Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
wimk schreef: De eerste 3 weken regelmatig wandelen maar wel aangelijnd, wandelen moet anders wordt hij stijf.
Als Bumper naast de fiets kan en wil draven mag dat ook binnen deze 3 weken.

THats it.

O wat fijn dat hij al zoveel mag zeg. Ja roest rust of rust roest... ??? Huh hoe gaat die uitdrukking nou ook al weer... ::) Heel wat anders dat andere schema's die ik gehoord heb zeg.
Wanneer zal hij weer mogen spelen met andere honden? Heeft ze daar iets over gezegd?

Geef jij trouwens ook vit C en glucosamine en chondroitine aan Bumpertje?
Door wimk
Helen schreef: O wat fijn dat hij al zoveel mag zeg. Ja roest rust of rust roest... ??? Huh hoe gaat die uitdrukking nou ook al weer... ::) Heel wat anders dat andere schema's die ik gehoord heb zeg.
Wanneer zal hij weer mogen spelen met andere honden? Heeft ze daar iets over gezegd?

Geef jij trouwens ook vit C en glucosamine en chondroitine aan Bumpertje?
Ik geef hem primeval voor puppies, en hij mag als alles goed gaat met een week of 5 a 6 weer heel voorzichtig met andere honden spelen
Door Helen
wimk schreef: Ik geef hem primeval voor puppies, en hij mag als alles goed gaat met een week of 5 a 6 weer heel voorzichtig met andere honden spelen
Fijn dat hij zo snel weer lekker jonge hond mag zijn!!!

Zelf zou ik hem eerder gluco en Chondro geven dan primeval. Google even op glucosamine en je krijgt echt heel veel goede hits. Ook vit C is een goede ondersteuning bij bot-/gewrichtsproblemen en het herstel daarvan.
Misschien is glucobest iets voor Bumpertje? Daar zit en vit C, gluco en chondro in!
http://www.glucobest.nl
Door Helen
O trouwens ik geef Kuma preventief gluco, chondro en vit C. Zij krijgt dagelijks 750 mg gluco, 250 mg chondro en 1000 mg vit C. Ik geef zelf geen glucobest omdat dit de dosering is hierin: 1 maatschep Glucobest van 5,5 gram bevat: 1300 mg Glucosamine-sulfaat (95% >) 500 mg Chondroïtine-sulfaat (95% >) 500 mg MSM 500 mg Vitamine C 80 mg Magnesium 4 mg Mangaan

en de aangeraden hoeveelheid voor Kuma minder dan een halve maatschep zou zijn en ik relatief meer vit C wil geven. Mijn man is arts en bij botbreuken en gewrichtsproblemen wordt in het ziekenhuis waar hij werkt altijd een hoge dosering vit C voorgeschreven gedurende het herstel. Ik geloof dan ook heilig in de werking van vit C.
Laatst gewijzigd door Helen op di 27 sep 2005, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wimk
Maar moet ik de primeval dan weggooien? Ik heb net vorrige week weer een nieuw pak gekocht.

Ik ga morgen ook glucobest halen.

Tnx for the info
Door Helen
wimk schreef: Maar moet ik de primeval dan weggooien? Ik heb net vorrige week weer een nieuw pak gekocht.

Ik ga morgen ook glucobest halen.

Tnx for the info
Nee hoor, die kan je er gewoon bij geven. Ik heb Kuma ook een poos beiden gegeven toen ze groeipijnen had.
Een beetje uit wanhoop eerlijk gezegd. Ik wilde er alles aan doen om er maar voor te zorgen dat haar pijn weg zou gaan. Ik heb stage gelopen bij een paardenbedrijf die gesponserd werd door Primeval en zij kregen dus gratis Primeval geleverd. Zij hebben daar veel mee geexperimenteerd met hun paarden en hun conclusie was: " 't is dat we het gratis krijgen, anders gaven we het niet.' Zij zagen echt geen resultaat.
Door Jolly
wimk schreef: Bumper deed niet mee omdat we te laat waren met inschrijven. Bo ( dochter ) heeft wel met hem mee gedaan aan de kinder wedstrijd.

