Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Jolly schreef: zei het toch ;D
ze noemen mij niet voor niets af en toe Jomanda ;D
Hahahahahaha! Hebbie zijn staart ook ingestraald?
Door Lizzy
Jolly schreef: ssssssssstttttttttttt niet verder vertellen ;)
Okee. My lips are sealed!
Door SHIVA
hoi lizzy en leo
wat fijn dat het nu beter gaat met brutus zijn staart
we blijven doorgaan
fijne kerstdagen en gr shiva
Door Femke
Hoi Lizzy / Leo,

Het is nu een maandje later, hoe gaat het met Brutus zijn staart?

Groetjes Femke
Laatst gewijzigd door Femke op zo 18 jan 2004, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Hoi Femke, wat lief dat je er aan denkt! Nou, het gaat eigenlijk reuze goed met zijn staart! De wond is helemaal dicht gegaan en nu loopt hij met een speciaal gefabriceerde (door Leo) "light spalk". Dit is de laatste fase zeg maar. Binnenkort gaat ook deze spalk eraf en gaan we kijken hoe dat gaat. We hebben besloten geen foto meer te laten maken. Dat is alleen maar belastend voor zijn lichaam (nOg meer straling). En, het is vrij duidelijk: Als hij de staart hoog kan dragen, dan doet z'n staart het goed. Gaat de staart weer hangen en kan hij de staart niet hoog dragen, dan is er de breuk. Op dit moment draagt hij zijn staart ook hoog wanneer de spalk er niet om zit, dus wij hebben eigenlijk wel goede hoop! Zijn staart ziet er trouwens uit als een ratten-staart :o. Ik zal Leo eens vragen er een foto van te maken!

Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
Groots Lizzy!!!!

En nu maar wachten op de foto van Leo's staart ;D

>>
Zijn staart ziet er trouwens uit als een ratten-staart . Ik zal Leo eens vragen er een foto van te maken!
>>
;)
Door Truus
Paul_Barte schreef: Groots Lizzy!!!!

En nu maar wachten op de foto van Leo's staart ;D

>>
Zijn staart ziet er trouwens uit als een ratten-staart . Ik zal Leo eens vragen er een foto van te maken!
>>
;)
Ja Paul ??? zit hier ook te wachten ;D ;D ;D

Fijn Lizzy dat het zo goed gaat ;)
We blijven duimen hoor.
Door Eidos
Heerlijk nieuws..!!! Ik hoop dat het zo door blijft gaan en brutus zijn mooie staartje gewoon blijft houden... Nu alleen jullie huis nog schock proof maken ;) dus haal de watten en dekens maar tevoorschijn en pak alle harde hoeken en randen in :P ;D
Door Lizzy
Ja goed he! Ik ben er ook wel blij mee. Maar, het leed is nog niet geschied hoor... precies wat jij aanhaalt Barbara.... Hoe lang duurt het voordat hij zijn staart weer tegen een deur of deurpost zwiept en de breuk gelijk weer gebroken is?! DAAR zijn we dus onwijs bang voor.... En dus durven we de spalk er niet echt af te laten.

Maar misschien moeten we de spalk er binnenkort echt WEL helemaal af gaan halen... Brutus begint zich aan het ding te irriteren en gisterenavond had hij de spalk er binnen een paar minuten afgevreten.

Aan de ene kant wil ik graag weten of het bot geheeld is en dus een foto laten maken. Maar aan de andere kant: wat heb ik aan die wetenschap? Als het geheeld is: mooi. Hopen dat het heel blijft. Als het niet geheeld is maar hij heeft nergens last van: dan ga ik toch ook zijn staart er niet af laten halen.... Toch?
Door Eidos
ja dat blijft een lastig probleem Lizzy.... Je hebt me verteld hoe blij en wild brutus die staart van hem heen en weer zwiept dus het blijft uitkijken ...

Ik weet wel dat je bij een doe het zelf zaak vaak van dat schuimrubber kan kopen.. Misschien is het een idee om dat op de meest gangbare plaatsen tegen de randen aan te plakken ofzo ...

Ik kan me voorstellen dat je twijfelt om een foto te maken ... de straling is inderdaad niet fijn, maar aan de andere kant wil je wel weten hoe ver het bot genezen is ... Ik weet persoonlijk ook niet welke keuze ik zou maken als ik in jullie schoenen zou staan ....

Geef brutus in ieder geval maar een dikke knuffel van me en zeg maar dat ie nog even moet volhouden en dat ie zn spalk er niet meer af mag halen :P ;D
Door Femke
Nou lekker late reactie......ik was nog wel zo benieuwd!!

Bedoel je rattenstaart omdat er bijna geen haar meer op zit (paul, ff ter verduidelijking ik heb het over Brutus zijn staart! de rest ben ik niet zo in geïnteresseerd)?
Misschien omdat die staart te lang ´ingepakt´heeft gezeten? Dan moet het wel vanzelf aangroeien (wel kans dat het gaat jeuken misschien?

Laatst las ik iets (misschien wel hier op BP dat het van Erna komt hoor) dat mensen isolatiekokers om de deurpost hadden gedaan, ook tegen het stoten. Je kunt natuurlijk niet alles afschermen....maar deurposten raken ze misschien nog wel het vaakst / hardst.

Kan Dorit niet voelen of die staart goed geheeld is? Zonder gekkigheid maar de osteopaat kon destijd ook bij mij vertellen dat ik een hernia heb en waar precies, zonder scan of foto.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door