Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Laura1982
Truus schreef: Dat klopt, er moet minstens 8 uur tussen zitten maar nog beter is helemaal geen brokken natuurlijk ;)
Af en toe krijgt de kleinste een plukje brokken omdat hij er zo gek van is. Geef het eerder als een beetje snoep voor hem. Maar dan blijven de brokken hier ook verboden ;)
Ik geef ze voor de helft van hun dieet (naast Carnibest) ook nog brokken, maar dan wel ecologische brokken. Nu helaas Innova niet meer verkrijgbaar is in Nederland ben ik op zoek gegaan naar waardige vervangers. De beste brok die ik kan vinden is Artemis, helaas nog moeilijk te bestellen maar de eerste 5 ingredienten zijn wel van dierlijke afkomst. Daarnaast voer ik Evolve, Solid Gold en Almo Nature ;)
Door conleeuw
WorldOfDani schreef: Ik geef ze voor de helft van hun dieet (naast Carnibest) ook nog brokken, maar dan wel ecologische brokken. Nu helaas Innova niet meer verkrijgbaar is in Nederland ben ik op zoek gegaan naar waardige vervangers. De beste brok die ik kan vinden is Artemis, helaas nog moeilijk te bestellen maar de eerste 5 ingredienten zijn wel van dierlijke afkomst. Daarnaast voer ik Evolve, Solid Gold en Almo Nature ;)
effe off topic, wat heb jij ongeloofelijke mooie katten zeg ;D
Door Rosita
Begrijp nog steeds niet wat mensen bedoelen met ecologische brokken en waarom deze minder ongezond zouden zijn. Natuurlijk gaat het om de kwaliteit van de ingredienten, maar zelfs de beste kwaliteit graan in grote hoeveelheden is ongezond voor een carnivoor. Daarnaast bevatten brokken hooguit 10% vocht en dat is nu juist zo slecht voor de nieren, ecologisch of niet.
Rosita schreef: Begrijp nog steeds niet wat mensen bedoelen met ecologische brokken en waarom deze minder ongezond zouden zijn. Natuurlijk gaat het om de kwaliteit van de ingredienten, maar zelfs de beste kwaliteit graan in grote hoeveelheden is ongezond voor een carnivoor. Daarnaast bevatten brokken hooguit 10% vocht en dat is nu juist zo slecht voor de nieren, ecologisch of niet.
Met ecologische brokken bedoel IK geen geur en kleurstoffen, geen chemische conserveringsmiddelen en vanuit een holistisch oogpunt gemaakt. Een groot deel van deze ecologische brokken gebruiken ook human grade vlees en er zit vaak ook meer vlees in dan de normale premium "a" brokken en vaak geen mais.
Barf en Kvv zijn uiteraard tig keer beter dan deze brokken, maar ik wil om diverse redenen niet helemaal overgaan op rauw versvoer.
Dan maar de minst kwade zien te vinden uit al die brokken ;)
Door Rosita
WorldOfDani schreef: Met ecologische brokken bedoel IK geen geur en kleurstoffen, geen chemische conserveringsmiddelen en vanuit een holistisch oogpunt gemaakt. Een groot deel van deze ecologische brokken gebruiken ook human grade vlees en er zit vaak ook meer vlees in dan de normale premium "a" brokken en vaak geen mais.
Barf en Kvv zijn uiteraard tig keer beter dan deze brokken, maar ik wil om diverse redenen niet helemaal overgaan op rauw versvoer.
Dan maar de minst kwade zien te vinden uit al die brokken ;)
Ik begrijp het ;). Soms stellen mensen echter dat ecobrokken wel gezond zijn juist omdat er geen geur en kleurstoffen en chemische conserveringsmiddelen inzitten, maar vergeten helemaal dat ook deze brokken niet echt geschikt zijn voor carnivoren (en dat dit niet ligt aan de kwaliteit, maar aan de kwantiteit). Als je toch brokken blijft geven zijn dit inderdaad de "betere" brokken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door