Ik heb een cavalier reu van 6 jaar. Een jaar geleden heeft hij een ernstige blaasontsteking gehad, waar hij veel te lang mee heeft rond gelopen, omdat de klachten in eerste instantie niet wezen op blaasproblemen. Een echografie bracht geen oorzaak voor de ontsteking aan het licht. Na 3 weken antibiotica is de urine gecontroleerd en was schoon. 2 Maanden geleden vertoonde hij dezelfde symptomen, lusteloos, grommerig en pijn aan zijn flanken bij aanraking, dus toen ik had ik zo door dat hij wellicht weer een blaasontsteking had. Urine weggebracht en inderdaad werd mijn vermoeden bevestigd. 10 Dagen antibiotica en hij was weer fit. Dit weekend dezelfde symptomen, dus gisteren weer urine weggebracht en het was weer mis. Weer 10 dagen antibiotica. Ik voer Chico circa 1 1/2 jaar compleet diepvriesvoer, eerst Energique Speciaal en nu al langere tijd Duck pens compleet. Dit tot zeer grote tevredenheid; in het verleden had hij regelmatig darmproblemen, maar op de Duck pens is het helemaal over. Ook Carnibest geprobeerd (de light en lam-rijst, ging hij ongelooflijk van aan de diarree), Duck lam en rijst, Duck uitmuntend, gewone Energique, Rodi, maar voor zijn darmen blijkt Duck pens het beste. Wat mij verontrust, is dat ik hem al 2 maanden blaas- en niercompositum geef van De Groene Os, maar dat hij desondanks weer een blaasontsteking heeft gekregen. Vanwege zijn artrose, heeft hij van de zomer 2 maanden Fortiflex gehad en nu geef ik hem Gelatinaat van Primeval. Kan dat de blaasonsteking veroorzaakt hebben? Nu las ik dat vitamine C en cranberries capsules goed zijn. Hoeveel moet ik daarvan geven? Zijn er daarnaast nog tips? Graag hoor ik van jullie!
Groeten, Ingrid van de Koppel