Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

sylvia schreef: Nou dat wordt een beetje moeilijk dan zitten haar pups te lang zonder moeder het is dan niet alleen een uurtje naar het strand maar daarna ook 1 1/2 uur wassen en fohnen ze kan niet zo zeiknat en zanderig bij de pups gaan liggen.
oke, niet bij de vacht stil gestaan.................... ;D
hier gaat dat idd allemaal wat makkelijker met zo'n kort vachtje ;)
crutz schreef: oke, niet bij de vacht stil gestaan.................... ;D
hier gaat dat idd allemaal wat makkelijker met zo'n kort vachtje ;)
JA dat is het nadeel van een vachthond. Maar zodra ze zelf een beetje eten mag ze lekker naar het strand
sylvia schreef: pfffffffff het is weer weekend het is stom maar ik hou haar met argus ogen in de gaten, ik hoop dat ik vannacht een oog dicht doe :-X

ja ik kan er helemaal inkomen dat je nu niet meer gerust slaapt :-\
volgens mij zou het best kunnen dat haar calciumgehalte met bepaalde tussenperiodes begint te schommelen (al duim ik hier keihard dat ze het niet nog eens hoeft mee te maken :-X)
bestaat er niet zoiets als een testje (bv zoals bij suikerziekte ) om haar calciumgehalte te meten ? bv door een druppeltje bloed in haar oor te prikken ofzo ?
ik roep ook maar wat :-[
sylvia schreef: pfffffffff het is weer weekend het is stom maar ik hou haar met argus ogen in de gaten, ik hoop dat ik vannacht een oog dicht doe :-X
ik denk dat ik het ook zou doen, de meeste gevallen van eclampsia komen voor tussen 2 en 4 weken na de geboorte van pup's, dus ik kan me dan voorstellen dat je nog effe erg allert zal zijn, nog een weekje :-\
heb jou da wel iets achter gelaten zodat jij zelf kan behandelen in geval van nood? ik blijf gewoon duimen dat het goed blijf gaan, ik vindt twee keer is meer dan genoeg, laat een ander nu maar een cardio check beleven ;)
Ja , ik heb een calciumspuit klaarliggen.
Ik hoop dat het niet meer voorkomt ze krijgt nu een heel calciumrijk dieet. Tannetje heeft me een pot calcium/magnesium preparaat opgestuurd en daar krijgt ze nu dagelijks een schepje van totdat de puppen voor het grootste gedeelte zelf eten.
sylvia schreef: Ja , ik heb een calciumspuit klaarliggen.
Ik hoop dat het niet meer voorkomt ze krijgt nu een heel calciumrijk dieet. Tannetje heeft me een pot calcium/magnesium preparaat opgestuurd en daar krijgt ze nu dagelijks een schepje van totdat de puppen voor het grootste gedeelte zelf eten.
goed zo !!! strijd klaar, ik hoop dat het niet nodig is hoor, maar liever goed voorbereid toch ;D
Lizzy schreef: Ik hoop het ook Syl! Maar was de hoeveelheid calcium die ze met haar voeding binnen kreeg dan niet afdoende?
Tannetje adviseerde mij een calcium / magnesium preparaat te geven omdat magnesium de opname van calcium bevorderd en omdat op de één of andere manier Donna moeite heeft de calcium spiegel in haar bloed op peil te houden. Nu hoorde ik ook weer van Tannetje dat ik beter met de melk (puppymelk) kon stoppen omdat daar weer dingen inzitten die de opname van calcium weer tegen werken en dat ik niet en vit.pillen en levertraanm en lever moest geven. Dus nu krijgt ze dagelijks kippennekken en dan of spier of orgaan of gemixt. ! maaltijd krijgt ze dan nog een kwart schepje van dat preparaat en ze krijgt dagelijks een beetje karnemelk 2 x per week lever (ongeveer 60 gram) en twee keer per week een klein beetje levertraan.
Lastig he, al die verschillende adviezen! Ik denk dat en levertraan en lever en dan ook nog een multivitamien een overdosering geeft van vitamine A. Maar zoals je in de discussie (over vitamine A) in zelf samenstellen kunt lezen, is dat volgens Ian B voor zo'n korte periode eigenlijk geen probleem. Overigens heb ik steeds meer aanwijzingen gevonden dat orgaanvlees (en dus ook lever) helemaal niet zo'n goede bron van vitamine D is. Feitelijk zijn de beste bronnen: de zon (met stip!), vette vis en levertraanolie.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 12 nov 2005, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja kan ik me goed voorstellen,je schrikt je de zenuwen...gelukkig liep het ook deze keer goed af...pfff
Lizzy schreef: Lastig he, al die verschillende adviezen! Ik denk dat en levertraan en lever en dan ook nog een multivitamien een overdosering geeft van vitamine A. Maar zoals je in de discussie (over vitamine A) in zelf samenstellen kunt lezen, is dat volgens Ian B voor zo'n korte periode eigenlijk geen probleem. Overigens heb ik steeds meer aanwijzingen gevonden dat orgaanvlees (en dus ook lever) helemaal niet zo'n goede bron van vitamine D is. Feitelijk zijn de beste bronnen: de zon (met stip!), vette vis en levertraanolie.
Dan blijft dus toch de levertraan olie in de picture.
Ja ik wordt helemaal niet goed van al die tegenstrijdigheden maar hopenlijk gaat het nu gewoon goed het weekend door en eind van de week ga ik beginnen met vlees.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door