Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door 202spots
Ik doe altijd knoflook door de groentemix.
Je kan de rest bewaren in plastic zakje of in aluminiumfolie verpakken en in de koelkast doen.
Je kan ook van de teentjes 't velletje eraf halen en in glazen jampotje gevuld met slaolie of olijfolie de hele teentjes bewaren, krijg je olie met 'n smaakje en wanneer je er eentje nodig hebt dan haal je er 1 uit die je dan kan persen of fijnhakken.

Ik zou niet meer dan 'n halve teen per maaltijd geven, 'n hele teen word vaak TE veel, voor 'n grotere hond zou ik liever om de dag 'n halve teen geven.
Wanneer ik genoeg knoflook door de mix doe, dan kom ik waarschijnlijk uit op 1/4 teen per dag..
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 28 sep 2005, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Thanks!

Ik zal dan eventuele op woensdag en zondag 1/2 teen geven.
Nu een vraagje uit praktisch punt: stel dat 1/2 teentje gemalen een hele theelepel is. Ik zou dan bijvoorbeeld 1 knol ineens malen en in een klein tupperwarepotje bewaren. En dan gewoon 2 keer per week een hele theelepel afnemen.
Bewaard die knoflook dan goed zo of vervalt het dan snel?

En dan nog 1 vraag: is knoflook nu slecht voor katten of niet? Indien het goed is: hoeveel mag ik er dan van aan mijn kater geven? Ik zou het dan bijvoorbeeld door wat verse vis mengelen...
Laatst gewijzigd door Sofie op wo 28 sep 2005, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
Birgit schreef: Tos krijgt in het weekend altijd 2 knoflookcapsules van het Kruidvat.
Ik " gooi " ze in zijn bek, en hij lebbert ze zo op ! ;D ;D
Birgit...heb je niet op pagina 1 gelezen?????
Lees a.u.b even wat ik dik gedrukt heb gezet!!!!
1 tablet heeft 300 mg extract!!!!!!!
Heb je enig idee hoeVEEL tenen knoflook dat is????????
En dan vergelijk wat 'n half teentje verse knoflook weegt?????
Jij geeft nu lekker 'n capsule omdat 't zo makkelijk is, maar je geeft je hond wel mooi VEEEEEL meer als dat ie van verse knoflook zou moeten hebben!
geef gewoon om de dag 'n half fijngehakt teentje verse knoflook en verstop dat in 'n plakje vlees of kaas en stop 't achter in z'n keel ,houd z'n bek dicht totdat ie 't doorgeslikt heeft en klaar ben je!
OOK nog is 'n stuk voordeliger!!
Ik had hier ook nog 'n doos met knoflook capsules zwerven, en daar staat op dat elke capsule 2 tenen knoflook bevat.... Als die van jou ook zoiets is....
dan gooi je dus naar liefst 4 tenen knoflook in Tos z'n keelgat... :o
Door 202spots
Sofie schreef: Thanks!

Ik zal dan eventuele op woensdag en zondag 1/2 teen geven.
Nu een vraagje uit praktisch punt: stel dat 1/2 teentje gemalen een hele theelepel is. Ik zou dan bijvoorbeeld 1 knol ineens malen en in een klein tupperwarepotje bewaren. En dan gewoon 2 keer per week een hele theelepel afnemen.
Bewaard die knoflook dan goed zo of vervalt het dan snel?
Als je 't zo makkelijker vind, dan zou ik de gemalen/geperste knoflook onder olie bewaren.
En dan nog 1 vraag: is knoflook nu slecht voor katten of niet? Indien het goed is: hoeveel mag ik er dan van aan mijn kater geven? Ik zou het dan bijvoorbeeld door wat verse vis mengelen...
Net als TE veel uien en knoflook 'Heinz body anemia'
bij honden kan veroorzaken( knoflook in beperkte mate is dus WEL gezond) geloof ik dat de katten er slechter tegen kunnen dan de hond, dus voor katten word 't afgeraden om zelfs 'n kleine hoeveelheid knoflook geven.
Dus...honden wel, maar katten geen knoflook.
202Spots schreef: Birgit...heb je niet op pagina 1 gelezen?????Ik had hier ook nog 'n doos met knoflook capsules zwerven, en daar staat op dat elke capsule 2 tenen knoflook bevat.... Als die van jou ook zoiets is....
dan gooi je dus naar liefst 4 tenen knoflook in Tos z'n keelgat... :o
Whooowww..... Wist niet dat het zooveel was. 1 capsule die ik heb bevat 270mg knoflookextract. Zal hem er 1 in de week geven. Capsules vind ik makkelijker !
Weet dat het een heel oud topic is.

Ik geef Cairo en Dorian(D.is een pupje van 16 weken)
1 x in de week samen 1 zo'n teentje,gaat door de perser heen en dat verdeel ik dan over 2 voerbakken.
Cairo eet een beetje met lange tanden,zodra hij de knoflook in zijn bek heeft,maar Dorian (vr)eet echt zijn bak zo leeg :D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door