeeeeel lang geleden, nog eens een 'teckeltje' gehad.
Zeker súper eigenwijs, hè?
[/quote]
En het valt best mee! Op de hondentraining (doe met beide jongens G&G) zijn ze allebei de beste van de groep en daar ben ik apetrots op! ;D :D
Komt trouwens volgens de trainster ook deels omdat ik ze geen andere keuze geef en het zijn ook intelligente beestjes moet ik eerlijk toegeven.
Laatst gewijzigd door Pauline op di 13 dec 2005, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
[quote="Pauline"]
En het valt best mee! Op de hondentraining (doe met beide jongens G&G) zijn ze allebei de beste van de groep en daar ben ik apetrots op! ;D :D
Komt trouwens volgens de trainster ook deels omdat ik ze geen andere keuze geef en het zijn ook intelligente beestjes moet ik eerlijk toegeven.
[/quote]

Alle reden om er trots op te zijn!!!
Ennn......teckels zijn gaaf.........werkelijk waar.
Het waren de eerste hondjes waar ik als kind mee kennis maakte....en geloof maar dat ik ze gááf vind.
Slim en eigenwijs, vrolijk, overmoedig....zo klein als ze zijn.
En later heb ik nog een keer een kruising met een teckel gehad (via de opvang).....is héél oud geworden.
Had sowieso het 'karakter' van een teckel.
Sjezús......mevrouw hield niet van regen !!!
Ging ik met de honden lópen en het begon te regenen (en ze liepen los....want dat ging toen nog bijna overal, waar ik woonde).....nou dan draaide mevrouw om.
Kon ik roepen totdat ik een ons woog (wat overigens nooit gelukt is, dat ons ;D_......maar 'terugkomen?'....forget it.
Voor de rest viel het allemaal wel mee....maar wél eigenwijs.
Was ik een beete boos geweest....moest ik het 'goed maken'....want anders lag 't beestje een uurtje te 'mokken' achter de bank.
Wel weer héél blij als het 'goed' was.
Gave beestjes.....
En als jij daarmee op G&G bent...dubbel-leuk!!!
Door Pauline
Dank je. 'k Vind ze ook fantastisch. Heb 14,5 jaar een ruwhaartje gehad. Is eind febr. geeuthaniseerd. Was een "echte" teckel, pfffff. Nee wat dat betreft zijn mijn jongens nu een stuk makkelijker. ;D
Door roefus
Ennnnnnn..........mijn kat BARFT !!!
Echt waar....nog wat brokjes vanochtend......(maar die gingen niet op).
Vanavond het whiskas-zakje helemaal 'achterwege' gelaten.......en stukjes kalfsvlees, kalkoen en kippennekjes gegeven.
De kippennekjes met de snoeischaar in centimetertjes geknipt.......(was ff goed 'mikken'.....want anders sprongen ze drie meter verderop ;D).
En Sjors........die vindt het klásse......
Alles is weg.....redelijk snel.
Rende wél nog rond met die stukjes kippenek (dus heb een zeiltje neergelegd over de énige 'stoffen' stoel).
Zal tóch wel komen door zijn verleden....hij moet per se wég met iets wat iets 'langer' kan duren.
Veilig plekje op zoeken ofzo.

Roefus nu ook volledig aan de barf (carnibest 's ochtends, lichte maaltijd, dus niet zoveel).
De groenteprut ging er vanavond als enige niet écht in (vond hij écht 'prut').
Enkel met kwark en wat geitenkaas is dat blijkbaar minder dan de rest.
Maar morgen krijgt hij dat éxtra er bovenop, gooi ik er wat pens doorheen.
Hij MOET groente, potverdorie........

Al met al.......tis wel leuk.
Morgen ga ik die 'vleesmolen' proberen, om voor de kat wat botjes te vermalen.
Al met al......een heel avontuur.
Maar WEL genieten.......
Zit niet voor niets zo vaak aan de pc op 'barfplaats'.
Da's het enthousiasme van de beginner, zullen we maar zeggen :D
Door roefus
[quote="Pauline"]
Dank je. 'k Vind ze ook fantastisch. Heb 14,5 jaar een ruwhaartje gehad. Is eind febr. geeuthaniseerd. Was een "echte" teckel, pfffff. Nee wat dat betreft zijn mijn jongens nu een stuk makkelijker. ;D
[/quote]

Ze zéggen......dat 'jongens' alTIJD makkelijker zijn.......
Maar daar durf ik geen eed op te doen........ ???
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door