Oww daar hebben we ook staan kijken, maar ik kan me geen Bo herinneren. :-[
Door Yari
Hé wat heerlijk om te horen dat het zo goed gaat nu!! :D Houwe zo!! ;)
Op zich kun je (mits het goed gaat natuurlijk) vrij rap idd alweer met hele korte stukjes fietsen gaan beginnen, maar het spelen met andere honden zou ik persoonlijk toch wat langer uitstellen dan die 5-6 wkn.
En heel goed op blijven letten; zodra je merkt dat hij meer last heeft meteen weer een stapje terug doen en zolang het goed gaat kun je steeds meer op gaan bouwen.
Helemaal stil leggen is zeker niet goed (dat zei Crama ook toen tegen mij) juist rustig aan een paar keer per dag even een stukje lopen is goed om te voorkomen dat het stijf wordt idd, maar bouw het niet te snel op, das wèl heel belangrijk.
Moet goed komen met je vent! Daar gaan we voor! ;)
Door Ine
Dat gaat helemaal goedkomen, als je je even door de eerste weken heenworstelt!
Knuffels :-*
Door Angelique
Helen schreef: Nee hoor, die kan je er gewoon bij geven. Ik heb Kuma ook een poos beiden gegeven toen ze groeipijnen had.
Een beetje uit wanhoop eerlijk gezegd. Ik wilde er alles aan doen om er maar voor te zorgen dat haar pijn weg zou gaan. Ik heb stage gelopen bij een paardenbedrijf die gesponserd werd door Primeval en zij kregen dus gratis Primeval geleverd. Zij hebben daar veel mee geexperimenteerd met hun paarden en hun conclusie was: " 't is dat we het gratis krijgen, anders gaven we het niet.' Zij zagen echt geen resultaat.
Tja, zo lust ik er nog wel tien. Hier lopen ze als een speer op de Primeval en storte ze zowat in op alleen de Glucobest. En zo zijn de resultaten bij iedereen verschillend, maar wil het niet zeggen dat een bepaald middel niet zou deugen en een ander heilig is.
Door Mevroi Kruim
Lupa schreef: maar hoe merkje zo duidelijk een verschil?
ik heb primaval gegeven en ik geef nu gluco, maar ze lopen altijd als een tirilier(of zoiets)
Een tierelier ;)
Door Yari
Lupa schreef: maar hoe merkje zo duidelijk een verschil?
ik heb primaval gegeven en ik geef nu gluco, maar ze lopen altijd als een tirilier(of zoiets)
Ik heb ook diverse soorten glucosamine/chondroïtine gegeven en ook wel eens maanden niets, maar heb nooit verschil gemerkt eerlijk gezegd. Hier ook gewoon lopen als een tierelier! ;D
Maar goed, toch heb ik al veel verhalen gehoord dat er wèl duidelijk verschil gemerkt werd tussen het ene of het andere middel en of ze het wèl of niet kregen.
Ik blijf het dus ook toch maar geven vanwege haar diverse orthopedische operaties en de daarmee samenhangende arthrose.
Laatst gewijzigd door Yari op wo 28 sep 2005, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
Ik ken via mijn man teveel verhalen dat mensen echt heel erg opgeknapt zijn met gluco, chondro en vit C. Tevens is der werking van vit C bij bot en gewrichtsproblemen afzonderlijk ook wetenschappelijk bewezen bij mensen. Ik geloof er echt in en voor mij is de werking driedubbel en dwars bewezen. Van primeval heb ik zelf veel minder succesverhalen gehoord en de concentratie werkzame bestanddelen vind ik laag.
Door wimk
Ik ben zo blij, ik weet niet wat ik mee maak. Bumper was altijd zo'n slome hond, maar ik moet hem nu echt af remmen. Hij wil springen en gek doen ook in huis. Hij blijft maar speeltjes naar je toe brengen, dus die hebben we allemaal opgeruimd. Maar hij heeft nu zoveel energie, ik ben zo blij. Ik hoop echt dat de eerste 5 a 6 weken gauw voorbij gaan zodat hij weer leuke dingen mag gaan doen.

Groetjes van een blije Wim & Bumper
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door