Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K9Jordan
herder_lover schreef: Dus als ik mijn hond gewoon iedere maand een hartwormtablet geef (Heartguard), is er niets aan de hand? En kan ik dat puppen ook al gelijk geven??
Ik heb in Texas gewoond en gaf Jordan maandelijks zijn heartguard en daarmee was hij beschermd. Toen ik Jordan uit het asiel haalde had hij hartworm en ik kan je verzekeren dat het geen feestje is voor je hond om dit te bestrijden!
Heartguard is afhankelijk van het gewicht. Ik dacht dat je het pas vanaf 6 maanden mocht gaan geven. Maar dat zal je DA wel weten denk ik!
Door K9Jordan
Even voor je gegoogled....
Hartguard plus mag vanaf 6 weken worden gegeven.
Door Yari
herder_lover schreef: Dus als ik mijn hond gewoon iedere maand een hartwormtablet geef (Heartguard), is er niets aan de hand? En kan ik dat puppen ook al gelijk geven??
Klopt, maar ik weet niet vanaf hoe oud ze die Heartguard mogen, maar die vraag heeft een ander net al beantwoord. ;)
Door herder_lover
K9Jordan schreef: Even voor je gegoogled....
Hartguard plus mag vanaf 6 weken worden gegeven.

oke, dan kan ik het direct geven als ik de pup heb, en zal nog eens navragen of de fokker het ook al geeft (dan moet ik het natuurlijk niet direct geven ;D)Maar bedankt voor het googlen voor me :D
Door carlala
Ik heb een vraag hierover.

Ik ga in juni naar oostenrijk, nu had de DA het erover dat ik dan ook een hartworm pilletje moet aanschaffen.
Ik heb dit niet gedaan, omdat ik daar mijn bedenkingen over heb.
Raden jullie hetw el aan om het te doen.
Ik zie oostenrijk als nederland.
Oostenrijk een risico? dan NL ook.
Of zie ik het verkeerd :-\
Door Sonja
carlala schreef: Ik heb een vraag hierover.

Ik ga in juni naar oostenrijk, nu had de DA het erover dat ik dan ook een hartworm pilletje moet aanschaffen.
Ik heb dit niet gedaan, omdat ik daar mijn bedenkingen over heb.
Raden jullie hetw el aan om het te doen.
Ik zie oostenrijk als nederland.
Oostenrijk een risico? dan NL ook.
Of zie ik het verkeerd :-\
Nee, Oostenrijk is niet als Nederland, want het ligt toch een stukkie zuidelijker. Het ligt er denk ik ook wel een beetje aan naar welke streek je gaat, maar ik sluit niet uit dat er daar hartworm voor zou kunnen komen. Ik weet dat er in ieder geval in het zuiden van Zwitserland gevallen van hartworm bekend zijn.
Zelf gebruik ik overigens nooit pilletjes als hartwormpreventie, maar Stronghold- of Advocatepipetjes.
Door JolandaB
Ik heb vorig jaar begrepen dat wanneer je naar een bestemming gaat die onder de lijn Parijs-Milaan gaat, het verstandig is te beschermen tegen hartworm en zandvliegjes.
Ze zeiden toen ook dat deze ellende steeds verder oprukt naar "boven" maar dit jaar heb ik er nog weinig over gehoort maar het seizoen moet ook nog gaan beginnen.

Gr. Jolanda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door