Mensen en dieren dragen dus allemaal Stafylokokken mee. Nu maken die je normaal niet ziek. Maar heel soms breken ze toch uit, niemand weet goed hoe. Bij dieren dachten ze dat het door vlooien en teken kwam maar heel veel dieren die nooit buiten komen krijgen ook Stafylokokkeninfecties. Dus het is een beetje een raadsel. Bij dieren uit het zich in ieder geval meestal door enorme jeuk en kale, etterige plekken. Laat dit NIET sluimeren want ze gaan er echt dood aan na een tijd.
Nu is het een klus om er weer vanaf te graken. Er bestaan verschillende stammen (soorten) Stafylokokken. Iedere stam vereist een verschillende antibiotica (je krijgt ze echt op geen andere manier behandelt als met antibiotica). Op zich geen probleem ware het niet dat Stafylokokken met een schrikbarend tempo resistent worden tegen antibiotica.
Stafylokokken zijn ook de zogenaamde ziekenhuisbacterieën, zoals we allemaal wel weten ook stilaan een enorm probleem in de menselijke geneeskunde. Je wordt geopereerd, je loopt een Stafylokokkeninfectie op tijdens de operatie en die vallen onmiddellijk het zwakste deel in je lichaam aan, het onderdeel dat geopereerd is met andere woorden. Vb.: mijn vader is geopereerd aan een hernia in zijn rug en hij heeft Stafylokokken opgelopen in het ziekenhuis. Het heeft een hele tijd geduurd alvorens ze erachter kwamen wat er nu aan de hand was en tegen die tijd hadden die Stafylokokken al bijna een hele tussenwervelschiif weggevreet. De gevolgen op lange termijn zijn ook niet echt geweldig. Een vrij hoog percentage van de mensen heeft geloof ik zelf een enorm verhoogd risico op hartkwalen na zo'n ernstige infectie. En je wil echt niet weten hoe een pijn hij heeft geleden en nog steeds lijdt.
Voor meer info kan je het internet afschuimen, heb ik een jaar geleden ook gedaan toen mijn poes een Stafylokokkeninfectie had, maar ik heb zo goed als niks gevonden, het is echter echt niet meer zo zeldzaam. In mijn omgeving alleen al ken ik een hond, een kat en dan nog is mijn vader die hiermee te kampen hebben gehad.
Als iemand nog kan aanvullen, hou je niet in zou ik zeggen