Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sylvi@
Is er een 'jeuk stiller' wat niet zo'n troep is als hydrocortiderm?

Ik weet van Calandula emulsie maar daar wordt Shannado 'wild' van. Als ik dat er op smeer dan blijft ze het eerste uur rond lopen. Ik vermoed door de geur.

Ze heeft een (acute) allergische reactie op iets wat buiten groeit/bloeit op dit moment, heeft ze wel eens vaker. Gaat dan gepaard met dikke oren/ogen, maar nu blijft het wel erg lang hangen en zijn haar snuit en onder haar bek helemaal rood en geïrriteerd. Ook zit ze nu op haar poten te bijten :-\
Normaal heeft ze altijd last in het voorjaar maar nu vanaf (eind) zomer tot aan nu :-\
Door Lizzy
Ik vind Calendula emulsie eerlijk gezegd ook niks... Op de een of andere manier vind ik het stinken en prikken. In zulke gevallen heb ik ook liever Calendula tinctuur.

wat in deze gevallen ook nogal wil helpen is Cardiospermum. Het is een homeopathisch middel dat werkt bij allergieen. Je kunt het inwendig geven (de D3 potentie bijvoorbeeld. Dit moet je 3 keer per dag geven) en je zult Cardiospermum ook aantreffen in vele homeopathische lotions tegen huidjeuk.

VSM heeft een middel, dat heet Prodier Huidjeuk. Daar zit in:

Samenstelling
Cardiospermum D3, Dolichos pruriens D3, Fagopyrum esculentum D6, Ledum palustre D6, Mezereum D6, Solidago virga aurea; alcoholgehalte 62%.

Indicatie(s)
Bij huidjeuk door eczeem, droogte, allergie, huidontsteking en jeuk door ongedierte bij hond en kat.
Door Sanyo
Het is geen natuurlijk middel, maar misschien is Parfenac iets wat kan helpen? In iedergeval niet zo'n "troep" als Hydrocortiderm.
Te koop bij apotheek en drogist.

Omschrijving van Parfenac 5% Eczeem:

Bij eczeem ten gevolge van overgevoeligheid en contacteczeem.

Samenstelling van Parfenac:
Parfenac is een dermatologische, hormoonvrije {niet-steroïdaal} hydrofiele crème. 1 gram Parfenac crème bevat 50mg bufexamac.

Eigenschappen van Parfenac:
Parfenac is een op de huid aan te brengen crème met een jeukstillende {anti-prurigeneuze} en ontstekingsremmende {anti-inflammatoire} werking. Parfenac is een kleurloze hydrofiele crème gebaseerd op twee vochtinbrengende stoffen, ten einde de huid te hydrateren. Zij is reukloos, niet vettig en vlekt niet.

Indicaties:
- eczeem ten gevolge van overgevoeligheid {atopische dermatitis}
- eczeem ten gevolge van contact met irriterende stoffen of met stoffen waar overgevoeligheid bestaat {contactdermatitis}.

Dosering en wijze van toediening van Parfenac:
Een dunne laag Parfenac crème wordt 2 tot 3 maal daags op de te behandelen plaats aangebracht, licht masserend ten einde het doordringen van het geneesmiddel in de huid te bevorderen. Op medisch advies kan een occlusief verband gebruikt worden. De duur van de behandeling zal afhankelijk zijn van het verloop van de aandoeningen. Raadpleeg een arts indien de verschijnselen verergeren of binnen 14 dagen niet verbeteren.
Door Sylvi@
Bedankt :)

Ik ga prodier proberen, heb al stad en land afgebeld maar nergens hebben ze het op voorraad, sommige kunnen het niet eens bestellen ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door