Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Lees dit nu pas :o :o
Ohhh wat ben ik blij dat alles goed is afgelopen!
Geef Donna maar een very big kiss :-* :-*
En neem zelf een neut :P voor de schrik!!
Door nessie
ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn teef, 1,5 week geleden. Ze bleef ondanks de kalktabletten en spuiten schommelen . Daarna kreeg ze ook nog uitdrogingsverschijnselen omdat ze daarna zware diarree kreeg, wat met bijna geen mogelijkheid te stoppen was. Nu speen ik de pups ook 5 stuks zelf. De teef gaat hier weer beter. De dierenarts, waar ik ben geweest dacht eerder aan een hormonale kwestie.
Veel succes met je teef en ook met de pups.

Groetjes van Vanessa
Door nessie
ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn teef, 1,5 week geleden. Ze bleef ondanks de kalktabletten en spuiten schommelen . Daarna kreeg ze ook nog uitdrogingsverschijnselen omdat ze daarna zware diarree kreeg, wat met bijna geen mogelijkheid te stoppen was. Nu speen ik de pups ook 5 stuks zelf. De teef gaat hier weer beter. De dierenarts, waar ik ben geweest dacht eerder aan een hormonale kwestie.

Groetjes van Vanessa
Door geer
Wat erg! Ik lees dit nu pas!! Jeetje Syl, wat zul jij geschrokken zijn!! :-* voor Donna, en doe ook maar gelijk :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* voor de pups! :-*
Door Sofie
Hey Sylvia gelukkig dat ze weer opgeknapt is!!! Eclampsie is idd niet iets om mee te lachen en zou zeker door het tekort aan vit. D kunnen komen!
Door sylvia
Ik kreg net van Liz de link naar de site van Westerhuis daar staat in de nieuwsbrief ook iets over eclampsie, het kan bv ook veroorzaakt worden doordat de pups in de baarmoeder in de laatste week erg hard gegroeid zijn. Dat zou ook zo maar kunnen gezien de gewichten voor pups van 4 dagen te vroeg.
Door sylvia
nessie schreef: ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn teef, 1,5 week geleden. Ze bleef ondanks de kalktabletten en spuiten schommelen . Daarna kreeg ze ook nog uitdrogingsverschijnselen omdat ze daarna zware diarree kreeg, wat met bijna geen mogelijkheid te stoppen was. Nu speen ik de pups ook 5 stuks zelf. De teef gaat hier weer beter. De dierenarts, waar ik ben geweest dacht eerder aan een hormonale kwestie.

Groetjes van Vanessa
Wat erg zeg, ik geloof niet dat dit bij Donna an de hand is (gelukkig) maar als het hormonaal is zou je kunnen zeggen dat je met haar dus geen nest meer zou moeten nemen?
Door karin2
sylvia schreef: Ik kreg net van Liz de link naar de site van Westerhuis daar staat in de nieuwsbrief ook iets over eclampsie, het kan bv ook veroorzaakt worden doordat de pups in de baarmoeder in de laatste week erg hard gegroeid zijn. Dat zou ook zo maar kunnen gezien de gewichten voor pups van 4 dagen te vroeg.
te vroeg geboren maar toch zware pups doet me denken aan zwangerschapssuikerziekte . weet helemaal niet of zoiets ook bij honden voorkomt of bekend is ???
Door sylvia
karin2 schreef: te vroeg geboren maar toch zware pups doet me denken aan zwangerschapssuikerziekte . weet helemaal niet of zoiets ook bij honden voorkomt of bekend is ???

nee ik denk niet dat het hiermee te maken heeft, dan had ze ook nog andere symptomen moeten hebben. Vers etende honden hebben nu eenmaal zware pups en sommige teven geven gewoon heel veel en Donna is er zo één.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 01 nov 2005, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
Vanmorgen om 6:15 schrok ik wakker van een blaffende hond, ik word nergens wakker van behalve als één van mijn honden s'nachts blaffen er is dan altijd iets loos.

Potverdorie had Donna weer een eclampsie , schokken en een hoge temperatuur ogen bloed doorlopen ieder spietje was aan het schokken de kleiene spiertjes in de hoofdhuid voelde je springen :'(

Dierenarts uit bed gebeld en die stond geheel netjes in pak omns op te wachten. Volgens hem ligt dit niet aan het voer daar ik extra calcium geef, lever bij haar naar binnen smokkel en ze op de andere dagen levertraan krijgt en iedere dag een multivitamine. Hij vond haar in een uitstekende conditie voor en zogende teef niet mager , goeie glans ze ziet er ook blakend uit maar op de één of andere manier kan ze de calcium spiegel in haar bloed niet reguleren en ze geeft heel veel melk. Nu ga ik morgen maar even wat zuivel dingen halen volgens de da zitten daar makkelijk en snelopneembare calcium in, probleem is dat Donna gruwelt van zuivel dus ik ga maar vla proberen of vruchtenyochurt, hutenkase. Ik heb een calcium spouit meegekregen voor de zekerheid want Donna moet nog 1 1/2 week de pups volledig zelf zogen . Nu ga ik haar calcium denk ik maar extreem opvoeren dus en meer bot, en eierschalen door alle vlees/orgaan maaltijden proberen of er zuivel in wil.

Mijn hartkleppen zijn weer getest :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door