Elisabeth schreef:
Oke dank je wel!
De kippennekkie's zijn inmiddels besteld, en morgen kan ik ze halen.. 
Heel goed! Je zult zien: die zijn niet eng om te geven. En als je ze nou nog steeds wel eng vindt om te geven, plet ze dan even met een vleeshamertje (of hamertje). Mijn pupje eet ze al vanaf dat ze een week of 5 is. En inmiddels slikt ze kippennekken in 1 keer in en zelfs dat gaat prima. Liever heb ik dat ze haar tandjes gebruikt dus nu krijgt ze wat groters.
Nog even over het calcium, waar jij het over hebt? Kan ik door de maaltijd van de honden ook gewoon Yohurt heen doen? Of Karnemelk paar keer in de week gewoon in hun ( water)bak geven?
Je kunt best af en toe zuivel geven. Maar het is niet voldoende om de behoefte aan calcium te dekken. Daar heb je echt rauw bot voor nodig. Gemalen eierschillen kan ook (1 theelepeltje op 500 gram vlees) maar veel beter geef je gewoon rauw bot. Ongeveer 20% tot 60% van het totaal dat je aan voeding geeft.
Oh ja, dan kan ik misschien ook kalfsbotten ( ??) meenemen?
Ja, alle kalfsbotten die geen gewicht hebben gedragen kun je meenemen. Dus: nek, wervel, rib, heup enzo. Maar, als ze nog niet gewend zijn aan botten, doe het dan wel rustig aan allemaal! Heb je het "honden en het eten van botten" document in de Barfplaats bieb al gelezen?
Welk stuk (ken) vlees kan ik het beste kopen denk je ?
Bedankt dat je mij verder op weg helpt, ik waardeer het bijzonder
Je kunt het beste gewoon vlees en orgaanvlees kopen. Ongeveer 15% van het totaal aan voeding (per bijvoorbeeld 1 week) moet bestaan uit orgaanvlees. Denk dan aan lever, niertjes, hart, vuile pens, etc. Nu is gewoon vlees natuurlijk ontzettend duur! Kopvlees van het rund is vaak goed betaalbaar en je kunt ook vragen om de snijlingen/snijdsels. Dat zijn de stukjes vlees die de slager weg snijdt zodat hij een mooi verkoopbaar lapje vlees over houdt. Dat snijdsel bevat vaak zenen en vet. Maar dat is perfect voor de hond!
Graag gedaan hoor, daar zijn we voor

!