Wat een toffe site is dit!! Al mijn vragen worden in geen tijd beantwoord!! Super, bedankt iedereen.
Mijn handen jeuken om hier eens vlug wat pottekes "gezond " te gaan maken
groetjes
Moderator: Lizzy
Solange schreef: Wat een toffe site is dit!! Al mijn vragen worden in geen tijd beantwoord!! Super, bedankt iedereen.Sucses straks met je zelf bereide maaltijden
Mijn handen jeuken om hier eens vlug wat pottekes "gezond " te gaan maken
groetjes
Marielle schreef: Ik las laatst ergens anders dat de groentemix zo'n 1/3 deel van de voeding moest zijn.Dat lijkt me het percentage dat wordt Mogens Eliasen wordt gehanteerd:
Weet iemand hoe dat zit?
Marielle schreef: Ja, idd 33 1/3 procent.Persoonlijk vind ik 33% echt veel maar dan ook veel te veel groentes... Want tja, het blijft wel een carnivoor, een hond. En als je hem zoveel groentes gaat voeren, dan houd je maar 67% over voor producten van dierlijke afkomst (vlees, vleesbotten en orgaanvlees). En zelf vind ik 67% gewoon te weinig.
Maar dat is wel veel meer dan 20 %
Hoe weet ik nu wat ik aan moet houden? ???
Marielle schreef: Ik las laatst ergens anders dat de groentemix zo'n 1/3 deel van de voeding moest zijn.Dat is wel veel zeg,denk dat ze niet echt blij gaan zijn of erger dat ze het echt niet meer eten.
Weet iemand hoe dat zit?
Solange schreef: Als ik lees dat er mensen zijn die helemaal geen groenten geven, dan vraag ik me af of je hond dan geen tekort krijgt aan bepaalde voedingsstoffen?Daar zijn de meningen over verdeeld.... Er zijn mensen die volgens het 'hele prooidier model' voeren en zij vinden dat de hond geen groentes nodig heeft. Een wolf eet namelijk geen maaginhoud van zijn prooidier (van grote prooidieren - kleine prooidieren zal de wolf helemaal opeten, ook de maag/darmen. Maar deze maaginhoud bevat zooooo weinig materiaal). De maag wordt leeggeschud. En de wolf eet maximaal (als hij tenminste voldoende prooidieren tot zijn beschikking heeft) 3% plantaardig materiaal. Een keer een besje, knolletje en wat gras. Zij voeren dus vlees, vleesbotten, orgaanvlees, hele prooidieren, wat vis en soms wat tafelrestjes.
Is het dan wel nodig dat ik vol enthousiasme groentprutjes maak? Als ik het doe, dan wil ik het ook doen goed hé!
groetjes