Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nessie
ik heb er verder geen verstand van hoor maar ik heb ergens ooit op internet gelezen van een soort geval als jouw hond en dat die uiteindelijk bij een soort japanse of chinese geneeskunst uit kwam en dat die op een puur zalm dieet ging zo'n 70 dagen. Verder geen vlees ! Het beestje was er al zo erg aan toe dat hij misschien afgemaakt moest worden door de jeuk veroorzaakt door allergie. Zijn baasje had een uiterst optimistisch beeld geschetst over deze methode. Langzaam na die 70 dagen bouwde ze 1 voor 1 haar voeding weer op. Die hond heeft nergens meer last van. ik weet alleen niet meer waar ik het had gelezen maar misschien zou je het op google kunnen uitzoeken als je er niet uitkomt met alle andere methodes . ???
Succes
Door baloutje
Weet je, we hebben begin dit jaar een homeopathische dierenarts bezocht, en die heeft haar behandeld (nu nog trouwens) en bij homeopathie is het ook zo dat het eerst erger word en daarna beter. Bij Balou was dat ook het geval, en ze is zeker 6 maanden slecht geweest.Het is daarna wel weer beter geworden, maar ik wil haar dit niet weer aandoen, door weer iets te proberen wat eerst erger wordt. Ze is in die 6 maanden kaal geworden, hield vocht vast, had vreselijk veel jeuk, en had nergens meer interesse in. Het moet voor haar een hel zijn geweest. Ik ben blij dat we dat nu allemaal achter de rug hebben (wel dankzij de prednison, omdat de jeuk maar bleef). Als ik nu zeker weet dat iets helpt en dat ze dan van alle ellende af is, dan zou ik het er wel voor over hebben, maar die garantie is dus nooit te geven. En in de periode dat ze alleen maar koolvis en rijst of macaroni kreeg, veranderde er ook niets. Bergrijp me goed, jullie bedoelen het goed, maar ik ben een beetje huiverig om weer wat nieuws te proberen, met alle ellende van dien.Een bull wordt over het algemeen al niet zo oud, en als je dan zoveel maanden/jaren aan het proberen bent, vindt ik dat zo zonde van haar leven.
Door Doedels
baloutje schreef: Weet je, we hebben begin dit jaar een homeopathische dierenarts bezocht, en die heeft haar behandeld (nu nog trouwens) en bij homeopathie is het ook zo dat het eerst erger word en daarna beter. Bij Balou was dat ook het geval, en ze is zeker 6 maanden slecht geweest.Het is daarna wel weer beter geworden, maar ik wil haar dit niet weer aandoen, door weer iets te proberen wat eerst erger wordt. Ze is in die 6 maanden kaal geworden, hield vocht vast, had vreselijk veel jeuk, en had nergens meer interesse in. Het moet voor haar een hel zijn geweest. Ik ben blij dat we dat nu allemaal achter de rug hebben (wel dankzij de prednison, omdat de jeuk maar bleef). Als ik nu zeker weet dat iets helpt en dat ze dan van alle ellende af is, dan zou ik het er wel voor over hebben, maar die garantie is dus nooit te geven. En in de periode dat ze alleen maar koolvis en rijst of macaroni kreeg, veranderde er ook niets. Bergrijp me goed, jullie bedoelen het goed, maar ik ben een beetje huiverig om weer wat nieuws te proberen, met alle ellende van dien.Een bull wordt over het algemeen al niet zo oud, en als je dan zoveel maanden/jaren aan het proberen bent, vindt ik dat zo zonde van haar leven.
Je hebt groot gelijk dat je je afvraagt of het middel niet erger is dan de kwaal. Je zult elke keer weer een afweging moeten maken of een behandeling wel in het belang van je hond is. Ik heb zelf het idee dat gewone da's vaak niet ver komen in de behandeling van huidziektens. Vaak komen holistisch en homeopatisch da's verder. Maar een huidprobleem oplossen heeft wel vaak tijd nodig. Mijn honden zijn behandeld door een hom.da die zeer goed aangeschreven staat. Van haar heb ik geleerd dat een kwaal niet erger hoort te worden door een behandeling. Als dat wel zo is dan heb je een te hoge potentie gebruikt of je bent te lang doorgegaan met behandelen. Dit geldt in het algemeen. Ik kan natuurlijk niet oordelen over de behandeling van jouw hond.
