Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door nikèdog2000
hoi bullekes
je kunt die zak brokken ook naar het asiel brengen hoor
daar zijn ze er erg blij mee
je kunt ook de brokken gebruiken als beloning :P
Door Lizzy
De hoeveelheden die je moet geven, dat is niet zo moeilijk. Over het algemeen genomen eten volwassen honden tussen de 2% en 7% van hun lichaamsgewicht. Nu moet je het zo zien: de meeste grote honden of honden die weinig lichaamsbeweging krijgen: die eten gemiddeld 2% en hele kleine ieniemienie hondjes die heel veel bewegen, die eten rond de 7%. Jouw honden zullen ongetwijfeld ergens in het midden uit komen. Wegen jouw honden niet iets van 14 kilo? 4% van 14 kilo is ongeveer 560 gram voeding in totaal per dag. 5% is direct 700 gram per dag per hond. En verder zul je met de ogen moeten voeren. Als ze te dun worden: meer geven. Als ze te dik worden: minder geven.
Door jeanne
[quote="tieneke"]
Hij heeft echt supervlees voor heel weinig geld ;)
Hertenvlees,hertenlever,hertenribben,konijn,eendkarkas,struisvogelfazant etc,wel even van te voren bellen voor een bestelling te plaatsen.
[/quote]oooooh dat wist ik helemaal niet
waar vind ik het telefoonnummer of adres van die mensen?
Door jeanne
[quote="Lizzy"]
De hoeveelheden die je moet geven, dat is niet zo moeilijk. Over het algemeen genomen eten volwassen honden tussen de 2% en 7% van hun lichaamsgewicht. Nu moet je het zo zien: de meeste grote honden of honden die weinig lichaamsbeweging krijgen: die eten gemiddeld 2% en hele kleine ieniemienie hondjes die heel veel bewegen, die eten rond de 7%. Jouw honden zullen ongetwijfeld ergens in het midden uit komen. Wegen jouw honden niet iets van 14 kilo? 4% van 14 kilo is ongeveer 560 gram voeding in totaal per dag. 5% is direct 700 gram per dag per hond. En verder zul je met de ogen moeten voeren. Als ze te dun worden: meer geven. Als ze te dik worden: minder geven.
[/quote]is dat niet veel>? mijn flappers wegen ieder ongeveer 25 kilo en krijgen ongeveer 500 gram per dag per hond.
Door Lizzy
[quote="jeanne"]
is dat niet veel>? mijn flappers wegen ieder ongeveer 25 kilo en krijgen ongeveer 500 gram per dag per hond.
[/quote]

Ja, maar jouw flappers wegen dus veel meer en krijgen dus percentage gewijs minder eten. Hoe groter de hond, de minder eten. Hoe kleiner de hond, hoe meer eten. Een grote hond kan vaak met 2% van z'n lichaamsgewicht toe. Een kleine hond heeft soms wel 4% a 7% nodig. En op 500 gram CB werden ze dus te mager, volgens dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17364

Maar goed, om je een voorbeeld te geven: als je een hond neemt van 25 kilo en je voert deze 2% van z'n lichaamsgewicht: dan zit je aan 500 gram per dag!
Door herder_lover
je kan bepaalde een beetje berekenen via de barfrekenhulp (excel bestandje) Ik heb hem ook gekregen en die is echt wel handig. Zeker de eerste tijd, en nu nog om het een en ander bij te stellen.
Door Bullekes
OKe ik weet nu hoeveel ik ze moet voeren en het menu wat ik uitgestippeld heb is dus ook goed gekeurd??

ALs dat zo is ga ik zaterdag aan de slag met alles te zoeken. ik heb al zalmkoppen gevraagd bij de plaatselijke vishandel, smuldier compleet besteld bij c1000 en paar pakken smuldier kip gehaald. Nu nog de andere ingredienten................. :D
Door tieneke
[quote="jeanne"]
oooooh dat wist ik helemaal niet
waar vind ik het telefoonnummer of adres van die mensen?
[/quote]
Dan weet je het nu ;) ;D
Berentsweg 2 a
Mill
06-46075848
Door Bullekes
[quote="tieneke"]
Dan weet je het nu ;) ;D
Berentsweg 2 a
Mill
06-46075848
[/quote]

Ik heb ze al een emialtje gestuurd!!! ;D Maar dit is natuurlijk ook handig
Door tieneke
[quote="Bullekes"]
Ik heb ze al een emialtje gestuurd!!! ;D Maar dit is natuurlijk ook handig
[/quote]
Ja ik zou willen dat hij wat dichter in de buurt zat :P ;D
En thuisbezorgen doet ie niet....
Door Bullekes
[quote="Lizzy"]
Ja, maar jouw flappers wegen dus veel meer en krijgen dus percentage gewijs minder eten. Hoe groter de hond, de minder eten. Hoe kleiner de hond, hoe meer eten. Een grote hond kan vaak met 2% van z'n lichaamsgewicht toe. Een kleine hond heeft soms wel 4% a 7% nodig. En op 500 gram CB werden ze dus te mager, volgens dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=17364

Maar goed, om je een voorbeeld te geven: als je een hond neemt van 25 kilo en je voert deze 2% van z'n lichaamsgewicht: dan zit je aan 500 gram per dag!
[/quote]

Nee ze kregen juist 500 gram omdat ze te weinig wogen ze mochten maar 350 gram van carnibest....
Door jeanne
[quote="Lizzy"]

[/quote]maar er staat toch op de verpakking van carnibest, 20 gram per kilo lichaamsgewicht?
nou kijk ik zelf nooit zo precies, ze krijgen smorgens ieder 250 gram carnibest en savond ongeveer hetzelfde aan gewicht in barf
Laatst gewijzigd door jeanne op vr 09 dec 2005, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
[quote="Bullekes"]
Nee ze kregen juist 500 gram omdat ze te weinig wogen ze mochten maar 350 gram van carnibest....
[/quote]

O, maar als ze van die 500 gram bijkomen, dan is 500 gram barf waarschijnlijk ook genoeg.
Dat zie je dan wel vlug, denk ik.
Leuke hondjes trouwens (ik zag net de foto).
Tja.....daar doe je natuurlijk weer álles voor.

Succes ermee, ik moet zelf ook zoeken naar adresjes.
Het zal wel gaan lukken.
Door roefus
[quote="jeanne"]
maar er staat toch op de verpakking van carnibest, 20 gram per kilo lichaamsgewicht?
nou kijk ik zelf nooit zo precies, ze krijgen smorgens ieder 250 gram carnibest en savond ongeveer hetzelfde aan gewicht in barf

[/quote]

Mijn hond weegt 43 kilo, maar hij is aan de slanke kant.
Komt ook wel omdat hij veel rent enzovoorts.
Hij houdt mij aardig aan de gang :))

Ik dacht ook aan een 900 gram Carnibest of Barf.
Maar dat is in dit geval te weinig. Zit nu dagelijks op een 1200.
Dan maar eens kijken hoe het uitpakt.
Tis toch heel persoonlijk, denk ik.
Door jeanne
[quote="roefus"]
Mijn hond weegt 43 kilo, maar hij is aan de slanke kant.
Komt ook wel omdat hij veel rent enzovoorts.
Hij houdt mij aardig aan de gang :))

Ik dacht ook aan een 900 gram Carnibest of Barf.
Maar dat is in dit geval te weinig. Zit nu dagelijks op een 1200.
Dan maar eens kijken hoe het uitpakt.
Tis toch heel persoonlijk, denk ik.
[/quote]er is ook een carnibest actief, is dat niks voor jouw hond?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door