Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

sylvia schreef: Ja snappen we het tenminte samen even niet ;D
Zal ik het uitleggen?
Allereerst vertelt Sylvia iets nieuws voor iedereen, want dat stond nergens op bp, van Joop.
Luuk heeft heel aan het begin van de loopsheid, waar wij dus zelf weinig ven gemerkt hebben, Nina gedekt. Per ongeuk.
Nu, vandaag 5 weken geleden dus. Gister is die echo gemaakt en we hebben 25 minuten gezocht, niets gevonden. Ook met palperen niets.
Dan nu het Joop verhaal.
12 dagen na het dekken van Luuk, liet ega de honden in de tuin, ik lag nog te slapen. Toen ik uit bed kwam en de kamer in kwam, kreeg ik te horen, dat Joop iets van 20 minuten gekoppeld had gestaan met Nina >:( :-X
Ik kan dan heel boos worden, maar dat is dus al te laat. Vandaat die echo's dus.
Nina is dus niet drachtig van Luuk, volgende week vrijdag, wordt een nieuwe echo gemaakt en dan weten we, of Nina van Joop heeft opgenomen. :-\

We hebben geen probleem verder met die combinatie, beide honden zijn prima in orde en hebben de goede gezondheidspapieren, ook de oogpapieren zijn nog geldig gelukkig, dus kunnen we ook pupbemiddeling krijgen bij de vereniging.
Mocht het zo zijn, dat Nina van Joop opgenomen heeft, wat mogelijk is, daar ze altijd rond de 17de dag dekrijp is en Joop het altijd heel goed aanvoelt, dan houden wij zelf een reutje aan.

Voor het nest van Lisa, wat in april gepland is, hebben we al aanvragen.
ine schreef: Zal ik het uitleggen?
Allereerst vertelt Sylvia iets nieuws voor iedereen, want dat stond nergens op bp, van Joop.
Luuk heeft heel aan het begin van de loopsheid, waar wij dus zelf weinig ven gemerkt hebben, Nina gedekt. Per ongeuk.
Nu, vandaag 5 weken geleden dus. Gister is die echo gemaakt en we hebben 25 minuten gezocht, niets gevonden. Ook met palperen niets.
Dan nu het Joop verhaal.
12 dagen na het dekken van Luuk, liet ega de honden in de tuin, ik lag nog te slapen. Toen ik uit bed kwam en de kamer in kwam, kreeg ik te horen, dat Joop iets van 20 minuten gekoppeld had gestaan met Nina >:( :-X
Ik kan dan heel boos worden, maar dat is dus al te laat. Vandaat die echo's dus.
Nina is dus niet drachtig van Luuk, volgende week vrijdag, wordt een nieuwe echo gemaakt en dan weten we, of Nina van Joop heeft opgenomen. :-\

We hebben geen probleem verder met die combinatie, beide honden zijn prima in orde en hebben de goede gezondheidspapieren, ook de oogpapieren zijn nog geldig gelukkig, dus kunnen we ook pupbemiddeling krijgen bij de vereniging.
Mocht het zo zijn, dat Nina van Joop opgenomen heeft, wat mogelijk is, daar ze altijd rond de 17de dag dekrijp is en Joop het altijd heel goed aanvoelt, dan houden wij zelf een reutje aan.

Voor het nest van Lisa, wat in april gepland is, hebben we al aanvragen.
Aha ik snapte er al niets meer van, maar waarom dan niet gewoon volgende week die echo dan weet je het helemaal in 1 keer hoe of wat.
Ik dacht trouwens dat je het al ergens had neergezet omdat je zo expliciet zei dat ze leeg was van Luuk.

Waarom wil je een reutje houden uit deze combi?
Ik zei dat expliciet voor de paar mensen, die op de hoogte waren van het gebeuren.

We doen 2 echo's,
A. Omdat we het ene uit willen sluiten en zeker willen weten, dat er niets van Luuk inzit en de 2de echo omdat we graag willen weten, waar we aan toe zijn.
En B. De da vindt het fijn om z'n echo-apparaat uit te proberen, voorlopig zijn Lisa en Nina dus aardige oefenhonden, die er geen problemen mee hebben.

We willen eventueel een reutje van Joop, omdat we dat eigenlijk al uit de combi JoopXLisa wilden, maar Lisa accepteerde Joop niet.
Joop heeft een goud karakter en komt uit goede werklijnen.
Maar we lopen nu op de zaken vooruit, eerst maar eens afwachten of er überhaupt puppen komen.
ine schreef: Ik zei dat expliciet voor de paar mensen, die op de hoogte waren van het gebeuren.

