Nadat ik onderstaand berichtje op een ander honden forum had geplaatst, kreeg ik de tip om KVV te gaan voeren. Daar ben ik vorige week maandag mee begonnen. Het ging hartstikke goed, geen diarree meer, tot gisterochtend. Het begint weer van voor af aan. Wammes is weer aan de diarree (de ontlasting is bijna zwart), en nu weet ik het dus helemaal niet meer. Oh ja, ik heb trouwens KVV van Rodi gevoerd (verschillende smaken door elkaar).
Het bericht wat ik op het andere forum geplaatst had:
"Hoi allemaal,
Ik hoop dat er iemand is die onderstaande herkent en misschien een bruikbare tip voor mij heeft:
Onze 7 jarige Berner Sennen teefje Wammes heeft sinds eind juli iedere keer diarree. Na een slechte start als pup (telkens diarree), heeft ze het jaren goed gedaan op Eukanuba lamb & rice. Sinds eind juli dus niet meer. We zijn al bij de DA geweest (nadat het met dagjes vasten niet meer opgelost kon worden). Daar heeft ze antibiotica gehad en Protexin (werking vergelijkbaar met Yakult voor mensen). Daarnaast kreeg ze Specific CXD (als ik het goed heb). Dat is speciaal voer voor dieren met darm/maag problemen. Dit ging een paar weken goed. We zijn dus terug gegaan naar de DA en kregen weer antibiotica en Protexin. Dit keer kregen we Specific CDD (hypo allergeen) mee. Verder hebben we haar ontlasting laten onderzoeken. Daar werd niks in gevonden. Het nieuwe voer ging 2 a 3 weken goed, tot van de week. Ze was weer aan de diarree. Gisteravond heeft ze er voor het eerst ook bij gebraakt.
Wat ik verder nog kan vertellen: Wammes is een super vrolijke speelse hond (je geeft haar geen 7 jaar). Je merkt absoluut niets aan haar (ze toont niet ziek o.i.). De DA heeft haar getemperatuurd. Ook dat was in orde. Verder inwendig onderzoek en buik bevoelt. Niks te vinden.
Verder krijgt Wammes absoluut niks tussendoor (geen kluifjes e.d.), omdat we weten dat ze al niet al te sterk is in maag en darmen. Met wandelingen houden we haar altijd scherp in de gaten opdat ze niks van straat eet."