Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hij weegt zo iets van rond de 35 kg en meet 64 cm. Ik zal wel minder voer geven hij kreeg tot nu toe 3 x 400 gram carnibest. Voor het barfen kreeg hij kippenvleugels, drumstickx, met groentenmix en soms een ei, wat huttenkaas.... en dan al eens restjes van tafel, wat soep, groenten, vlees ook regelmatig wat fruit met yoghourt. Ik zal ook Mercurius Vivius D6 bijgeven. Maar die brokken het is Hills voor giant breed volwassen honden ik denk dat ik ze aan de kippen zal voeren...
Laatst gewijzigd door lantsoght op wo 30 nov 2005, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat Tyson over een maand ook 30 kg weegt.
Ik weeg hem wel consequent iedere week dat zei de fokker destijds, tot hij ongeveer een half jaar is dan zit hij op de helft van zijn totaalgewicht ::) ::) ::) volgens haar ???
Hij krijgt wel veel minder eten!
Maar ,nu 800 gr per dag en steeds wat meer tot hij ongev. 8 mnd. is
Hij krijgt sinds hij vers krijgt ook glucobest (gebruik ik zelf ook) gewoon omdat het een stevige hond is en groot wordt dus wel wat extra "s voor zijn botopbouw kan gebruiken ;)
Door Helen
lantsoght schreef: Hij weegt zo iets van rond de 30 kg en meet 64 cm. Ik zal wel minder voer geven hij kreeg tot nu toe 3 x 400 gram carnibest. Voor het barfen kreeg hij kippenvleugels, drumstickx, met groentenmix en soms een ei, wat huttenkaas.... en dan al eens restjes van tafel, wat soep, groenten, vlees ook regelmatig wat fruit met yoghourt. Ik zal ook Mercurius Vivius D6 bijgeven. Maar die brokken het is Hills voor giant breed volwassen honden ik denk dat ik ze aan de kippen zal voeren...
Ik vind 1200g errug veel voor jouw hond. Berners zijn als ik het goed heb niet super actief en heel bewegelijk, dus ik denk haast dat je makkelijk zijn voeding een heel eind terug kunt schroeven.
Ik heb nu Mercurius Vivius gekocht hoeveel moet ik daar nu van geven. Ik heb met Corinne van carnibest overlegd en ze vindt ook dat ik hem wel te veel gegeven heb. Wat kan ik geven zo tussen door waar hij niet dik van wordt? Als ik botjes geef vindt Corine dat hij teveel kalk en energie binnen krijgt. Het is een vreselijke hongerlijder hij heeft altijd honger. Ik zal ook glucobest geven. Volgende woensdag moet hij dan die arthroscopie van zijn elleboog ondergaan. Ik hoop toch dat het goed komt.
Laatst gewijzigd door lantsoght op do 01 dec 2005, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
lantsoght schreef: Ik heb nu Mercurius Vivius gekocht hoeveel moet ik daar nu van geven
Welke verdunning/potentie heb je gekocht?
Ik hoop toch dat het goed komt
Ik ook! Ik zal duimen voor jullie!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 01 dec 2005, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
lantsoght schreef: Ik heb nu Mercurius Vivius gekocht hoeveel moet ik daar nu van geven. Ik heb met Corinne van carnibest overlegd en ze vindt ook dat ik hem wel te veel gegeven heb. Wat kan ik geven zo tussen door waar hij niet dik van wordt? Als ik botjes geef vindt Corine dat hij teveel kalk en energie binnen krijgt. Het is een vreselijke hongerlijder hij heeft altijd honger. Ik zal ook glucobest geven. Volgende woensdag moet hij dan die arthroscopie van zijn elleboog ondergaan. Ik hoop toch dat het goed komt.
Mijn pup kreeg 750g voer toen zij groeipijnen kreeg. We hebben dat onmiddellijk teruggeschroefd naar ongeveer 500g en de rest aangevuld met GF-mix. Allebei mijn honden hebben de hele dag honger, dus als ik daar van uit zou gaan zouden ze constant zitten te eten ;D Het is essentieel om je pup zo langzaam mogelijk te laten groeien. Als de groeisnelheid maximaal is (wat gebeurt bij honden die te grote hoeveelheden voer krijgen) hebben pups veel meer kans om gewrichtsproblemen te onwikkelen. Verder heb ik haar een hoge dosering vitamine C (poly ascorbate-mineral C) gegeven. Iedere dag 1500mg. Ook glucosamine en chondroitine en visolie kreeg zij dagelijks.
Mercurius vivus heb ik ook gegeven 3 tabletten per dag, Bij haar waren de groeipijnen na 2 weken over. Dit dieet heb ik ruim 4 weken volgehouden tezamen met aangepaste beweging. Namelijk alleen in haar eentje loslopen zodat ze niet gek kon doen. Veel rechtlijnig bewegen en fietsen. Ze heeft de mercurius vivus nog 2 maanden nadat het over was gekregen.
Laatst gewijzigd door Helen op do 01 dec 2005, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
kangalfreak schreef: ik gaf hem toen 3x daags 2 tabletten.Dit moet wel in een "schone" mond,dus een half uur voor het eten of een half uur na het eten.
Jouw hond is ook wat groter dan de mijne gok ik zo ;D

Kuma weegt nu ongeveer 26.5 kg dus toen ongeveer 23 gok ik zo ;D
Door Lizzy
lantsoght schreef: Ik heb Mercurius Vivius D6 gekocht in tabletten. Ik kan het moeilijk aan de DA vragen want die gelooft niet in homeopathie. In België ken ik geen homeopatische DA wie wel?
Drie keer per dag 2 tabletten is prima.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door