Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Ine
Doedels schreef: Jeetje, ik heb eens teruggekeken in dit topic. Het duurt alles bij elkaar al een maand. Ik hoop zo dat Janus nu in een opwaartse spiraal terecht komt. Heel veel sterkte.
Dat is wel te hopen, want een maand is erg lang om zoveel pijn te hebben! :'(
Weer een update.

De homeopatische medicate werkt voor Janus goed als pijnstiller. Als hij de hele tijd pijn zou houden terwijl hij gewoon lag te rusten, dan zouden we het niet zolang aan zien. We willen hem geen pijn laten lijden, maar als hij gaat lopen is dit zeer pijnlijk en ook als we de plekken schoonmaken en behandelen.

Maar gelukkig zit Janus tot nu toe nog steeds in een positieve spiraal. We zijn er dan nog lang niet, maar er zit verbetering in. Bij zijn ene voorpoot heeft hij zelf zijn nagel verwijderd. Hier heeft hij nu wel een wondje (waar de nagel zat), maar deze poot is aan het helen. Zijn andere voorpoot ziet er ook goed uit. Nog een kleine korst en we moeten zijn nagel steeds goed bijhouden. Deze is krom gaan groeien en als we hem niet knippen dan groeid hij in zijn poot/kussen.

Hij heeft nog steeds veel knobbels over zijn lichaam verspreid. Hier merken we niet aan dat hij hier last van heeft en volgens de da zijn dit opgezette klieren. Hier gaan we ook niks aan doen. We zijn al lang blij als hij verder weer beter zou worden.

Zijn achterpoot wordt ookal stukken beter. Hij loopt er nog lang niet goed op, maar het ziet er al veel mooier uit. Zijn poot is nog steeds erg gevoelig en hij durt er niet echt op te lopen. Dit komt dat zijn kussentjes nog steeds niet in orde zijn. Maar de plekken zijn al veel kleiner geworden en de wonden gaan er veel beter uitzien. Ik heb echt het idee dat we nu eindelijk de goeie kant op gaan. Alle liefde en aandacht (knuffels en kusjes) van jullie hebben mij en Janus ook veel goeds gedaan.

Ondanks alles blijft Janus zo levenslustig uit zijn ogen kijken, zijn vacht blijft glimmen en hij blijft spinnen als we hem aandacht geven.

Alleen is hij door dit alles wel wat gewicht verloren. Hij eet nog wel brokjes, krijgt elke avond wat vlees, zijn medicatie krijgt hij 2 x per dag door een beetje vla of slagroom (anders wil hij het niet) en om hem te verwennen krijgt hij elke dag een stukje paling (is hij gek op).

Heeft iemand van jullie nog een tip/advies wat we hem misschien bij kunnen voeren zodat hij weer op krachten komt (aansterkt en gaat groeien)?
Door Ine
Intussen zijn we weer 11 dagen verder na de laatste up-date en ik ben toch wel erg benieuwd, hoe het met Janus gaat!
Dit duurt allemaal al 7 weken, dus ik hoop, dat er duidelijke verbetering is voor Janus, arm dier!
Laatst gewijzigd door Ine op za 15 okt 2005, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hoop dat het met Janus steeds beter en beter gaat :D
De lieve schat, niet weten wat er met hem aan de hand is.
Voor jou zal er ook heel wat spanning afvallen, ik kan me heel goed inbeelden hoe het voelt als één van je lieverdjes ziek is en pijn heeft. Je staat er mee op en gaat er mee slapen.

Sterkte voor allebei,
Sheela
Door Ine
ine schreef: Intussen zijn we weer 11 dagen verder na de laatste up-date en ik ben toch wel erg benieuwd, hoe het met Janus gaat!
Dit duurt allemaal al 7 weken, dus ik hoop, dat er duidelijke verbetering is voor Janus, arm dier!
En??
Hoe is het met Janus?
In de nacht van zaterdag 29 op zondag 30 oktober is Janus ingeslapen. Hij heeft gewacht tot wij terug waren van een verjaardag. Ik wilde hem gaan voeren en even knuffelen. Toen ik bij hem kwam zag ik gelijk dat hij op me gewacht had. Hij keek me met zijn lieve ogen aan en ik zag dat hij de strijd opgegeven had (zit alweer te huilen terwijl ik dit schrijf). Terwijl ik hem vasthield en aaide is hij vredig ingeslapen... We hebben er vrede mee, ookal missen we hem enorm. Het is voor mij heel erg goed geweest dat ik hem heb mogen begeleiden tijdens zijn sterven. Het geeft mij rust.

De woensdag ervoor zijn we 2 x met hem naar de da geweest. Hij had een wond aan zijn voorpoot en deze is hevige gaan bloeden. Het bloeden wilde niet meer stollen. De da heeft opnieuw onderzoek gedaan naar o.a. zijn bloed en zijn pootje verbonden. Uit het onderzoek bleek dan al zijn organen nog goed functioneerden, maar dat hij leukemie had. Hij had geen pijn. Thuis had hij al snel zijn verband er weer af liggen en we hebben hem zelf opnieuw verbonden. We zijn even weggeweest en toen we terug kwamen was het bloed door het verband heen gekomen en stroomde eruit. Die avond om 22.00 waren we opnieuw bij de da. Deze heeft zijn poot opnieuw (en goed) verbonden. Ik ben enkele nachten eraf geweest om half 4 om hem de zorg en aandacht te geven die hij nodig had. Ik heb dit met liefde gedaan en hij liet ons ook merken dat hij het nog niet op wilde geven.

Ik heb hem veel Reiki gegeven en liefde en hem meerdere keren verteld dat het goed was als hij ging. We gaan hem niet vergeten en zijn dankbaar voor de tijd die we samen hebben gehad. Maar het is beter zo...

Lieve Janus, ik hou van je en zal altijd aan je blijven denken. In alle kleine dingen zal ik iets zien, voelen, horen of ruiken van jou. Ik weet dat je er nog bent...

Bedankt voor al jullie steun en sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Het is even een moeilijke tijd geweest.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door