Het gaat even om het gebruik van hop bij reuen die wat last hebben van hun hormoontjes. Ik heb hier zelf veel hop in de tuin en ik vraag me af of ik die verse hop ook zou kunnen geven. Welk deel van de plant geef ik dan en hoeveel? Kun je hop voor dit doeleinde drogen?
Stan heeft er normaal gesproken niet zo heel veel last van als er hier een teef loops is, maar nu de dames voor het eerst hebben besloten om met z'n tweetjes tegelijk loops te worden is hij toch wel uit z'n doen. Normaal is hij op het moment dat de teef dekrijp is een paar dagen een beetje vervelend en hij heeft dan ook weinig eetlust, maar die periode duurt nu met twee teven ook twee keer zo lang. Wat ongetwijfeld ook mee zal spelen is dat hij nu apart is gezet, terwijl we voorheen de loopse teef apart zetten. Ik krijg de indruk dat hij zich ook een beetje eenzaam voelt, want zolang ik in zijn buurt ben gaat het allemaal wel. Ga ik echter weg, al is het maar de kamer uit, dan wordt hij pieperig en kwijlerig.
Nu hij al 4 dagen heel slecht heeft gegeten en ik vrees dat we er voorlopig nog niet zijn, is het misschien toch wel handig hem iets te geven.