Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
ah, ok, dat wist ik niet. Ik zou de Salisprin niet combineren met Metacam. De rest 'botst' niet met Metacam.

Gezien de werking van Metacam op lever (en nieren), zou je ook nog kunnen overwegen om wat Mariadistel te geven, bijv een onderhoudsdosis een paar keer per week.
Door Peet
Salisprin is op natuurlijke basis, dus niet syntetisch. Het is zachter op het systeem (lever en nieren) dan Metacam. Maar Metacam is weer krachtiger als pijnstiller.
Dus als je hond veel pijn heeft, kan het zijn dat de Salisprin gewoon niet sterk genoeg is.

Je zou kunnen starten met Salisprin en kijken hoe het gaat. Vind je het resultaat niet goed, stap dan over op Metacam en kijk hoe dat gaat....dan kan je een goede afweging maken.
Het is natuurlijk het belangrijkst dat ze de tijd die haar nog gegund is, zo prettig mogelijk kan doorbrengen.
Door Lette
oke harstikke bedankt voor alle informatie. ik ga kijken wat voor haar het beste is, en ik ga denk ik beginnen met die salisprin.
Door conleeuw
Peet schreef: Je zou kunnen starten met Salisprin en kijken hoe het gaat. Vind je het resultaat niet goed, stap dan over op Metacam en kijk hoe dat gaat....dan kan je een goede afweging maken.
Het is natuurlijk het belangrijkst dat ze de tijd die haar nog gegund is, zo prettig mogelijk kan doorbrengen.
Dit vindt ik nou ook, Salisprin is mischien al goed genoeg, dan kan jij de grof geschut Metacam, tot later bewaren
Door Lizzy
Ja, ik zou zeer zeker eerst visolie + glucosamine/chondroitine /MSM + vitamine C + Duivelsklauw + Salisprin proberen alvorens over te gaan op Metacam. Mochten bovenstaande middelen niet helpen, kun je altijd nog over gaan op Metacam. Maar de bijwerkingen van Metacam zijn niet gering. Ik zou zo lang mogelijk zonder Metacam/Rimadyl en andere puinhoop doen! Acupunctuur en zwemtherapie en fysiotherapie wil ook nog wel eens zeer goed ondersteunend werken.
Door Lette
Ik heb van alles bij de natuurwinkel gehaald en ook de salisprin, vanaf morgen ga ik die geven aan haar. Hoeveel mag ik haar geven van de mariadistel?

Glucosamine had ik afgelopen week al voor haar gehaald, dus daar staat ze al op.
de orthopeet raadde aan om met een infrarood lamp therapie te doen, zo'n vijf minuten per dag. en hij wil eerst kijken wat alles met haar doet en dan vanaf januari acapunctuur te gaan doen.

Ik hoop dat dit allemaal een beetje gaan helpen.

Maar wat raden jullie aan qua enten, helemaal niet meer?
ze is alleen geënt toen ze pup was.
Laatst gewijzigd door Lette op wo 12 okt 2005, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
Lette schreef: Ik heb van alles bij de natuurwinkel gehaald en ook de salisprin, vanaf morgen ga ik die geven aan haar. Hoeveel mag ik haar geven van de mariadistel?
ik zou beginnen met 1 capsule (of pilletje) per dag.
Maar wat raden jullie aan qua enten, helemaal niet meer? ze is alleen geënt toen ze pup was.
Tja, enten wel of niet is echt een persoonlijke keuze van de eigenaar. Je moet kiezen tussen 2 risico's : niet enten en eventueel een besmetting riskeren (overigens in Nl zeer kleine kans, maar goed)...of wel enten en het immunsysteem extra pesten, wat de reuma bepaald geen goed zal doen.
Deze afweging zal je zelf moeten maken.

Maar ik (persoonlijk) zou niet meer enten. Een hond die niet volledig gezond is, mag niet geent worden, dit staat ook in alle bijsluiters van entstoffen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door