We doen 2 echo's,
A. Omdat we het ene uit willen sluiten en zeker willen weten, dat er niets van Luuk inzit en de 2de echo omdat we graag willen weten, waar we aan toe zijn.
En B. De da vindt het fijn om z'n echo-apparaat uit te proberen, voorlopig zijn Lisa en Nina dus aardige oefenhonden, die er geen problemen mee hebben.

We willen eventueel een reutje van Joop, omdat we dat eigenlijk al uit de combi JoopXLisa wilden, maar Lisa accepteerde Joop niet.
Joop heeft een goud karakter en komt uit goede werklijnen.
Maar we lopen nu op de zaken vooruit, eerst maar eens afwachten of er überhaupt puppen komen.
Ow, oke misschien niet handig op een openbaar forum hint te geven, maar het was niet mijn bedoeling iets te verklappen.

Wil je met een reutje van Joop gaan werken of hou je hem om te gebruiken in je fokprogramma, of beide (en kun je hem daar in gebruiken qua familie banden)

Uitsluiten dat er niets van Luuk inzit kun je eigenlijk ook niet met een echo, ik weet genoeg lege teven volgens de echo, waar toch 1 of twee pups uitgekomen zijn, die hadden gezellig achter de ribben gezeten.

Ik ben benieuwd naar de echo van volgende week, hoop je dat er wel of niet iets inzit?
Eigenlijk hoop ik, dat ze gewoon leeg is.

Een reutje van Joop en Nina zou ik op een pup van Kaatje, of op Kaatje zelf kunnen gebruiken, maar daarover heb ik niet eens nagedacht eigenlijk.
Ik werk gewoon graag met reuen en heb altijd spijt gehad, dat ik destijds met Nina ben gaan werken in plaats van Joop!
Joop had alles in zich :-\
ine schreef: Eigenlijk hoop ik, dat ze gewoon leeg is.

Een reutje van Joop en Nina zou ik op een pup van Kaatje, of op Kaatje zelf kunnen gebruiken, maar daarover heb ik niet eens nagedacht eigenlijk.
Ik werk gewoon graag met reuen en heb altijd spijt gehad, dat ik destijds met Nina ben gaan werken in plaats van Joop!
Joop had alles in zich :-\
gMaar ga je dan ook niet in de problemen komen omdat je al met Kaatje aan het trainen bent. Ik bedoel met twee jonge honden trainen is toch best wel erg intensief.
Gelukkig zijn ze op een verschillend niveau.
Straks heb ik de tijd voor extra training.
Maar laten we niet vooruit lopen op de zaken, we zien het wel, als we meer weten.

Eigenlijk snap ik de vraag niet zo goed, want je weet zelf, hoe druk het is met een jonge hond, nu een nest en dadelijk een pup. Daarnaast heb je ook nog je werk en Gail.
Ik denk, dat ik iets meer tijd heb om te trainen met de honden.
Alleen 2 honden van dezelfde leeftijd is wat moeilijker.
Laatst gewijzigd door Ine op do 17 nov 2005, 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danou2004
Laura2004 schreef: Even voor de duidelijkheid: Ziggy is een amstaff en zij is per ongeluk gedekt door mijn Thai ridgeback reu Kai. Hij is toen ik een weekend in Spanje was om mijn vader en opa te bezoeken uit zijn bench gebroken en hij heeft twee deurposten gesloopt is uiteindelijk bij Ziggy (die op zolder zat) terechtgekomen en heeft haar gedekt (mijn moeder moest een halve dag werken).
En iedere kruising met een stafford is dus verboden ook al heeft die stafford een fci stamboom (want die heeft ze). En al wordt een stafford met fci stamboom door een andere stafford met fci stamboom dan zijn ze nog verboden als ze geen agressie test hebben gedaan (mag-test).
Dit betekent dus dat Ziggy's puppies zonder pardon in beslag genomen kunnen worden en afgemaakt mogen worden, dus vind ik het onverantwoord om ze aan mensen mee te geven, want het verdriet dat die mensen zullen hebben als hun hond afgemaakt word dat is verschrikkelijk. Ik neem aan dat jullie dit met me eens zijn.
Ik heb het verhaal even gelezen en je neemt een goeie beslissing.Het is ontzettend moeilijk maar de situatie is onhoudbaar zo.Heel erg veel sterkte :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door