Maar het schema wat ik nu gebruik voor de 4 honden ziet er als volgt uit:
maandag:
kipkarkas 1079 gram
allemaal een ei en een visolie capsule
dinsdag:
vlees of gevogelte (ene week vlees andere week gevogelte) 1079 gram
pens 349 gram en 595 gram groente en beetje zeewier
woensdag
kipkarkas 1079 gram
allemaal een ei en een visolie capsule
donderdag:
vleesrib (elke week een ander) 1079 gram
lever 349 gram
595 gram groente met knoflook
221 gram hutenkase (om het prakje van lever en groente eetbaar te maken)
vrijdag:
gevogelte (elke keer weer wat anders)1079 gram
zaterdag:
298 groente met een handje noten
de ene week hele vis 680 gram
en de andere week zalmkop 955 gram
zondag:
349 gram orgaan, de ene week hart en de andere week aparte dingen als long, tong enz.
595 gram groente met knoflook
en een bakje yoghurt met honing en Green Magma
Mijn groente hapjes bestaan voor 1/3 uit pens. Dus de verhoudingen zijn dan uiteindelijk gewoon
60% vleesbotten (ongeveer 45% botten, 55% vlees)
15% orgaanvlees
15% groente fruit mix
10% overige
Ik heb de kip (minder dan 50%) op maandag en woensdag gezet omdat ik het dan maandags elke week vers kan halen (scheelt weer vriesruimte). De visolie bewust erbij op die dag voor de omega 3.
Op zaterdag verse vis van de markt (behalve de zalmkoppen dan, natuurlijk 2 weken in de vriezer).
Knoflook heb ik bewust apart van zeewier, ergens gelezen dat dat niet zo goed samen gaat.
Op dinsdag en donderdag krijgen ze lekker veel. En daar tegenover staat dat ze vrijdag wat minder en op zondag veel minder krijgen. Zondagavond tegen het maagzuur een bakje yoghurt met honing en Green Magma.
Ik heb op deze manier een schema wat makkelijk te onthouden is, doordat de hoeveelheden van orgaanvlees en RMB altijd hetzelfde is. En daardoor ook nog afwisseling in de hoeveelheden per dag.
De kleintjes eten de vis nog steeds niet op de hoeveelheden die ik wil, maar in het schema heb ik er rekening mee gehouden heb dat ik die strijd natuurlijk wel ga winnen he

Vleesrib is elke week een ander. Ook in het gevogelte heb ik redelijk veel afwisseling zitten.
Waar ik nog elke keer over twijfel als ik op dinsdag gevogelte geef ipv vlees, of ik dan niet in het geheel te veel gevogelte geef? Of maakt dat niet uit?
Verder probeer ik zoveel mogelijk te wisselen met gevogelte en orgaanvlees van verschillende dieren.
Iemand aanvullingen of verbeterpunten??