Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Het verhaal begint nu wel heel erg te lijken op wat Breezer van pup af aan had. Om de haverklap had ie diarree. Als ik een ander merk brokken nam dan ging het een week goed en dan weer ellende. Ook als ik weer een antibiotica kuur mee kreeg dan ging het goed zolang ik de kuur gaf, maar was deze afgelopen dan begon binnen een paar dagen de ellende weer. Ook met vers vlees ging het een paar dagen goed en dan weer drap. Nou goed op een gegeven moment ben ik naar een andere dierenarts gegaan en deze stelde gelijk een ontlastingonderzoek voor. Ze hebben hierbij gekeken naar de vertering en de bacterieën. Ik moest gewoon een beetje van de drap in een potje doen en inleveren bij de da. Een paar dagen later vertelde ze me dat de vertering goed was, maar dat hij last had van een groei bacterie. En deze bacterie kon maar met 1 soort antibiotica bestreden worden. Kuur mee voor 14 dagen, en daarna nooit meer problemen gehad.

Wat bleek was dat met die andere kuren de bacterie alleen versuft raakte en daardoor leek het net of het beter ging, maar zodra ik stopte kwam de bacterie weer tot leven. Hetzelfde met de brokken en vlees, de bacterie wist even niet wat ie er mee aan moest, en na een paar dagen zat ie weer dwars.

Echt waar sta er op dat je een ontlasting onderzoek wil!!
Breezer schreef: Het verhaal begint nu wel heel erg te lijken op wat Breezer van pup af aan had. Om de haverklap had ie diarree. Als ik een ander merk brokken nam dan ging het een week goed en dan weer ellende. Ook als ik weer een antibiotica kuur mee kreeg dan ging het goed zolang ik de kuur gaf, maar was deze afgelopen dan begon binnen een paar dagen de ellende weer. Ook met vers vlees ging het een paar dagen goed en dan weer drap. Nou goed op een gegeven moment ben ik naar een andere dierenarts gegaan en deze stelde gelijk een ontlastingonderzoek voor. Ze hebben hierbij gekeken naar de vertering en de bacterieën. Ik moest gewoon een beetje van de drap in een potje doen en inleveren bij de da. Een paar dagen later vertelde ze me dat de vertering goed was, maar dat hij last had van een groei bacterie. En deze bacterie kon maar met 1 soort antibiotica bestreden worden. Kuur mee voor 14 dagen, en daarna nooit meer problemen gehad.

Wat bleek was dat met die andere kuren de bacterie alleen versuft raakte en daardoor leek het net of het beter ging, maar zodra ik stopte kwam de bacterie weer tot leven. Hetzelfde met de brokken en vlees, de bacterie wist even niet wat ie er mee aan moest, en na een paar dagen zat ie weer dwars.

Echt waar sta er op dat je een ontlasting onderzoek wil!!
Het gaat nu redelijk met de ontlasting van Ziggy, maar ik weet zeker dat het straks weer hetzelfde wordt. Ik ga idd naar die DA in Rotterdam toe, want ik ben deze DA spuugzat.
Ik ben trouwens een lang weekend in Spanje geweest dus vandaar dat ik nu pas antwoord geef.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door