de botsplinter/ LPC was nergens te bekennen op de nieuwe foto's.
ook zijn er foto's gemaakt van zijn schouderbladen en zijn voeten.
zag er allemaal prachtig uit, ook de ellebogen.
geen artrose.
hij heeft de foto's van een paar maanden terug erbij gepakt voor me en de botsplinter laten zien (of wat het ook was) en de foto van vandaag ernaast gehouden.
hij is gewoon foetsie ???
ik wist het, ik had gister al zo'n vreemd irritant en naar gevoel.
ook bij overstrekken liet hij geen pijn merken, maar de orthopeed kon wel aan de stand van zijn poten, de manier van lopen zien dat qyan toch echt last heeft.
eerste optie was:
- opnieuw laten testen op lyme en andere bacteriele infecties
(dat doe ik niet, ben ik wel goedkoper uit dan met ene bot-scan en dan weet ik in principe nog niets, maar ga wel voor de zekerheid colloidaal zilver geven weer en kijken wat dat doet)
en de tweede optie:
- doorverwijzing naar utrecht voor een bot-scan.
utrecht is de enige plek in nederland die zo'n ding heeft staan. dit niet alleen vanwege de klachten van de voorpoten, maar ook vanwege zijn linkerachterpoot die al rommelt sinds het een pup was en ook maar niets aan gevonden wordt.
met ene bot-scan wordt vloeistof ingespoten die alle irriterende plekken laat zien in de hond die de klachten kunnen geven
- botten/ gerwichten/ kraakbeen/ losse botstukjes/ splinters/ wandelende chips die voor de nodige problemen zorgen/ beenmerg/ ruggenmerg, en nog wat dingen, maar................
dit is ook het onderzoek wat mevr. overduin toen niet wilde doen. het ka namelijk dat ze ook besluiten om na de botscan biopten en puncties uit de gewrichten en ruggenmerg te nemen en dat kan verlamming veroorzaken.
geloof ook niet dat ik akkoord zou gaan met die onderzoeken, te gevaarlijk.
misschien is dat het ook niet en dan is qyan straks verlamd voor niets.
dus ik ga alleen akkoord met de bot-scan en niet verder!
ik weet nog dat mevr. overduin bang was dat het neurologisch was en daar was dit onderzoek voor nodig.
ik heb het ook nog over een kijkoperatie gehad, maar de orthopeed doet het echt niet.
volgens hem kan een kijkoperatie te veel schade aanrichten en daar vindt hij qyan te jong voor.
ook gezien de onverklaarbare gewrichtsklachten die hij al heeft gehad, doet ie geen kijkoperatie die misschien niet eens nodig had geweest.
uiteindelijk zijn we dus akkoord gegaan met de
bot-scan in utrecht. ze zitten daar moemnteel in verbouwing, dus kan vanaf februari weer.
qyan wordt 1 dag opgenomen. de bot-scan wordt alleen op ene dinsdag gedaan, dan mag hij op woensdag weer naar huis (hij met daar alle vloeistof uitplassen) en de donderdag in dezelfde week hebben we de uitslag.
we moesten vanaf morgen idd maar weer lekker met hem weggaan. (laat ik daar nu al mee begonnen zijn)
als we hem maar niet met honden laten spelen en nog ff niet ballen ed gooien, omdat we toch nog steeds niet weten hoe of wat.
er kan met de bot-scan alsnog een LPC naar boven komen, maar op de foto's was het in ieder geval spoorloos en de foto's zijn 2x gemaakt voor de zekerheid (geen extra kosten)
tja, uiteindelijk weten we dus voor de zoveelste keer weer helemaal noppes, nada, niente

en is het weer een raadsel.
af en toe...............
iemand toevallig ervaringen met een bot-scan ed ???