Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Anneke V schreef: kippenvleugels & kippenbouten ( billen) platgemept...
Nee, sec gezien moet dat er gewoon verteerd uitkomen. Ik weet niet hoe lang je dit al geeft? Kippenbouten zijn wel tamelijk hard. Dus als je hond nog niet zo lang botten eet en het nog niet zo gewend is, dan zou ik zelf de bouten tijdelijk weglaten en karkarkassen gaan voeren.
Door Anneke V
Lizzy schreef: Nee, sec gezien moet dat er gewoon verteerd uitkomen. Ik weet niet hoe lang je dit al geeft? Kippenbouten zijn wel tamelijk hard. Dus als je hond nog niet zo lang botten eet en het nog niet zo gewend is, dan zou ik zelf de bouten tijdelijk weglaten en karkarkassen gaan voeren.
Hij kreeg dit in het begin regelmatig in zijn barfmaaltijden (toen hij nog geen kvv kreeg) maar ben er dan mee gestopt.. :-\ Maar ik ga eens proberen met kipkarkassen.
Door Laura2004
Lizzy schreef: Nee, sec gezien moet dat er gewoon verteerd uitkomen. Ik weet niet hoe lang je dit al geeft? Kippenbouten zijn wel tamelijk hard. Dus als je hond nog niet zo lang botten eet en het nog niet zo gewend is, dan zou ik zelf de bouten tijdelijk weglaten en karkarkassen gaan voeren.
Hij krijgt ook al runderbotten, dus dan zou hij kippenbotten toch moeten kunnen verteren.
Door Lizzy
Laura2004 schreef: Hij krijgt ook al runderbotten, dus dan zou hij kippenbotten toch moeten kunnen verteren.
Ja, daar heb je gelijk in... ik vind runderbotten trouwens ook te hard. Voor het gebit en voor de vertering.... Maar goed, da's een ander verhaal. Tis wel raar dat het alleen bij kip is... Is dat het enige bot wat je in mept?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 27 sep 2005, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
Ik geef ook alleen maar kalfsbotten hoor, maar het lijkt me dat als het beestje wel runderbotten verteerd dat hij zeker weten kippeboutjes moet kunnen verteren. Ik geef ook kippenbouten en kippenpoten en dat is er echt nooit onverteerd uitgekomen.
Door Anneke V
Lizzy schreef: Ja, daar heb je gelijk in... ik vind runderbotten trouwens ook te hard. Voor het gebit en voor de vertering.... Maar goed, da's een ander verhaal. Tis wel raar dat het alleen bij kip is... Is dat het enige bot wat je in mept?
Konijnenbotten mep ik ook, maar runderbotten eet hij niet op, hij knaagt het vlees eraf & dan knaagt hij er kleine stukjes bot af & haalt het merg eruit...dan gooi ik het weg omdat het te hard is.
Door Anneke V
Ik koop soms zo van die kafsbotjes, dat zijn stukjes van een 5cm lang & dat ik zo mals, precies eerder knots dan bot. Soms als hij deze eet doet hij aan selectief kotsen & komt het kalfsbot er weer uit ::)

Maar misschien is het beter dat ik eerst karkassen enzo geef, het enig is kippennekken dat kan ik nergens vinden dus ben ik dertijd met kippenvleugens begonnen & erna kippenbouten.
Door Nitus
Jeetje :o, je kan dus werkelijk geen dag missen op BP ;)!
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.... vind het ook super dat jullie er niet geheimzinnig over gaan doen. :)

Hoe is het nu met jullie kleine vreetschuur?
Door conleeuw
Ster schreef: Als je iets van conditioneren afweet dan weet je dat dit natuurlijk onzin is ;) Of beloon jij de volgende ochtend nog voor iets dat je hond de vorige avond goed deed ???
mijn hemel, wat zijn wij allen super serieus zeg.
ongeloofelijk.

:-X
Door Lizzy
Nitus schreef: Jeetje :o, je kan dus werkelijk geen dag missen op BP ;)!
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.... vind het ook super dat jullie er niet geheimzinnig over gaan doen. :)

Hoe is het nu met jullie kleine vreetschuur?
Onze kleine vreetschuur heeft alsmaar honger ;D. Vanmorgen kreeg ze 250 gram versvlees, at het op en keek me aan met een blik van " ::), ehhhh, volgens mij vergeet je wat. Namelijk die andere helft". Dus tussen de middag kreeg ze weer 250 gram en keek wederom alsof ik de andere helft vergeten was. Vanavond krijgt ze daarom maar een lekkere prak rundvlees met groente en een ei!

Verder zijn we net wezen wandelen. In feite doet ze alsof er niks gebeurd is...! Ik ben vannacht nog wel een paar keer wakker geworden hoor, badend in het zweet!
Door conleeuw
202Spots schreef: Tja.....kweetechniewaardatopslaanmoet..maarikvind'tniezoaardigklinken:-\
nou was niet onaardig bedoeld hoor. grapje, maar kennelijk not recieved in the spirit it was given. :-[
Door Nitus
Lizzy schreef: Onze kleine vreetschuur heeft alsmaar honger ;D. Vanmorgen kreeg ze 250 gram versvlees, at het op en keek me aan met een blik van " ::), ehhhh, volgens mij vergeet je wat. Namelijk die andere helft". Dus tussen de middag kreeg ze weer 250 gram en keek wederom alsof ik de andere helft vergeten was. Vanavond krijgt ze daarom maar een lekkere prak rundvlees met groente en een ei!

Verder zijn we net wezen wandelen. In feite doet ze alsof er niks gebeurd is...! Ik ben vannacht nog wel een paar keer wakker geworden hoor, badend in het zweet!
Oooh, dat kan ik me levendig voorstellen. Alle doemscenario's zullen dan wel door je hoofd spoken...

En ik vermoed dat Linga ECHT niet meer weet dat er gisteren iets byzonders gebeurd is ;).
Door conleeuw
Lizzy schreef: Ik ben vannacht nog wel een paar keer wakker geworden hoor, badend in het zweet!
Volgens mij zal het wel een tijdje duren voordat het helemaal slijt :o
Zij is het waarschijnlijk al laaaang vergeten ...... honden leven heerlijk in het hier en nu. Ik wou soms dat ik het ze na kan doen.
Door Lizzy
Ohhh jaaaa, ik ben daar ook erg jaloers op, op dat in het hier en nu leven. Joh, ze was de hele situatie direct vergeten nadat dat bot op straat lag. Je zag haar echt denken "zoooo, dat is eruit en nu graag iets lekkers EN veel te eten". Een minuut daarvoor stond ze nog bellen te blazen van de misselijkheid :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door