Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Debora
Nelly schreef: Wordt er bij jou ook eerst een kwartier met de kuikens door de keuken gevoetbald voordat ze gaan eten?
Ja vooral de grijze kater voetbalt ermee, de andere eigenlijk niet. Die zet meteen zijn tanden erin. Ik ga nog foto's maken van het voetballen ook ;D
Door Sylvi@
Hier vandaag voor 1 kat (Thunder) en 1 kitten (Huggy)ook een eendagskuikentje :'( ;D Moest mezelf wel even ergens overheen zetten hoor, ze zijn zo lief en klein ;D

Thunder pakte het kuikentje meteen bij zijn kop en begon te eten, denk 2 minuutjes was het helemaal op.

Huggy heeft er eerst 10 minuten mee gespeeld ;D daarna pakte ik het kuikentje vast, maar hij wilde het niet afgeven en bleef ook vast houden ;D hup kuikentje gescalpeerd, ook was de buik al stuk maar echt eten deed hij nog niet, later met een mesje het kuikentje nog meer in stukjes gemaakt en ja hoor na een tijdje begon hij de kop op te eten.

Hij heeft 1 klauwtje/voetje laten liggen en ik denk de maag(?). Na een half uurtje ongeveer was hij klaar.

Ik zat met het foto toestel paraat om leuke plaatjes te schieten ;D ;D ;D
Door Nelly
Nou hier is het voor Simply Red inmiddels dagelijkse kost: minimaal 2 kuikens per dag naast het andere eten (bibi). Alleen probeert SR nog steeds om de kuikens te leren vliegen, en aangezien hij inmiddels aardig gegroeid is, vliegen de kuikens dus stukken hoger en harder dan in het begin :-X Komt nog zo ver dat ik een helm en motorbril moet opzetten bij het voeren 8)
Door Debora
Hier eten dus alleen de katers eendagskuikens. Ik geef ze s ochtends 3 (en dan staan ze echt flink te mekkeren tegen me dat ik op moet schieten enzo ::) ) en smiddags krijgen ze carnibest.
Das toch goed voor de afwisseling zo??
Door Nelly
Lijkt me wel hoor, zoals gezegd, SR krijgt ook bibi als aanvulling op z'n kuikens. Helaas wil die gekke kater geen hart eten; heb lams-runder- en kippenhart geprobeerd, maar meneer hoeft het niet :-\
Door sylvia
Hier krijgen de katten iedere morgen 4 kuikens per kat en dan s'avonds krijgen ze 1 ons ..... vul maar in, wat er die dag op het menu staat.
Door Sylvi@
Is dat niet te eenzijdig zoveel kuikens op 1 dag?

Omdat er bij de honden zo op gehamerd wordt voor afwisseling.
Door sylvia
sylvi@ schreef: Is dat niet te eenzijdig zoveel kuikens op 1 dag?

Omdat er bij de honden zo op gehamerd wordt voor afwisseling.
Het is niet het enige wat ze eten, s'avonds krijgen ze hun portie barf.Het zijn hier gewoon grote eters , ze verbruiken veel energie en vangen ook nog muizen.
dus ik denk dat ze afwisseling genoeg hebben aan eten.
Ik heb zelfs gemerkt dat ze het minder goed doen als ze de kuikens niet krijgen.
Door Nelly
Sterker nog, volgens mij zijn de kuikens op zich al een vrijwel kompleet voedsel, en als je dat dan nog eens aanvult met roodvlees en de kat ook nog eens muizen vangt en opeet, nou dan komt-ie volgens mij echt niks te kort hoor.
Door Nelly
sylvia schreef: Het is niet het enige wat ze eten, s'avonds krijgen ze hun portie barf.Het zijn hier gewoon grote eters , ze verbruiken veel energie en vangen ook nog muizen.
dus ik denk dat ze afwisseling genoeg hebben aan eten.
Ik heb zelfs gemerkt dat ze het minder goed doen als ze de kuikens niet krijgen.
Hebben die van jou ook zo'n superzacht velletje? Trouwens, gisteravond was er een prachtige Bengaal op Animal Planet, leek op jouw Tijger. Die stomme lui daar dachten dat het een ocelot was ::)
Door Sylvi@
Die van mij kunnen geen muizen vangen (afgesloten tuin).
Maar dan kunnen de kattenbrokjes ook de deur uit (voor 2 katten iig) en dan gaan die ook volledig over op vers ;) ;D
Door sylvia
Nelly schreef: Hebben die van jou ook zo'n superzacht velletje? Trouwens, gisteravond was er een prachtige Bengaal op Animal Planet, leek op jouw Tijger. Die stomme lui daar dachten dat het een ocelot was ::)
Ja die hebbben gewoon fluweel op de bast.
Vandaag was Carla hier (Carlala) en die zei het nog dat ze de katten er hierzo mooi vindt uitzien en dat ze superzacht zijn.
Ook dat Pleunie zo zacht was voor een korthaar
Door sylvia
sylvi@ schreef: Die van mij kunnen geen muizen vangen (afgesloten tuin).
Maar dan kunnen de kattenbrokjes ook de deur uit (voor 2 katten iig) en dan gaan die ook volledig over op vers ;) ;D
Zet een bak vogelzaad weg en voor je het weet kunnen ze volop muizen vangen ;D

Doe je nu nog 1 x per dag brokken geven?

Die zou ik dan inderdaad vervangen voor een hele maaltijd ééndagskuikens en de andere maaltijd geef je een barfmaaltijd (of een kvv)
Door Nelly
sylvi@ schreef: Die van mij kunnen geen muizen vangen (afgesloten tuin).
Hoezo denk je dat muizen niet in een afgesloten tuin kunnen komen? Ze komen toch ook in afgesloten huizen? Hier tenminste wel hoor ::) Ben allang blij met m'n mini-tijgertjes 8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door