Hij zei me dit liever niet te geven i.v.m. behoorlijke nadelige effecten. Welke dit waren wist hij niet exact te melden, maar er stond hem iets van bij.
Ik heb vervolgens het hele internet afgespeurd op evt. bijwerkingen, maar heb niks kunnen vinden, alleen dat het niet gebruikt mag worden bij maag/darmzweren en afgeraden wordt te gebruiken tijdens zwangerschap (humaan in ieder geval).
Toen heb ik contact opgenomen met DA Atjo Westerhuis en ook die wist geen bijwerkingen te melden.
Toch zat het me niet lekker, want ik vertrouw wat dat aangaat behoorlijk op de dingen die Crama zegt op dat gebied.
Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en contact opgenomen met de UKG afd. Veterinaire Farmacie, Farmacologie en Toxicologie en kreeg Prof. Fink-Gremmels aan de lijn.
Zij wist wel degelijk te vertellen dat Duivelsklauw dus idd niet zo onschuldig was als altijd gedacht wordt.
Honden kunnen dit heel moeilijk afbreken en het is zeer slecht voor de lever.

Wat haar aangaat zijn de gebruikelijke NSAID's in de diergeneeskunde wellicht nog veiliger.
Als je, om wat voor reden dan ook, tòch Duivelsklauw aan je hond wil geven, dan moet je echt exact de dosering omrekenen naar het gewicht van de hond (op bijsluiters wordt voor een mens altijd van 65 kg uitgegaan) en het bij voorkeur in intervallen geven. Dus de ene week wel en de andere week niet.
Bamboe was trouwens geen probleem om te geven, alleen krijgen sommige honden daar maag/darmkrampen van, maar meer ook niet.
Glucosamine en chondroïtine was ook zeer zeker aan te raden volgens haar bij arthrose e.d.
Ben alleen vergeten te vragen wat ze van Salisprin vond helaas.
Ik vertrouw er wel op dat zij weet waar ze over praat, maar toch heb ik ook nog contact opgenomen met Puur Natuur.
Die wisten er niets over te melden, maar ze hebben mij wel het adres gegeven van een apotheker die erg thuis is in de kruiden e.d. en die heb ik net een mailtje gestuurd. Dat antwoord volgt dus nog.
Ik vind het eng om te geven dus die Duivelsklauw na dit te horen hebben gekregen.