Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
kan het komen door de rotzooi die je op dit moment in huis hebt? stof od?
Door sharpie
Het moet inderdaad wel Reversed Sneezing zijn, want het is echt meer benauwd gesnurk dan hoesten...Ik vind het alleen zo frappant dat het ineens verergert...
In ieder geval onzettend bedankt voor alle tips!! 
Lijkt mij toch verstandig om ff na te laten kijken als het opeens erger wordt.
Bij mijn hond leek het toen hij kennelhoest had ook op reverse sneezing en het was ook niet echt hoesten wat hij deed.
Dan weet je het tenminste zeker ook ivm dat slome.
Door geer
Ik ga morgen inderdaad maar even naar de dierenarts... Het zint me niets dat ze zo sloom is; ze is normaal ook vrij lui, maar nu ik bij mijn ouders zit en merk dat de katten gewoon in de keuken kunnen eten in plaats van in de schuur (zodat Saar er niet bij kan ;D), maak ik me toch een beetje zorgen. Normaal danst ze door de keuken als er gekookt/gegeten wordt, nu ligt ze een beetje op de bank :-\
Door Lizzy
geer schreef: Ik ga morgen inderdaad maar even naar de dierenarts... Het zint me niets dat ze zo sloom is; ze is normaal ook vrij lui, maar nu ik bij mijn ouders zit en merk dat de katten gewoon in de keuken kunnen eten in plaats van in de schuur (zodat Saar er niet bij kan ;D), maak ik me toch een beetje zorgen. Normaal danst ze door de keuken als er gekookt/gegeten wordt, nu ligt ze een beetje op de bank :-\
Heeft ze koorts Geer?
Door geer
Da's dus het stomme, ik ben nu aan het "kamperen" bij mijn ouders en hier is de thermometer stuk ::) Gister had ze in ieder geval geen koorts...
Door sharpie
Ook als het kennelhoest is, hoef je je geen grote zorgen te maken hoor, zo ernstig is dat ook niet.
Komt ze ook wel weer vanaf. ;)
Door geer
Nou, ik ben geweest en het is het dus allebei... Reversed Sneezing waar waarschijnlijk een kennelhoest achter zit... Aangezien haar keel ook pijn leek te doen en ze zo sloom is, heeft ze toch een AB kuur gekregen...
Door Lizzy
geer schreef: Nou, ik ben geweest en het is het dus allebei... Reversed Sneezing waar waarschijnlijk een kennelhoest achter zit... Aangezien haar keel ook pijn leek te doen en ze zo sloom is, heeft ze toch een AB kuur gekregen...
Ahhh zielig... arme Saar.... Geef haar maar geen Cat's Claw trouwens totdat de AB voorbij is. Maar, een beetje extra Echinacea kan geen kwaad! Enne, voor de hoest misschien Tussistin!

Sterkte meis!

Groetjes, Liz
Door geer
We Tussetinnen hier vrolijk verder ;D 'T is net alsof ik een aardvarkentje loop uit te laten "groooooaaank, groooooank" ;D :-[
Door geer
Ik vind het helemaal niet meer leuk...mijn meisje is zo zielig! :'(
Naast het feit dat ze zo sloom is, lukt het haar nu ook niet meer om te blaffen, waardoor ze nOg slomer lijkt... Het lijkt wel alsof ze ontzettend verkouden is en een hele zere keel heeft. Als ze blaft schiet ze daarna meteen in een soort rochelende rolberoerte :-\ :'(
Het zal dan allemaal wel meevallen, maar ik maak me toch een beetje zorgen... Ik kan tien keer de koelkast open en dicht doen en dan nog komt ze niet, als de deurbel gaat blijft ze gewoon stil liggen, terwijl ze normaal loeiend door het huis danst...Toen wij weg waren geweest en weer terugkwamen bleef ze ook gewoon roerloos op de bank liggen, niets geen gespring en gedoe. Ze wil in het park nog wel achter een bal of stok aan, maar zodra ze blaft dat wij hem weg moeten gooien stikt ze zich weer de moord en houdt ze er weer mee op. Ze maakte ons vanochtend helemaal niet wakker voor het ontbijt, terwijl ze normaal standaard om 8 uur aan het bed hangt... Toen we een zoekspelletje deden (ook een beetje stom van mij in deze toestand), kon ze helemaal niet goed ruiken en klonk het alsof er een baggerschip door de kamer liep (het zoeken deed ze wel enthousiast...).. Ze snottert, ze kwijlt...
Van mij mag het nu wel weer ophouden :-\ :-\ :-\
Door tieneke
Arme Saar :'(
Stop haar maar lekker onder een dekentje naast je op de bank en verwen haar maar in deze toestand.
Hopelijk is ze snel weer beter!
Door geer
Ja, wat ik me nou afvraag... Is het nou beter om haar binnen en warm te houden en zo veel mogelijk te laten rusten, of zal ik morgen gewoon een eind gaan wandelen en moet ik haar zo actief mogelijk houden?? Tijdens een wandeling vorig weekend is ze door een geile Golden een half bevroren greppel ingedreven, dat lijkt me nu niet echt bevorderlijk :-\
Door tieneke
Een horny Golden,haha arme Saar op haar leeftijd!
Kobus heeft een paar jaar terug ook kennelhoest gehad na een weekendje pension.
Hij kuchte, rochelde en maakte de meest vreemde geluiden.
Ik heb hem toen zoveel mogelijk zijn eigen gang laten gaan,na een kuur was het binnen enkele dagen een stuk minder.
Hij gaf zelf aan als hij het zat was.
Dus als Saar aangeeft geen zin te hebben,plasje doen etc en weer lekker onder de wol.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door