Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
Lizzy schreef: Ja, Leo is al geweest en heeft het bot laten zien. De DA zei eerlijk dat hij geen ervaring heeft met hoe lang een bot in de maag blijft zitten en hoe botten zich 'gedragen'. Hij behandeld zo'n zaak dus als "het komt er of vanzelf uit langs de voor of achterkant of we moeten ingrijpen". Maar, hij was gewoon weer cool zoals hij altijd is!
Toch denk ik dat als Frank zo 'cool' is, dat er dan weinig reden tot zorg is.
ik heb hem ook wel eens heel anders meegemaakt en dan kan het een enorme bezorgde zeikerd zijn met allerlei dikkel boeken die hij erbij sleept....
Door Doedels
Lizzy schreef: Dat is waarheid als een koe, dat selectief kotsen! Ik merk ook steeds weer dat mijn honden selectief kotsen!!! Joh, ze kotsen zelfs dingen uit die ze niet lekker vinden/niet lekker valt, al voer je het in een derrie/mix! Voorbeeld: ik geef Pinkel groentemix met zuivel en een blikje vis en een hele/rauwe sardien. Ze kotst de sardien uit, de rest blijft zitten. Te gierig om de rest ook uit te kotsen ;D!

He, ik ben zooo blij dat jij schrijft wat ik al jaren denk! Honden kotsen selectief!
Wat jij beschrijft herken ik ook. Een maaltijd met verschillenden dingen en dan een onderdeel uitkotsen. De rest blijft keurig binnen. Ik vindt het knap van ze ;)
Door 202spots
:o :o :o :o :o :o :o
OHHHWWWWW gottogottogottogott....ik zit hier met me hart in me sloffen.....en net zo'n vreselijk gevoel in me maag als toen ik Tor zag slikken......
Ik was zo blij toen ik las ze 't uitgespuugd had!!!
van mij mag ze de hele week op de bank liggen!!!! ;)
Door Lizzy
AstridStraver schreef: Toch denk ik dat als Frank zo 'cool' is, dat er dan weinig reden tot zorg is.
ik heb hem ook wel eens heel anders meegemaakt en dan kan het een enorme bezorgde zeikerd zijn met allerlei dikkel boeken die hij erbij sleept....
Ohhhh, hij kan ook een waaaaaanzinnig gestresste haan zijn ;D! Jaaa, zo ken ik hem ook. Ik vind hem een toffert!
Door Lizzy
202Spots schreef: :o :o :o :o :o :o :o
OHHHWWWWW gottogottogottogott....ik zit hier met me hart in me sloffen.....en net zo'n vreselijk gevoel in me maag als toen ik Tor zag slikken......
Ik was zo blij toen ik las ze 't uitgespuugd had!!!
van mij mag ze de hele week op de bank liggen!!!! ;)
Van mij too!
Pffffh zeg, nu pas het hele verhaal gelezen. Man, ik kreeg er zelf kippenvel van! Maar super dat het goed is gegaan en nu heeft Linga pech.... mag ze geen 20cm lange botten meer wegtoveren.... ;D

Ik schrok straks al toen Storm een enorm stuk pens naar binnen gooide, begon te kokhalzen..... en uiteindelijk het eruit kotste om het in bijna net zo'n groot stuk weer op te vreten!

Dalmatenpups....... aaargghh
Door 202spots
EstherVanPuck schreef: Dalmatenpups....... aaargghh
PUPS?????????
HAH!!! 't blijjjjjjjjjjjjjjft zo totdat ze 16 zijn hoor!!!!!!!! 8)
Door Borke
Lizzy schreef: Ohhhh, hij kan ook een waaaaaanzinnig gestresste haan zijn ;D! Jaaa, zo ken ik hem ook. Ik vind hem een toffert!
Top dierenarts - absoluut!
Heeft ons ook in weekenden geholpen als hij geen dienst had, omdat hij op vrijdag besliste dat hij het zelf wilde volgen.

Ik vind Linga wel schattig zo liggen hoor in de bank ;D
Door ikke
irmavgog schreef: Soms kunnen objecten dagenlang blijven zitten, en botten zijn ook objecten ;) niet zo makkelijk te verteren als men hier wel doet voorkomen.
Dit kan ook best goed gaan.
Toen onze Bouvier een pup van drie maanden was heeft hij hetzelfde geflikt als Linga. ook een ca. 15 cm lang bot.
Wij direct de DA gebelt en kregen dus gelijk te horen dat het achterlijk was een pup bot te voeren en we moesten hem maar goed in de gaten houden.
Linga heeft het bot uiteindelijk uitgekotst maar bij onze Boef is het verteerd en hij heeft er totaal geen last van gehad.
Dus zo kan het ook gaan.

