Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door richard
Ehmm, wellicht wel. Ik geef het eigenlijk meer omdat ze dan makkelijker de groenten opeten, dan dat ik het doe tegen de vlooien (mijn dalmaten hebben nooit vlooien). Ik ga me eens ff bezinnen.... ;D

richard
Laatst gewijzigd door richard op za 10 jan 2004, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Laatst las ik ergens (ik moet weer even denken waar het ook alweer was) dat knoflook niet slecht is voor honden en wel voor katten en dat uien niet slecht zijn voor katten en wel voor honden. Nah, wat er van waar is weet ik niet. Zal de bron proberen te achterhalen....
Door Lupa
ik wil niet zuren hoor maar die ene vlo die overspringt die kun je toch vangen? ;D
nee even serieus, ik bedoel mijn honden krigen iedere avond een chek beurt dus als er een vlo zou zijn dan heb ik hem.
Nogmaals ik heb al 3 jaar geen vlo gezin.
Ik weet het niet maar zo veel knof....
Laatst gewijzigd door Lupa op za 10 jan 2004, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Lupa schreef: ik wil niet zuren hoor maar die ene vlo die overspringt die kun je toch vangen? ;D
nee even serieus, ik bedoel mijn honden krigen iedere avond een chek beurt dus als er een vlo zou zijn dan heb ik hem.
Nogmaals ik heb al 3 jaar geen vlo gezin.
Ik weet het niet maar zo veel knof....
Ik geef maar kleine teentjes hoor! Echt, de allerkleinste. En eerlijk gezegd doen mijn honden het al jaren prima op deze hoeveelheid knoflook.... Ik moet wel eerlijk toegeven dat ze ook wel eens een week geen knoflook krijgen. Ze krijgen dan verse (gemalen) gember....

En nee, ik vlooienkam mijn honden weinig. Behalve in de zomer. En zelfs in de zomer ben ik al jaaaaren geen vlo meer tegen gekomen. Volgens mij is verse/rauwe voeding het belangrijkste aspect om de hond vlo-vrij te houden....

Groetjes, Lizzy
Door Hitam
Een paar jaar geleden hadden de honden en katten wat vlooien, gaf ik ze knoflook. En toen sprongen ze op mij................
Door Janet
Hitam schreef: Een paar jaar geleden hadden de honden en katten wat vlooien, gaf ik ze knoflook. En toen sprongen ze op mij................
Veel verse tzatziki eten ;D.
Door Lizzy
Hitam schreef: Een paar jaar geleden hadden de honden en katten wat vlooien, gaf ik ze knoflook. En toen sprongen ze op mij................
Whahahahaha! Zie je nou wel, het werkt ;D. Wat heb je toen gedaan? Ik heb trouwens nog een lekker receptje voor knoflook-soep!
Door tieneke
Jakkes! :o :o :P ;D
Door angeliquek
hmz..
Er heeft mij wel eens iemand verteld dat als je wil dat je hond geen vlooien krijgt moet je er een kat bijnemen

ik heb al 4 katten.....

maar goed als ie al van 1 beet zo'n reactie kan krijgen hebben die katten ook weinig zin toch

groetjes

angelique
Door SHIVA
sind ik de honden op vlees heb staan heb ik geen vlo meer gezien
ik geef ze wel knoflook hooguit 2 per week
van wormen heb ik ook geen last meer
denk toch dat het met voeren te maken kan hebben
ik doe wel mijn katten regelmatig kammen
en de omgeving spray ik in het voorjaar en de maand aug.
gewoon om enge beestjes te voorkomen
gr shiva
Door Hitam
Ja, lekker knoflooksoep. Weet je dat er in Amsterdam ergens een knoflookrestaurant is? Serveren alleen maar gerechten met (veel) knoflook.
Ik durf nooit zo goed veel knoflook te eten. Ben bang dat mijn klanten gillend wegrennen. Of ik moet instellen dat ze alleen maar mogen komen als ze ook zelf knoflook hebben gegeten............
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door