We hebben een kitten van ongeveer 12 weken oud. Ze lust vers vlees en daar krijgt ze ook dagelijks iets van. Maar nu is ze tijdens het eten zo snel afgeleid, dat ze vaak haar vlees laat staan en om die reden geef ik haar er nu dus ook brokjes bij. Zo heeft ze de gelegenheid te eten als ze dat wil, aangezien ze erg bewegelijk en onderzoekend is, ben ik anders te bang dat ze tekorten krijgt en vlees dat zo lang staat wordt vies.
Nu mijn vraag, in de dierenwinkel zeggen ze dat kittenbrokjes echt nodig zijn, ivm extra voedingsstoffen e.d. Hier op het forum wordt gezegt dat puppy brokjes voor honden grote onzin zijn. Geldt dit ook voor katten? Ik heb nu van Nutro de Adult Chicken variant gekocht, omdat we ook een volwassen kat hebben. Kan onze kitten dit ook gewoon eten zonder iets tekort te komen of kan ik beter toch kitten brokjes erbij halen?
Tis de bedoeling dat ze op termijn allebei op versvlees van Energique over gaan. Wilde ik al eerder, maar kitten is te snel afgeleid door alle spannende dingen om haar heen en ook als ze appart eet laat ze er veel van staan.
Een heel verhaal voor 1 simpele vraag. Wie kan me helpen?
Groetjes Mariska.