conleeuw schreef: Diarree kan een aantal oorzaken hebben, zo kan het door een bacterie of een virus veroorzaakt worden en of door voeding die minder geschikt is of iets wat je hond heb gegeten (bijvoorbeeld buiten). Ook kan er een aantal zieten aandoeningen verantwoordelijk zijn of een besmetting met parasiten. Indien bijvoorbeeld een bacterie verantwoordelijk is voor diaree zou ik zeker niet meteen kiezen om de diaree te stoppen. Nogmaals een dagje of twee diaree kan geen kwaad mits de hond niet ziek is, wat hier niet de geval is.
Als ik zou kiezen om de diaree te stoppen zou mijn keuze uitgaan naar een homeopatische middel liever dan een koolhydraat zoals rijst. Okugest is een homeopatische geneesmiddel die prima werkt voor het stoppen van diaree. Deze middel helpt ook bij de verbetering van de darmstelsel. Hoe dan ook is het belangrijk dat de hond goed blijft drinken.
Lees anders eens wat er gescheven is over voeding in de Bibliotheek op deze siteer staat veel interesante dingen in over voeding
![]()
Lupa schreef: ik zou dus willen weten waarom mijn hond diaree heeft en niet iets leren eten om het te stoppen.Dat kan ik van hier uit niet weten, maar ik schreef gisteren al eens« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 16, 2005, 21:57:08 pm » , Met diaree moet men toch alert blijven observeer eens wat hij binnen speelt kan al veel oplossen misschien wat stres of zenuwen , en als er geen bloed of slijm af komt denk ik dat er niet veel aan U hond mis is. en wat die 50/50 Betreft, de eerste dag 1 handje onder zijn portie eten, de volgende dag ook, tot alles vlot binnengaat de dan 2 handjes enz. tot je aan 50/50 bent, zo leer je ze alles eten zelfs groenten. Maar begin zo vroeg mogelijk, als het kan als puppy al. En heus hij zal er niet van sterven, Het kan aleen aleen maar beteren Hier een klein verhaal. Sinds enkele maanden heb ik nu geen hond meer nu staat Abraham voor de deur, maar mijn eerste pasjes heb ik aan de zij van een hond gemaakt zegt mijn moeder altijd. Sindsdien liep er dag en nacht een hond naast mij, bij het spelen, hij wachtte op mij langs de straat als ik van school kwam, bij het werken in de tuin, bij het wandelen, bij het vissen, zelfs bij de tv kijken, of bij het eten zat hij in het zichtsveld, ik kende mijn honden door en door. Ik wist wat ze aten en dronken, en ik bepaalde dat ook, en zij wisten dat, zij aten enkel als ik het goed keurde. Er is ooit EEN da thuis geweest, toen had de hond een klap van een paard gekregen. Hadden enkel als puppy wormen verder nooit, een enkele vlo of een beginvlekje van schurft, geen hondenschool of zo. De moraal van het verhaal, het eten wat je koopt in de winkel (brokken vlokken enz) is goed maar niet perfect vul het aan waar je kunt gekookte rijst bij de brokken, het kookwater over de vlokken met wat beendermeel, Zelfs knapperig gekookte groenten in een weinig bouillon van afval van de slager (long milt mergpijpen), ze laten er zelfs hun brokken voor staan. Soms zelfs fruit, Varieert zoveel als maar kan Vitaminen mineralen vezels enz. Leer ze het kijk naar dieren in het wild hun menu is beter dan dat van u hond,die eten gras vruchten bessen enz.
als de hond diaree heeft dan is er iets aan de hand, het kan iets heel stoms zijn of iets serieus aan de hand.
door het te laten stoppen zal je niet achterkomen hoe lang het duurt en dus ook niet waar het aan zou kunnen liggen
, U eet toch ook niet alle dagen broodje kaas. Haal eens een stuk koeien maag in het slacht huis voor ons stinkt dat als de pest voor U hond een feestmaal, Ja, Ja Conleeuw waarom denk je dat in het wilt hyena, wolf, en zelfs een vos de inhoud van de pens van herkauwers opeten en Of U hond een aantal paarden vijgen Vitaminen en mineralen als U opgelet hebt dan zag U ook dat het vijgen zijn van een paard dat haver heeft gehad die verteert niet helemaal.
En voor de rest OBSERVEER EN LEER!!!!!. Enkel als je U dier kent kun je het gezond houden.