Nu maar hopen dat we snel tegen een leuke tweedehands vrieskist aanlopen, want ik wil er Bibi bij gaan geven (en dat schijnt in grote verpakkingen goedkoper te zijn) en later ook nog verse spullen van de slager. Daarvoor moet wel eerst het aanhangwagentje uit de garage - en liefst zo snel mogelijk verkocht. Snappen jullie het nog? ??? ??? ???
Nu wat vragen over Energique.
In de doos zaten geen verpakkingen; deze bevatte een grote, losse plastic zak met 'hamburgers'. Is dat bij jullie ook zo?
Ik vind de hamburgers er trouwens wat typisch uitzien, beige-achtig. Heel anders in ieder geval dan Rodi. Hoe komt het dat er zo'n kleurverschil is tussen die soorten?
Ligt dat aan de samenstelling?
De aanwijzingen zijn nogal summier. Op de verpakking staat dat per kilo hond (klinkt dat gek) een hamburger gegeven moet worden, maar is dat per maaltijd of per dag?
Frankie weegt ongeveer 25 kilo, maar heeft nu zijn wintergewicht, dus zal hij zo'n 27 kilo zijn.
Jaymz woog de laatste keer bij de dierenarts iets meer dan 20 kilo, maar lijkt me inmiddels zwaarder. Mogelijk begint hij eindelijk zijn 'volwassen' gewicht te krijgen.
In totaal kom ik dan voor Frank op zes schijven Energique, en voor Jaymz op vijf. Per maaltijd? Per dag?
Iemand adviseerde me zelfs om hen dagelijks tien schijven (per hond dus) te geven.
Daarstraks zijn ze weer twintig kilometer meegeweest naast de fiets. Nu liggen er voor iedere hond vier schijfjes te ontdooien. Maar is dat eigenlijk te veel of te weinig?
Groetjes van mij en poten van de zenuwachtige - want in afwachting van nieuw voer - Hollanders.