Moderator: Lizzy
James schreef: Nou, ik geloof nooit dat dat gaat helpen. Maar waarom niet gewoon het probleem oplossen? CD kopen met vuurwerk geluiden erop. Heeeeeeel zacht opzetten en dan eten geven, of lekker spelen. Niet te snel willen, maar steeds een beetje harder, tot hij echt heel hard staat. Als je er een beetje tijd in steekt en niet te hard wilt, werkt het perfect! Misschien nog wat lichtflitsen als toegift... afstandsbediening op het licht, te koop bij de Gamma.Zoals Debora ook al op merktte ik train dus al vanaf oktober met die vuurwerk CD, hij kan nu thuis erg hard aan staan zonder problemen en ik merk ook dat het werkt, als hij nu buiten een knal hoort schrikt hij, gaat wel harder lopen, maar doet nog wel zijn behoefte. Maar straks zijn de knallen meer in de buurt en meer achter elkaar, ik geloof nooit dat hij dat aan kan met behulp van alleen die CD, hij krijgt nu dan ook al een kleine 2 weken rust composium door zijn voer van VSM en heb ook een flesje Bach Bloesem resque remedie, ik hoop dat dit voldoende is, ik moet het toch afwachten, ben erg blij al zijn we een maand verder!
roel schreef: Wennepen, je hond gerust stellen met een fermoon afscheider, zou ik naar het land der fabelen willen verwijzen.Kleine correctie:
feromoon = Geurstof die in de omgeving wordt afgezet met als doel het seksuele gedrag van soortgenoten te beïnvloeden.
Je hond zal vast geen zin hebben in seks als hij bang is.
Toch denk ik dat veel oefenen met je cd met vuurwerk geluiden zijn vruchten zal afwerpen.
Ook zou ik angstig gedrag bij je hond totaal negeren, d.w.z. je hond NOOIT troosten als hij bang is. Als hij rustig gedrag vertoond als je cd opstaat zou ik oefeningen trainen zoals zit en lig. Hij kan immers niet zitten en vluchten tegelijkertijd.
(Meer info over het wegtrainen van, bang voor knallen vind je in het boek Nog beter omgaan met je hond ISBN 9052105170)
Debora schreef: ze traint al met een vuurwerkcd zo te lezenoops, te snel gelezen...![]()