Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door makkieonline
Hallo.
We hebben een golden retriever Dyonne van 10 maanden. Bij het plassen zo'n 8 dagen geleden had ze pijn. De DA geraadpleegd en urineonderzoek gehad. Geconstateerd blaasgruis (struvietkristallen) en een te lage zuurgraad van de urine. Ze kreeg een blaasgruisdieet voorgeschreven van het merk Specific CCD met een antibioticakuur van 10 dagen. Nu na 8 dagen opnieuw urineonderzoek gedaan. Bevindingen: Kristallen nog aanwezig maar het beeld is niet alarmerend. Aan Dyonne merk je niets, zeer levendig en altijd even enthousiast. Ze at brokken van Kenner exquise en die laten we maar voor wat het is. De DA kan stenen in de blaas niet uitsluiten, hiervoor zou hij een röntgenfoto moeten maken. Ik heb zoiets van 10 maanden en dan nu al zo’n onderzoek (narcose etc)….

Kan iemand mij een brok aanbevelen? Men adviseert mij brokken van Eukanuba. De DA adviseert nu al een brok voor volwassen honden….
Kun je met vitaminepreparaten de zuurgraad corrigeren?

Wie reageert?
Door Sonja
makkieonline schreef: Kan iemand mij een brok aanbevelen?
Nee ;D
Je bent hier op een forum voor verse voeding beland en men is hier geen voorstander van brokken, maar wel van een complete versvleesvoeding of een vers zelf samengesteld dieet. En verse voeding kan ook een prima hulpmiddel zijn om de PH-waarde van de urine op peil te krijgen.
Door Sonja
Overigens heeft een hond van 10 maanden echt geen speciaal puppy- of juniorvoer nodig hoor. Al die verschillende types voer zijn er hoofdzakelijk als marketingfoefje, maar of een pup nou echt wezenlijk een andere voedingsbehoefte heeft als een volwassen hond?
Door Lizzy
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Nee, er zijn geen goede brokken voor/tegen blaasgruis. En brokken zijn de veroorzaker van blaasgruis..... En we hebben al talloze honden erg op zien knappen van verse/rauwe vleesvoeding (kant en klaar of zelf samengesteld) waar ze in eerste instantie even wat cranberry + vitamine C aan toe moeten voegen maar wat ze later weg kunnen laten.
Door Lil
Heb hier een kat gehad die al vijf jaar struviet had en een hond die er last van had voordat ik overstapte op barf. Heb geholpen met homeopathische medicijnen; urologist (www.huisdierendokter.nl). Zowel de zeer zieke kat en de hond met geringere struvietproblemen hebben erna nooit meer last gehad van struviet! De ph-waarde van de urine is goed, doordat ze barfen. Rontgenfoto's zijn nodig om te kijken of er geen blaasstenen zijn, medicatie hiervoor op dezelfde website.
Door Daisy75
Hier iemand die er over mee kan praten...ik was ook een brokkenvoerder, maar had een hond die altijd diaree had EN blaasgruis.
Op advies en met alle hulp hiervandaan heb ik het helemaal onder controle nu.
Heb de honden helemaal acuut van de brokken gehaald...en idd cranberry en appelazijn erbij, vers voer en helemaal over!!
Daar loop je dan al 3 jaar voor te kloten, geloof me...STOP MET DIE BROKKEN TROEP!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door