Mooie kat trouwens op de foto in je onderschrift

Moderators: koekje, pearlsofpassion
tom schreef: gewoon ff met het nekvel opnemen??? ??? Nou nou, wat overdreven en nog schadelijk voor een volwassen kat ook.
anton schreef: hoi deborah,Oh, vandaar. Ik heb sinds een paar maanden een x Somali/huiskat en snapte het al niet zo goed. hij loopt om de haverklap bovenop het dak, terroriseert de beide andere katten en de honden en is ontiegelijk lief!
Dank je wel , dat is Celeste, onze aller eerste fokje, Heeft prijzen gehaald bij het leven op de show, en is nu bejaard en ziet er niet meer uit:)) model theemuts, maar geniet nog met volle teugen van het leven ze is nu 13 jaar. Moederd over 3 fretten , speelt met de schildpadden en stiefeld door de tuin als een panter.
Somali's he, die gaan lekker gek het leven door:)
sandra
Loeka schreef: ??? ??? Nou nou, wat overdreven en nog schadelijk voor een volwassen kat ook.Hmmm, toegegeven, bij onzen James (Britse Korthaar, +8kilo) neem ik hem niet op, maar laat ik hem toch merken via het nekvel dat ik geen poespas tolereer. Hij blijft met de 4 pootjes dan op de grond maar kan toch niet (veel) meer doen. Gewoon, laten voelen dat jij op dat moment fysiek overwicht hebt, waardoor de kat zich schikt naar de situatie & ik geen enkele kat heb bezeerd - en zij mij niet. Overdreven ? Vind ik niet. De directe aanpak werkt. Moeilijk om het zo zwart op wit uit te leggen, maar ik hou bij elke kat rekening met hun eigen persoontje.
tom schreef: Hmmm, toegegeven, bij onzen James (Britse Korthaar, +8kilo) neem ik hem niet op, maar laat ik hem toch merken via het nekvel dat ik geen poespas tolereer. Hij blijft met de 4 pootjes dan op de grond maar kan toch niet (veel) meer doen. Gewoon, laten voelen dat jij op dat moment fysiek overwicht hebt, waardoor de kat zich schikt naar de situatie & ik geen enkele kat heb bezeerd - en zij mij niet. Overdreven ? Vind ik niet. De directe aanpak werkt. Moeilijk om het zo zwart op wit uit te leggen, maar ik hou bij elke kat rekening met hun eigen persoontje.Aha, je pakt hem dus niet aan zijn nekvel op, dat vind ik toch heel wat anders. Ik weet wel dat zoals je ht nu schrijft misschien werkt bij een Brit, maar bij een Somaby en vast nog meer rassen werkt dit dus averechts!