Het kan zijn , dat het iets is in het kniegewricht.
Een botje wat eruit en weer terug springt.
Ze kunnen het testen.
Moderator: Lizzy
Paul_Barte schreef: Heb dit verschijnsel in het verleden ooit eens gelezen, er was zelfs een speciale naam voor en er waren bepaalde rassen waar het heel vaak voorkomt.Heb ook al op doggy gezocht, maar nog steeds niets!!
Ik loop me de rambam te zoeken maar kan het echt niet meer vinden, weet helaas ook niet meer of er een lichamelijk probleem was of niet.
Femke schreef: Scotty cramp, zoeken jullie dat?
Scotty cramp komt helemaal niet in Jack Russells voor. Scotty cramp komt alleen bij Schotse terriërs voor en misschien bij rassen die ervan zijn afgeleid, maar ik heb daar tot nu toe nog niets over gevonden.
Scotty cramp is ook niet het optrekken van een pootje, maar een huppeltje, dat lijkt op dat van een geit. Het ontstaat bij grote opwinding.
En dat huppelen van JR's, geen idee wat het is, maar ik zag er laatst één die liep op 3 pootjes (linkerachterpoot opgetrokken), even later liep hij met zijn rechterachterpoot opgetrokken, hij wisselde het gewoon af.
gr.
Nicolette
Helen schreef: Nou ik dus naar de da vanochtend. Bij die praktijk zit ook een orthopeed, dus daar speciaal naar gevraagd. Die heeft Balou in allerlei bochten en hoeken gedraaid. En overal op getikt en aan getrokken. Niet te vinden. Rug staat perfect recht mooie droge botten en gewrichten. Heupen sluiten perfect aan. Geen voelbare oneffenheden. Hij zei dat het een verspringend peesje kon zijn of een spierkrampje. Maar voor de zekerheid wilde hij haar toch NSAID's geven, kijken of het minder wordt. Jullie begrijpen waarschijnlijk dat ik mijn spullen heb gepakt mijn hond onder de arm heb genomen en ben vertrokken....Balou moet bij de da stevig vastgehouden worden anders geeft ze de da een vriendelijke tandafdrukhoe ze het in der hoofd halen, heel makklijk: de meeste eigenaren trappen erin en denken de arts zegt het dus is goed.en ik had bijna de neiging om de grip wat te verslappen. Hoe haal je het in je hoofd om zomaar ontstekingsremmers te willen geven. Nou ja, het baasje ik weer gerustgesteld en het hondje is gewoon gediagnostiseerd met een tic....
groetjes Helen