Vandaag kregen we de rekening. Dat was wel ff slikken: 500 euro

Moderators: koekje, pearlsofpassion
zurca schreef: Die rekening....zal ik je troosten?!
Toen wij Noa gingen halen was de rekening meer dan het dubbele![]()
Kruimel schreef:En we hadden al een rekening van 100 euro bij onze eigen da en nog eens 100 euro voor de echo....![]()
Dan ga je toch wel even over verzekeringen nadenken, zeker als je er 5 hebt en ook nog 2 honden ....
Maar ze zijn het waard, elke cent!
zurca schreef: Die rekening....zal ik je troosten?!Het is tegenwoordig toch gewoon belachelijk wat er gerekend wordt
Toen wij Noa gingen halen was de rekening meer dan het dubbele![]()
zurca schreef: Die da vertelde dat het een zeer vervelende kant van zijn werk is, zeker nu de gulden een euro is geworden...Persoonlijk denk ik dat ze er zelf voor een deel gewoon bij staan en erna kijken en er niets aan doen. Het is niet geheel buiten hun invloed om. Ik heb bij mijn dierenarts voor een aantal sterilisaties van katten betaald, niet eigen katten, maar katten van mensen die het niet kunnen opbrengen. Toen zij mijn dierenarts, ok, dan laat ik mijn fooi voor deze ingrepen ook vallen, weet jij voor hoe weinig je dan al een kat kan steriliseren, ik geloof dat het in de buurt van 40 euro per kat is
Het is zelfs zo erg dat ze bep. onderzoeken of operaties niet doen, niet omdat het niet mogelijk is maar omdat de kosten anders zo hoog oplopen....
Bij Noa hadden ze bijv. veel gerichter dat pus weg kunnen halen, ook kunnen ze eventueel gevormde cystes met pus operatief verwijderen maar omdat dit zeer dure behandelingen zijn worden ze eigenlijk niet uitgevoerd...
Ik vind het diep triest dat de middelen er zijn om dieren net zo goed als mensen te kunnen behandelen maar dat het door een kostenplaatje zo goed als niet mogelijk is...
De rekening die wij nu hadden was echt een enorme uitgave voor ons. De keuze wel of niet laten behandelen was voor ons heel makkelijk...Ik heb volgend jaar liever mn Noa op schoot dan dat we ergens in het buitenland op het strand zitten...
Hitam schreef: Dan heeft die dierenarts in dat geval alleen de anaesthesiemiddelen, draad, operatiedoek, mondkapje, handschoenen, mesje, naalden en spuiten gerekend en niet zijn assistente, gebruik van instrumentarium en andere apparatuur, zichzelf, huur/hypotheek van de praktijkruimte en verwarming, licht en water.Dit is idd. precies wat die da ook tegen mij zei
Mensen verkijken zich er op wat het allemaal kost. De rekeningen van wat er bij mensen allemaal gebeurt krijg je niet, omdat dat via de verzekering gaat. Maar bij de dierenarts moet je alles zelf betalen. En de meeste dierenartsen rekenen dan veel te weinig.
Hitam schreef: Dan heeft die dierenarts in dat geval alleen de anaesthesiemiddelen, draad, operatiedoek, mondkapje, handschoenen, mesje, naalden en spuiten gerekend en niet zijn assistente, gebruik van instrumentarium en andere apparatuur, zichzelf, huur/hypotheek van de praktijkruimte en verwarming, licht en water.Dat klopt, ze heb inderdaad alleen de absolute minimum gerekend, ik zeg niet dat dierenartsen het voor 40 euro kunnen of zouden moeten doen absoluut niet, maar om 180 euro te vragen voor de sterilisatie van een poes, en dan als er iets extras nodig is komt dat er nog boven op. Verder gaat het mij met namen niet om de gemiddelede dierenarts die zijn prive parktijd opzet, maar om de diergeneeskundige handelingen die bij een universiteit gedaan worden.
Mensen verkijken zich er op wat het allemaal kost. De rekeningen van wat er bij mensen allemaal gebeurt krijg je niet, omdat dat via de verzekering gaat. Maar bij de dierenarts moet je alles zelf betalen. En de meeste dierenartsen rekenen dan veel te weinig.