Moderator: Lizzy
Marielle schreef: Is het niet juist bedoeld om de darmflora in goede staat te brengen en dat het daarom kan helpen bij zowel diarree als bij obstipatie?Juist! Mooi uitgelegd!
Lizzy schreef: Mag ik vragen waar je dat van hebt? Probiotica bevat namelijk geen vochtopnemers en wordt ook voorgeschreven juist bij constipatie!Van mijn vriend, hij is apotheek assistent.
Anneke V schreef: Van mijn vriend, hij is apotheek assistent.Volgens mij moet je het wel heel erg bont maken met pb om een een bacteriële overgroei te krijgen. Darmfora groeit en sterft contstant. Ik kan me haast niet voorstellen dat je het met een paar capsules pb voor elkaar krijgt om de boel uit evenwicht te krijgen.
Door probiotica wordt er darmflora aangemaakt, bacteriën uit de darmflora nemen voedsel & vocht op uit de stoelgang. Als je teveel darmflora hebt kan dit ook leiden tot constipatie....
Wat hij er mij niet bijverteld had ( gisteren wel omdat ik bleef doorhameren op de uitleg) is dat dit eigenlijk alleen kan gebeuren bij extreme overdosissen van probiotica...dus in zeldzame gevallen.