Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
Ik heb zelf ooit eens enorm lopen tobben met een van mijn honde die veelal continu wormen had. Ontwormen, twee weken later weer wormen.
Nou heb ik op een gegeven moment gekozen om een radicale aanpak te nemen. Op advies van mijn inmiddels radelose dierenarts.

Ik heb alle honden en katten in mijn bezit en ook alle honden van familie en vrienden waar mijn jonge hond vaak mee speelde (tuurlijk met goedkeuring van de baasjes) ontwormd op een dag.

Ik grootschaalse actie was supper successvol. Deze hond heeft nooit meer last gehad van wormen.
Ondelingen besmetting is een mogelijke reden voor herhaaldelijke terugkeer van wormen.

Toeval? Ik weet het niet, maar desperate mensen doen desperate dingen
;D
Door Bandji
Lizzy schreef: Die draadjes die je in Energique ziet zijn geen wormen, daar hoef je niet bang voor te zijn. Het is vlees dat goedgekeurd is voor menselijke consumptie. En er zitten gewoon geen wormen in. Trouwens, geheel hypotetisch, want nogmaals: het kan niet, maar stel het waren wormen die je zag, dan waren ze doodgevroren en dode wormen worden niet weer levend.

Maar OK, je zit dus met een hond die steeds wormen heeft en niet wil eten.... En de hond is al helemaal binneste buiten gekeerd door de DA? Heeft de DA een keer een bloed-analyse gedaan? Kwam daar ook niks uit?

Wanneer heb je de hond nu voor het laatst ontwormt?

Ik zou zeker probiotica gaan geven. Heb je een reformwinkel in de buurt? Daar verkopen ze wel probiotica. Meestal noemen ze het "Acidophilus". Als ze de Acidophilus van Akropharma hebben, dan zou ik zeker die kopen. Die is erg goed.
Bloedonderzoek is er nog niet gedaan heb net da gebeld en morgen moeten we komen dan gaat hij dat doen ;D

Voor de Acidophilus van Akropharma ga ik straks even kijken of ik dat kan krijgen hier ik heb het even opgeschreven want dat ben ik zo weer kwijt ;D

De da heeft ook gekeken wanneer hij die kuur van hem heeft gehad en de herhaling is dus 3 weken geleden :(
Door Bandji
Nelly schreef: Ik zou probiotica gaan geven en een andere DA zoeken. En verder, komt je hond vaak in contact met andere honden en/of de ontlasting daarvan? Ik denk dat je daarin meer de oorzaak moet zoeken van die steeds weer optredende wormbesmetting. Laat je je hond misschien uit op een veldje of uitlaatplaats waar erg veel honden komen? Kan het zijn dat hij ergens kattenpoep eet? (Dat doen heel veel honden).
Hij rent 4 keer pd in het bos en dan nog hier spelen in de tuin ;D
Hij heeft met weinig honden op het ogenblik contact alleen met onze Misty, ik ga al een paar weken express niet met hem naar puppycursus omdat ik eerst wilde dat hij op orde was ;D
Van straat eten doet hij gelukkig niet meer heb ik hem meteen afgeleerd ;D
Door Bandji
conleeuw schreef: Ik heb zelf ooit eens enorm lopen tobben met een van mijn honde die veelal continu wormen had. Ontwormen, twee weken later weer wormen.
Nou heb ik op een gegeven moment gekozen om een radicale aanpak te nemen. Op advies van mijn inmiddels radelose dierenarts.

Ik heb alle honden en katten in mijn bezit en ook alle honden van familie en vrienden waar mijn jonge hond vaak mee speelde (tuurlijk met goedkeuring van de baasjes) ontwormd op een dag.

Ik grootschaalse actie was supper successvol. Deze hond heeft nooit meer last gehad van wormen.
Ondelingen besmetting is een mogelijke reden voor herhaaldelijke terugkeer van wormen.

Toeval? Ik weet het niet, maar desperate mensen doen desperate dingen
;D
Hahaha dat heb ik dus een maandje geleden ook al gedaan in samenwerking met andere eigenaren allemaal tegelijk ontwormd, je moet toch wat ;D ;D
Maar helaas bij mij dus geen succes gebleken :(

Nou morgen maar ff naar de da en dan bloedonderzoek want dat niet eten is echt een ramp :(
Door conleeuw
Bandji schreef: Hahaha dat heb ik dus een maandje geleden ook al gedaan in samenwerking met andere eigenaren allemaal tegelijk ontwormd, je moet toch wat ;D ;D
Maar helaas bij mij dus geen succes gebleken :(

