Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

mb schreef: Je hebt witte trekzalf: bevat lood, dat is een zwaar metaal, niet gezond dus.
En je hebt zwarte trekzalf, met teer. En teerprodukten vallen bij ons in de apotheek onder de kankerverwekkende stoffen. Niet gezond dus inderdaad! :-X
Aangeraden wordt nu, om een flinke klodder Betadinezalf onder een pleister te doen ipv trekzalf.
Ah, mooi. Weten we dat ook weer.
Okidoki, we gaan dus weer rustig verder met groene Leem.

Die betadine zalf onder een pleister vind ik ook wel goed klinken, maar vertraagt betadine de genezing van een wond niet? Aan de andere kant, het is eigenlijk een beetje de bedoeling dat het wondje nog niet dichtgaat :-\

De d.a. heeft trouwens gezegd dat het wel een paar weken kon duren. Een stukje verderop zit een zwart gaatje in de huid, kon ook nog wezen dat daar ook nog een stukje draad zit, of het uiteinde van dit knoopje.
Dat gezwelletje zat halverwege zijn oksel, dus met hechten is een rare plooi ontstaan, waardoor die hechtingen a.h.w een beetje naar binnen gegroeid zijn :-\
Nou onder 'het zwarte gaatje' wat ik in het berichtje hierboven beschreef begint een bult te groeien. In een paar dagen is 'ie al zo groot als een knikker. Is dit nou gewoon domme pech?

Moet ik doorgaan met de groene leem? Kan die bult ook een teken zijn dat de leem begint te werken?
Overigens is dat andere plekje nu rustig, hoewel daar volgens de dierenarts nog een knoopje onder de huid zit...
Het zit ook niet mee he? :'( Is het een ronde redelijk gladvoelende bobbel die beweeglijk is?Dan zou het misschien een gezwollen lymfeklier kunnen zijn als reactie op de ontsteking bij het hechtdraadje. Er kan ook een onderhuidse ontsteking zitten maar dat is meer als een verdikking, vaak is de huid op die plaats roder en voelt warm, tenminste bij mensen. Ik heb het echter nooit zo op bobbels dus ik zou toch de DA opzoeken voor de zekerheid.Sterkte joh!
Femke schreef: Nou onder 'het zwarte gaatje' wat ik in het berichtje hierboven beschreef begint een bult te groeien. In een paar dagen is 'ie al zo groot als een knikker. Is dit nou gewoon domme pech?

Moet ik doorgaan met de groene leem? Kan die bult ook een teken zijn dat de leem begint te werken?
Overigens is dat andere plekje nu rustig, hoewel daar volgens de dierenarts nog een knoopje onder de huid zit...
Volgens mij is dat een bultje met pus. Daar zou ik dus in gaan knijpen. (don't do this at home) Onlangs nog bij mijn man gedaan. Lekker :P Na een paar dagen was het hechtdraadje en de pus vertrokken.
Doedels schreef: Volgens mij is dat een bultje met pus. Daar zou ik dus in gaan knijpen. (don't do this at home) Onlangs nog bij mijn man gedaan. Lekker :P Na een paar dagen was het hechtdraadje en de pus vertrokken.
YAKKKKKKKKKKKK :-X :o
Fem, in de gaten houden en eventueel helpen met de troep eruit te drukken.
ik ga maar verder met de leem, de bult is (nog) niet rood en warm.
Mag ik de leem evt opvoeren naar 2 maatschepjes per dag?
Ik bel vanmiddag de d.a. even om het door te geven, en verder maar weer in de gaten houden :-\

Ik begin eerlijk gezegd spijt te krijgen dat ik hem heb laten opereren. Nou wist ik van tevoren natuurlijk niet dat het niets kwaadaardigs was, maar toch :-\
Wat vervelend dat de operatie zo'n lange nasleep heeft :( het lijkt me verstandig om toch de da even te bellen idd, en ik zal zelf niet teveel aan het bultje komen, dan loop je ook het risico de pus juist naar binnen te drukken waardoor de infectie erger kan worden. Hopelijk komt de hechting er snel uit, sterkte.
Femke schreef: ik ga maar verder met de leem, de bult is (nog) niet rood en warm.
Mag ik de leem evt opvoeren naar 2 maatschepjes per dag?
Ik bel vanmiddag de d.a. even om het door te geven, en verder maar weer in de gaten houden :-\

Ik begin eerlijk gezegd spijt te krijgen dat ik hem heb laten opereren. Nou wist ik van tevoren natuurlijk niet dat het niets kwaadaardigs was, maar toch :-\
Bij Brutus hebben we dit ook 1 keer gehad. Een flinke bult, maar die ging vanzelf weg. Volgens mij was het een combinatie wondvocht, ontstekingstroep en een soort wild vlees.

Ik zou zelf niet meer groene leem gaan geven trouwens. Een dessertlepel lijkt me echt zat. Eventueel zou je misschien (Tannetje?) wat drainage compositum van de Groene Os kunnen geven?

En dat gevoel van "had ik 'm maar niet laten opereren": dat kennen wij ook als geen ander. Brutus had ook een raar bobbeltje, dat werd ook groter, was niet te biopten, 2nd opinion zelfs aangevraagd bij Arno Roos, hij zei ook "ben er niet gerust op, weghalen die handel", dat heb ik laten doen, het is op 'z'n slagers' bij mijn vorige DA weggehaald en dezelfde avond vrat Brutus de hechtig er nog uit. Een groot gapend gat. Ze hebben nog geprobeerd nietjes erin te zetten. Niet gelukt. De hele handel ging onwijs ontsteken, hij moest AB en we hebben weken lopen tobben. Toen bleek dat het allemaal een onschuldige haarzakje-vergroeiing was, was ik ook niet blij dat ik het mes erin heb laten zetten. Maar ja, 'achteraf is een koe in z'n hol kijken', zegt Leo altijd ;)!
nou dat moet dan haast dezelfde koe zijn, want de bult is nu wel rood geworden. Ik laat het eerst gewoon voor wat het is, ga wel door met de groene leem, bij die andere hechting heeft het lichaam 't ook zelf opgelost want die was vorig weekeind ontstoken. Die plek ziet er nu hartstikke mooi rustig uit. Ik zit er gewoon niet aan en ik denk er ook maar niet teveel over na. Hopelijk is deze plek volgende week net zo mooi rustig geworden.

Bedankt voor de tips allemaal ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door