Nou....hier komt ie dan, ff alles laten bezinken hoor..
Vanmiddag dus naar Amsterdam geweest voor een consult bij Dorit.
Eerst moed ingedronken met Geer

en toen met de bus naar Dorit. Gelukkig kwam ik net op tijd aan.
Het kan wezen dat ik dingen omdraai of verkeerd vertel maar het was ook zo´n rare dag...
Eerst moest ik buiten allemaal stukjes lopen met Sunday, langzamer, sneller, stoep op, stoep af, linksomkeert, rechtsomkeert.
Daarna wat vragen over hoe oud Sunday is etc. Tijdens het lopen zag ze al dat Sunday rechtsvoor en linksachter kreupelde. Ze wist niet of dit uit zijn schouder resp. bekken kwam of uit zijn rug.
Toen begon ze vanaf zijn staart te voelen en ze constateerde dat Sunday zijn heiligbeen ahw onder de volgende lendewervel geschoten was. Ook stond zijn bekken helemaal scheef.
Daar begon ze één en ander recht te zetten en toen wervel voor wervel omhoog richting schouders. Nou ik wist niet wat ik meemaakte, voor mijn gevoel stond bijna geen enkele wervel recht en moest ze bij iedere wervel wel wat corrigeren.
Misschien lijkt het nu meer dan dat het was, ik was ook wel veel met Sunday bezig want die vond de behandeling niet echt fijn
Daarna liet ze op tekeningen zien wat er nou precies aan de hand was en wat ze heeft gedaan om het te corrigeren. Verder kreeg ik een hoop informatie over wat wel en niet mocht (geen trappenlopen, niet fietsen, uitlaten aan een tuig en niet trekken, geen gladde vloer etc)
Vervolgens liet ze zien hoe ik hem ´warm moet wrijven´ vanaf het bekken naar beneden voordat ik met hem naar buiten ga.
Ik heb ook een oefening gekregn die ik 3 keer daags moet doen. Ik neem bijv een koekje en roep sunday bij me. Ik laat hem zitten maar voor hij zit beweeg ik mijn hand met het koekje van hem af, zodat hij ahw met zijn kont naar beneden achter dag koekje aangaat. Op deze manier worden de spieren sterker gemaakt.
Daarnaast had ze het nog over 1 keer daags 1 tablet vitamine B complex maar waarom dat precies is weet ik niet.
Omdat Sunday best een uitgebluste indruk maakte vroeg ze zich af wat ik voerde. Ik zei dat ik vers voerde en ze was een beetje bang dat hij misschien vitaminentekort heeft. Maar het kon ook heel goed komen doordat Sunday al lange tijd met veel pijn loopt. Ze gaf me het kaartje van Tannetje zodat als Sunday zo uitgeblust bleef na de behandeling ik contact met haar kon opnemen over die vitaminen enzo.
Ook kreeg ik nog een telefoonnummer van een goede orthomanueel therapeut voor mensen, omdat ik zelf ook rugklachten heb.
Over 4 weken heb ik een vervolgafspraak, dan gaat ze ook zijn gewrichten nakijken of hij daar misschien ook nog last van heeft.