Nou morgen maar ff naar de da en dan bloedonderzoek want dat niet eten is echt een ramp :(
Wat een doffe elende zeg, wel lees ik dat jij al enorm veel van voer ben verandert. Je heb nu wel een goed voer, dus zou ik als ik jou was even een pas op de plaats doen wat betrefd de eten. Wormen krijgen ze echt niet van deze eten.
Ik ben erg benieuwd wat er uit deze onderzoek komt.
Door Bandji
conleeuw schreef: Wat een doffe elende zeg, wel lees ik dat jij al enorm veel van voer ben verandert. Je heb nu wel een goed voer, dus zou ik als ik jou was even een pas op de plaats doen wat betrefd de eten. Wormen krijgen ze echt niet van deze eten.
Ik ben erg benieuwd wat er uit deze onderzoek komt.
Hij zit nu bijna 4 weken op Energique hij heeft er al uitgezien als een krentenbol en nu heeft hij vieze troep uit oogjes maar dat is de uitwerking van afvalstoffen heb ik gelezen, hij zit dus echt niet lekker in zijn velletje voor de rest is het een echte ondeugende pup speelt rent en er is voor de rest niets aan hem te merken ;D

Ik heb hem net zijn Energique met een knoflook teentje zitten voeren ;D
Maar wat ik dus heel raar vind is dat Misty zijn eten ook niet moet?
Door Marielle
Dat is wel vreemd. :-\
Hier aten ze de Energique met smaak.
Sage heeft dat de eerste 2 maanden dat ze hier was ook gehad en deed het er prima op.
Door conleeuw
Bandji schreef:
Ik heb hem net zijn Energique met een knoflook teentje zitten voeren ;D
Maar wat ik dus heel raar vind is dat Misty zijn eten ook niet moet?
mischien een raar vraag, maar voer jij niet te veel, dat ze gewoon geen honger hebben?
Door Helen
Heel toevallig sprak ik laatst iemand die een hondje heeft van 6 maanden oud die ook constant last had van wormen. Zij heeft dit opgelost door hem te ontwormen met stronghold (pipetje in de nek). Die werkt niet zoals gewone wormenmiddelen slechts zolang het in het darmstelsel zit maar ongeveer twee weken of langer (als ik het uit mijn hoofd goed heb). Je hond wordt zo heel grondig ontwormd en alle mogelijke stadia wormen die uitkomen worden ook vernietigd. Misschien is dit voor jouw hond ook een optie?
Door Bandji
conleeuw schreef: mischien een raar vraag, maar voer jij niet te veel, dat ze gewoon geen honger hebben?
Nee ik voer niet teveel hij moet eigenlijk 7 brokken enerique pd te eten hij eet er dus hooguit 2/3 pd dat is dus veelste weinig en dan nog met veel moeite erin te krijgen :(
Door Bandji
Lupa schreef: hij zit dus pas 4 weken aan de energique en hij heeft al 2 en 1/2 mand laast van wormen.
mijn conclusie is dus dat energique niks met de wormen te maken heeft
Ja 4 weken aan de energique daarvoor Rodi, Duck en bibi geprobeerd omdat hij haast niets wil eten, dus bedoelde meer kan het aan vers vlees liggen :(
Maar begrijp inmiddels dat het daar niet aan kan liggen dus we gaan verder zoeken. hij gaat straks naar de da want we vonden gisteren avond bloed in zijn ontlasting :'(
Vandaag was er niets van bloed te zien ik heb zitten roeren met een stokje erin en ik kon ook geen worm meer vinden ;D
Maar dat horen jullie vanavond dan wel wat de da gedaan heeft of verder gaat doen ;)
Door Lizzy
Ik denk dat het een goed idee is om naar de DA te gaan. En laat hij anders ook een goed ontlastingsonderzoek doen (dan zou je wel ontlasting moeten brengen, bijvoorkeur een verzameling ontlasting van drie dagen).
Door Bandji
Helen schreef: Heel toevallig sprak ik laatst iemand die een hondje heeft van 6 maanden oud die ook constant last had van wormen. Zij heeft dit opgelost door hem te ontwormen met stronghold (pipetje in de nek). Die werkt niet zoals gewone wormenmiddelen slechts zolang het in het darmstelsel zit maar ongeveer twee weken of langer (als ik het uit mijn hoofd goed heb). Je hond wordt zo heel grondig ontwormd en alle mogelijke stadia wormen die uitkomen worden ook vernietigd. Misschien is dit voor jouw hond ook een optie?
Heb het opgeschreven, wilde dit hondje ook niet normaal eten?
Door danou2004
danielle1980 schreef: ik vers vlees zitten dus echt geen wormen.

maar goed misschien moet je eens een ander vlees proberen.
bovendien zou ik een keer goede ontworming halen en probiotica geven.
probiotica zijn goede bacterien, je kunt het bij de da halen of bij een reformwinkel.
het zorgt voor betere weerstand en opbouw van de darmflora.

en misschien moet je m eens beter laten onderzoeken als ie echt niets wil eten, misschien is er wel meer aan de hand.
kun je probiotica ook geven als je hond gevoelige darmen heeft en snel een de dunne is?
Door Helen
Bandji schreef: Heb het opgeschreven, wilde dit hondje ook niet normaal eten?
Ik geloof dat hij wel at, maar vrij kotserig was en slecht aankwam.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door