Moderator: Lizzy
kangalfreak schreef: mijn pup begon ook mank te lopen met 5-6 maanden,ook aan de rechtervoorpoot.Fotos laten maken,niks te zien.Ze zeiden groeipijn.Verschillende dierenartsen naar laten kijken,allemaal zeiden ze groeipijn.Mercurius Vivus meegekregen en het advies om geen rauw vlees meer te geven,omdat dat de oorzaak zou zijn van de groeipijnen ???Natuurlijk gewoon door gegaan met kvv en barf.Twee weken geleden is hij geopereerd aan elleboog OCD.Ze hebben aan allebei de ellebogen stukjes kraakbeen weggehaald.Dus maw.....ik zou het wel goed in de gaten houdenZelf heb ik ook een CT-scan laten maken van de ellebogen van mijn hond met groeipijnen. Daar zie je 99.9% zeker op wat er aan de hand is of niet aan de hand is![]()
lantsoght schreef: Ik kom net terug van de DA (orthopeed voor honden) vandaag werden foto's gemaakt. Ik zie wel dat er iets mis is met het kraakbeen aan de rechter elleboog, daarvoor zal volgende week een arthroscopie (kijkoperatie) gebeuren. De heupen zijn ook niet helemaal in orde, dat moet binnen 2 maand gecontroleerd worden. Volgens de DA komt dat door zijn voeding omdat hij veel te snel gegroeid is in korte tijd. Nu zou ik hem voeding voor volwassen giant honden moeten geven. Ik ben daar wel niet mee akkoord, maar ik weet nu echt niet wat doen. Ik heb Corinne van carnibest gevraagd of dat ik niet zou overschakelen op light voeding en glucobest bij geven. Weet iemand daar raad mee?Mag ik vragen naar welke orthopeed/DA je gegaan bent?
lantsoght schreef: Ik heb ondertussen met Corine overlegd en zij raad mij aan minder te voeren en wat meer groentenmix. Zij heeft ook aangeraden Mercurius Vivius D6 te geven. Nu voel ik me toch wat beter want die DA beweert dat carnibest niet goed is voor een jonge hond dat brokken beter zijn. Ik zal toch verder carnibest geven maar dan wel minder. Die operatie zal ik wel laten uitvoeren. Ik overweeg ook om Glucobest bij te geven.Ik zou zeker glucobest erbij geven. Direct mee beginnen!!!