Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Joshii
Ik geef Nuka nu een paar weken vers, kvv, durf nog niet aan het echte barfen te beginnen, ook omdat ze pas 5 maanden is, en ik graag zeker wil weten dat ze alles binnen krijgt wat ze moet hebben.

De kvv vul ik op sommige dagen aan:

maandag      500 gr Duck uitmuntend
       2 eetlepels cottagecheese met tl honing

dinsdag       500 gr Duck uitmuntend

woensdag   400 gr smuldier ( compleet of enkelvoudig )
       80 gr groentemix
       100-150 gram vis ( sardines, zalm,soms koolvis)

donderdag   500 gr Duck uitmuntend
( soms met groentemix)
vrijdag       500 gr Duck uitmuntend
( soms met groentemix)
zaterdag      400 gr smuldier ( compleet of enkelvoudig )
       80 gr groentemix
       +/- 200 gr lamsrib of lamsstrot, soms
kippenvleugels

zondag      400 gr pens ( smuldier, nog geen slachter kunnen vinden die lappen heeft)
       80 gr groentemix
       100-150 gr sardines
     (soms hartjes, levertjes, maagjes of sardines uit blik)
En dan nog 2 eieren per week.

Hoeveelheden verdeeld over 2 maaltijden per dag, de cottage cheese vaak tussen de middag.
Verder na elke avondmaaltijd een pensstaafje. Als beloning gedroogd hart of pensstaafje.
( zalmkoekjes sloegen niet echt aan )

Wat ik me dus eigenlijk afvraag; krijgt ze zo wel genoeg botten of kan ik op bv dinsdag en donderdag ook wat bot erbij geven zonder dat ik de verhoudingen scheef trek?
Laatst gewijzigd door Joshii op ma 31 okt 2005, 06:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ik heb even naar alleen het zelf samengestelde gedeelte gekeken omdat de rest vaak nog complete voeding is.

Kom ik op:
20,8% diverse (cottage cheese/eieren)
20,8% vlees/vis (zonder ook de enkelvoudige mee te hebben geteld omdat dat soms ook compleet is)
16,7% groentes
27,8% orgaanvlees
13,9% vleesbot

Nu geeft dit natuurlijk niet helemaal een correct beeld, want je voert ook nog kvv. Maar, ik denk dat je best wat meer vleesbot kunt voeren, want zoveel voer je daar niet van. Je zou wat minder zuivel kunnen geven, denk ik, want dat percentage vind ik wel wat veel. Ik zou ook niet meer vis gaan voeren dan dat je nu doet, want 2 keer per week lijkt me zat.

Verder denk ik dat je lekker bezig bent!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door