Door de G/F mix. Doen we dan de hele plant met wortel en bloemetje, of alleen de plant en geven we de wortel alleen gedroogt?
Wie o wie?
Tot nu toe heb ik alleen de bladeren gebruikt. Bloempje ging naar nijn.

Moderator: Lizzy
Oftewel Paardebloem
Door de G/F mix. Doen we dan de hele plant met wortel en bloemetje, of alleen de plant en geven we de wortel alleen gedroogt?
Wie o wie?
Tot nu toe heb ik alleen de bladeren gebruikt. Bloempje ging naar nijn.
Eén polletje....ik heb het over misschien 1 of hooguit 2 polletjes door het G/F mixje van 6 bobtails. :P
Dan geef je die Cavia een keer een wortel (of een botje LOL) en draai je de pol door de g/fmix.
En trouwens, staan ze bij jou niet gewoon in de tuin ???
OOOOOOO ja één polletje heb ik wel in de tuin ;D
maar heb je een idee hoeveel paardebloem je moet zoeken voor 10 cavia's :-/ stoppen zo'n pol zo in hun holle kies :P dus gaat syl de paden op en de lanen in,ben ook niet te beschroomd om mensen hun tuin van enig onkruid te ontdoen ;D en als ik nog even wacht kan ik hier (voor ze gaan spuiten :-Xgif dan) onderhand hele struiken paardebloem oogsten ;D ;D ;D ;D
Sorry Sylvia, ik ging weer uit van het gemiddelde bezit van 1, hooguit 2 cavia's![]()
:-/
![]()
![]()
<<. Doen we dan de hele plant met wortel en bloemetje, of alleen de plant en geven we de wortel alleen gedroogt?<<
Ik gebruik alleen de bladeren door de gf mix, hoeft niet veel te zijn.
Gedroogde en fijngesneden wortel van paardebloem gemeng met zemelen is voor de paarden.
werkt bloedzuiverend, bloedsterkend en lymfe zuiverend.
Wortels drogen , en fijnmalen kan je ook verwerken in koffie zoals een geroosterde chicoreiwortel.
Grappig, Willem graast zelf zijn paardebloemen bij elkaar.
Tijdens de wandeling loopt hij lekker te eten, wat klaver, wat paardebloemen, een patatje met(oh, geen barf)