<<20 of 35% gf-mixen vind ik persoonlijk aan de zeer hoge kant!! Wat dit doet op de zuurgraad van de maag zal puur afhankelijk zijn van de samenstelling van deze mix.<<
owla, die 35% moest eigenlijk 25 % zijn maar zelfs dat vind ik ook nog heel hoog.
En het kan dus best ook zijn dat zulk een hoog percentage de zuurtegraad van de maag wel beinvloed, net zoals granen dat doen, wie zal het zeggen.
En mochten die gf mixen die ph waarde wel beinvloeden dan heb je daar toch hetzelfde effect mee dan met die granen , ja toch !
<< en voor de rest moeten ze het doen met inhoud boekmaag

<<
Haha, maar de inhoud van de boekmaag is niet te vergelijken met gf mixen, al was het maar omwille van het fermentatie proces en de probiotics, die bij het ene wel aanwezig zijn en bij het andere niet.
Het gretig happen naar porties inhoud van de boekmaag is dat dan niet omdat ze instinctief weten dat ze die probiotics nodig hebben om hun maagzuren te herstellen e/o op peil te houden en niet zozeer om het gras en het groen dat erin zit?
Is een hond die al héél lang op vers staat en waarvan men mag veronderstellen dat zijn maagsappen optimaal werken even hard verzot op de pure fytomixen of raakt ie er op een bepaald moment van verzadigd, eet ie er nog wel van , maar minder gretig ?
Het laatste ervaar ik ongeveer zo, ik kieper regelmatig een hele inhoud van pens en boekmaag van lammeren in een speciale mand achter in de tuin en ze komen er nauwelijks aan?
gr.
Roger.