Door Jojo
Waar woon je?
Ik ben met Joey naar een bioresonantietherapeute geweest, maar zij heeft een praktijk in Assen.
Met deze methode kan ze er in 2 uurtjes achter komen wat de hond mankeert en aan de hand van de ernst van de situatie met een aantal behandelingen de allergie of kwaal verhelpen. Het is nog niet heel erg bekend en veel mensen geloven daar niet in, dat je een allergie ermee kan doen verdwijnen, maar..........Dan zou ik je in ieder geval aanraden om er een keer heen te gaan om dus een antwoord te krijgen op het waarom van de klachten zodat je weet in welke richting je moet zoeken als je niet kiest voor een behandeling maar voor preventieve maatregelen als bepaald voer of huisstofmijt beperking.
Zo'n anamnese doet het dier geen pijn, het vind het zelfs aangenaam, Joey valt zelfs altijd in slaap ;D
Het is dus niet zoals bij de homeopathie dat iets verergert oid.
Door die 'metingen' weet ik nu, zonder een eliminatie dieet enz. dat Joey een allergie heeft voor het eiwit in een kippenei, vlooien en huisstofmijt. Ik heb er wel voor gekozen hem daarvoor te laten behandelen.
Door baloutje
Jojo schreef: Waar woon je?
Ik ben met Joey naar een bioresonantietherapeute geweest, maar zij heeft een praktijk in Assen.
Met deze methode kan ze er in 2 uurtjes achter komen wat de hond mankeert en aan de hand van de ernst van de situatie met een aantal behandelingen de allergie of kwaal verhelpen. Het is nog niet heel erg bekend en veel mensen geloven daar niet in, dat je een allergie ermee kan doen verdwijnen, maar..........Dan zou ik je in ieder geval aanraden om er een keer heen te gaan om dus een antwoord te krijgen op het waarom van de klachten zodat je weet in welke richting je moet zoeken als je niet kiest voor een behandeling maar voor preventieve maatregelen als bepaald voer of huisstofmijt beperking.
Zo'n anamnese doet het dier geen pijn, het vind het zelfs aangenaam, Joey valt zelfs altijd in slaap ;D
Het is dus niet zoals bij de homeopathie dat iets verergert oid.
Door die 'metingen' weet ik nu, zonder een eliminatie dieet enz. dat Joey een allergie heeft voor het eiwit in een kippenei, vlooien en huisstofmijt. Ik heb er wel voor gekozen hem daarvoor te laten behandelen.
Bedankt voor de tip. We wonen zelf in Rijswijk, vlakbij Den Haag, dus Assen ligt niet echt naast de deur, maar goed ,als het helpt is niets me te ver.
Ik had van iemand al de tip gekregen van bio resonantie, maar de site is buiten gebruik (site voor dieren) dus ik kon niet meer informatie krijgen.
Heb je voor mij misschien een telefoonnr? Dan kan ik ze eens bellen voor wat informatie ed.
Door baloutje
baloutje schreef: Bedankt voor de tip. We wonen zelf in Rijswijk, vlakbij Den Haag, dus Assen ligt niet echt naast de deur, maar goed ,als het helpt is niets me te ver.
Ik had van iemand al de tip gekregen van bio resonantie, maar de site is buiten gebruik (site voor dieren) dus ik kon niet meer informatie krijgen.
Heb je voor mij misschien een telefoonnr? Dan kan ik ze eens bellen voor wat informatie ed.
Bedankt voor het telefoonnummer, ik ga van de week gelijk bellen. Het is inderdaad dezelfde site als waar ik al op gekeken had. Ik ben benieuwd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door