Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Debora
Heb je vit C pillen dan? die kun je toch ook fijnstampen??
Mooie kat trouwens op de foto in je onderschrift :) errug mooi
Door anton
Het zijn nogal trutjes:))
Gisteren geprobeerd , tussen twee theelepels 4 tabl, vit c , maar vinden het dan niet lekker meer:(
Dat zeg ik trutjes. (Ruikt ook teveel naar citroen, te gezond he)

sandra
Door tom
Als er hier een kat medicatie moet nemen heb ik gemerkt hoe minder woorden je er vuil aan maakt hoe beter : gewoon ff met het nekvel opnemen en het pilletje achterin de keel duwen. No Problemo 8)
Door anton
Hoi,

ja das eigenlijk ook wel zo.
Dacht het slim te doen zodat ze allemaal mee konden profiteren van de vit c.

Zo makkelijk willen ze ook geen tabletje hoor , hier is da wel een problemo.Maar niet ondoenbaar , dus gaan we dat gewoon doen.

btw.gisteren ging het dus wel door de c.b. en de kip heen met een beetje bouillion. :)

We modderen maar wat aan , hoop dat het helpt.
Wat vinden jullie van de " gimpet" vitamine vlokken??
Zit daar genoeg in??

sandra
Door anton
hoi deborah,

Dank je wel , dat is Celeste, onze aller eerste fokje, Heeft prijzen gehaald bij het leven op de show, en is nu bejaard en ziet er niet meer uit:)) model theemuts, maar geniet nog met volle teugen van het leven ze is nu 13 jaar. Moederd over 3 fretten , speelt met de schildpadden en stiefeld door de tuin als een panter.
Somali's he, die gaan lekker gek het leven door:)

sandra
Door Loeka
tom schreef: gewoon ff met het nekvel opnemen
??? ??? Nou nou, wat overdreven en nog schadelijk voor een volwassen kat ook.
Door Nelly
anton schreef: hoi deborah,

Dank je wel , dat is Celeste, onze aller eerste fokje, Heeft prijzen gehaald bij het leven op de show, en is nu bejaard en ziet er niet meer uit:)) model theemuts, maar geniet nog met volle teugen van het leven ze is nu 13 jaar. Moederd over 3 fretten , speelt met de schildpadden en stiefeld door de tuin als een panter.
Somali's he, die gaan lekker gek het leven door:)

sandra
Oh, vandaar. Ik heb sinds een paar maanden een x Somali/huiskat en snapte het al niet zo goed. hij loopt om de haverklap bovenop het dak, terroriseert de beide andere katten en de honden en is ontiegelijk lief! :D Zo lief dat ik een echte volbloed Somali erbij wil! Ben helemaal verkocht! 8)
Door Borke
Ontstoken tandvlees is een problem wat bij raskatten, huiskatten en wilde katten voorkomt.
Logischerwijs zou je verwachten dat als de kat moet kauwen en kluiven, er minder problemen zouden zijn.

Het kan echter ook een imuum probleem zijn en als ik naar ons eigen kattenras (Maine Coon) kijk, dan heeft het zeer zeker ook een erfelijk component. Gelukkig zijn wij er bij onze eigen (en gefokte) katten van gevrijwaard, maar ik weet dat er katten zij bij wie het hele gebit getrokken wordt en die uiteindeljik nog moeten inslapen, omdat alles volcontinue ontstoken is.
Het is een taboe onder de kattenfokkers, dus je zal er niet vaak iets over horen. Dit onder het mom van 'als je er niet over praat, dan is het er niet'.

Ondrstaand een link van de site van de stichting Felissana naar een artikel over ontstoken tandvlees:
http://www.felissana.nl/dutch/text/fold ... 0-2002.pdf
Door Lizzy
Wauw, dit is zeer interessant! Ik wist dit absoluut niet. Niet best dat men niet doet alsof het probleem niet bestaat.....
Door Hitam
Het komt heel veel voor en is lastig weg te krijgen. Men vermoed dat het een variant van het calicivirus is dat ook niesziekte kan veroorzaken.
Door Liselot
Over dat wisselen, hier zijn dEUS en Flynn (ook een Somali, en we zijn helemaal verkocht !) inmiddels uitgewisseld, maar die hebben ook flink uit hun bekjes gestonken tijdens het wisselen. Dat lijkt nu gelukkig over te zijn. (ze kunnen zo lekker in je gezicht gapen soms :-X)
Door Nelly
Flynn is mooi! hij lijkt zo uit de verte een beetje op mijn rooie monstertje, heeft zo te zien alleen wat meer vacht, maar ja, hij is dan ook een volbloed Somali he. En SR heeft het korte vachtje van de huiskat geerfd. Geeft niks hoor, ik ben evengoed stapel op hem. Maar jullie Flynn kan dus ook zo ongegeneerd gapen? Sim ook; vreselijk gewoon, dan kun je bijna zien wat hij gegeten heeft. Hij is nu overigens ook begonnen met wisselen, maar ik kan niet zeggen dat-ie uit z'n bekkie stinkt. Zou dat door de kuikens komen, of misschien juich ik te vroeg? Of komt het doordat hij buiten kan en gras kan eten? Weet nie hoor, gooi maar een balletje op. Het is wel zo dat m'n 2 ouwe katers van 15, die altijd buiten hebben kunnen lopen allebei nog een gebit hebben waar je u tegen zegt, stinken ook echt niet uit hun bek.
Door tom
Loeka schreef: ??? ??? Nou nou, wat overdreven en nog schadelijk voor een volwassen kat ook.
Hmmm, toegegeven, bij onzen James (Britse Korthaar, +8kilo) neem ik hem niet op, maar laat ik hem toch merken via het nekvel dat ik geen poespas tolereer. Hij blijft met de 4 pootjes dan op de grond maar kan toch niet (veel) meer doen. Gewoon, laten voelen dat jij op dat moment fysiek overwicht hebt, waardoor de kat zich schikt naar de situatie & ik geen enkele kat heb bezeerd - en zij mij niet. Overdreven ? Vind ik niet. De directe aanpak werkt. Moeilijk om het zo zwart op wit uit te leggen, maar ik hou bij elke kat rekening met hun eigen persoontje.
Door Nelly
Mijn katten pak ik nooit aan hun nekvel op, ik til ze gewoon met 2 handen op, een hand onder de borst en 1 hand onder het kontje. Als ze voldoende vertrouwen in je hebben is dat geen probleem, zelfs niet als ze ergens bang voor zijn. Als ze stout zijn dan kijk ik ze heel boos aan en praat hard en boos tegen ze. En da's genoeg hoor! Zelfs de kleine SR weet al waar hij aan toe is als "mam" boos is! ;)
Door Loeka
tom schreef: Hmmm, toegegeven, bij onzen James (Britse Korthaar, +8kilo) neem ik hem niet op, maar laat ik hem toch merken via het nekvel dat ik geen poespas tolereer. Hij blijft met de 4 pootjes dan op de grond maar kan toch niet (veel) meer doen. Gewoon, laten voelen dat jij op dat moment fysiek overwicht hebt, waardoor de kat zich schikt naar de situatie & ik geen enkele kat heb bezeerd - en zij mij niet. Overdreven ? Vind ik niet. De directe aanpak werkt. Moeilijk om het zo zwart op wit uit te leggen, maar ik hou bij elke kat rekening met hun eigen persoontje.
Aha, je pakt hem dus niet aan zijn nekvel op, dat vind ik toch heel wat anders. Ik weet wel dat zoals je ht nu schrijft misschien werkt bij een Brit, maar bij een Somaby en vast nog meer rassen werkt dit dus averechts! ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door