Maar je schrikt je dood en zit zeker een paar dagen in de zenuwen.
Door tieneke
Ik zit net heel dit verhaal te lezen :o :o
Wat heeft Linga geluk gehad zeg ;)
Ja met zo'n schrokop moet je echt opletten,ze slikken(haast) alles door zonder zelfs te kauwen.
Daarom krijgt ook Tinus geen botten(lam,kalf) meer...Tara moet ook meedoen aan dit menu,het is niet anders,ik wil echt geen risico lopen met hem.
Wel krijgen ze iedere week een intakte eend,parelhoenkarkas,kippenrug,nekken,runderstrot en hele zalm/makreel,konijn,dit buiten de andere soorten vlees zoals hert,pens etc....dit geef ik allemaal in grote versie,komt geen schaar oid aan te pas en gaat allemaal perfekt ;)
Dus om nu te roepen dat hardere botten gevaarlijk zijn vind ik je reinste onzin ;)
Het is voor normale honden geen enkel probleem,tsja heb je een hond die alles in no-time naar binnen rost.. :-X
Door Leo
Al met al is het avontuur gelukkig goed afgelopen. We hebben behoorlijk in de rats gezeten, en een hoop bijgeleerd vandaag! En tenslotte moeten we het hier allemaal samen hebben van onze ervaringen en het delen van deze ervaringen op Barfplaats zodat we niet allemaal de zelfde fouten hoeven te maken! dank allemaal voor jullie meeleven en steun! :D :-*
Door conleeuw
Ik heb net het hele verhaal gelezen en toch een gevoel van whew, eind goed al goed, nu weet zij in ieder geval precies hoe zij de aandacht volledig op haar kan focussen. Ik hoop voor jullie dat "she's not the sharpest pencil in the box" ;D, anders zitten jullie binnekort weer bij de dierenarts en wordt er weer een wereld wonder uitgekotst zodat zij weer haar rechtmatige plaats op de bank kan innemen.

8)

Dogs, you just gotta love em.
Door 202spots
Ik dacht eerst...'t zal wel 'n spottie wezen....
gelukkig heeft Linga het niet zo gek gemaakt als deze hond....
dus L&L...wees maar dubbel gelukkig dat ze de bot netjes heeft uitgespuugd :-\

Lucky puppy survives after swallowing 13-inch knife
Veterinarian overcomes shock and removes blade surgically from voracious Saint Bernard

HARD TO SWALLOW: Local dog swallows 13-inch serrated knife and lives to tell bark about it
Afbeelding
Recovering puppy
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Elsie's X-ray

In a cabinet atop Jane Scarola's fridge, securely wrapped in a towel, lies a 13-inch serrated knife, the kind that cuts metal and concrete in those TV ads, that never needs sharpening.

The blade's current resting place is far preferable to its previous one: The stomach of Scarola's mischievous Saint Bernard puppy, Elsie.

The knife remained undetected in Elsie's gut for about four days until her distraught owner sought the aid of a vet who, once he overcame his disbelief, surgically removed it.

"I'm surprised she's alive," said a relieved Scarola.

The 43-year-old Plantation woman noticed her six-month-old pup seemed depressed Tuesday. That night, Elsie trembled on the kitchen floor. Scarola took herto the Imperial Point Animal Hospital in Fort Lauderdale, where veterinarian Jon-Paul Carew, baffled by Elsie's distress, ordered up some X-rays.

He couldn't believe what he saw. "I was just flabbergasted," Carew said. "I thought it was some kind of joke."

There was the knife, lodged between Elsie's esophagus and stomach. The puppy had swallowed it handle first. The only safe way to remove the blade was to cut open Elsie's belly, which Carew did the next morning in a two-hour operation.

"I've taken other things out of dogs, like shish kebab skewers, toys, small utensils, but never a blade," he said.

After plenty of antibiotics and intravenous feeding, Elsie was ready Thursday morning to go home to Scarola, her four teens and husband. "She was bright and alert, eating well, a goofy little puppy," the vet said.

Scarola said she had used the knife to carve a turkey last Saturday, and placed it on her counter far from the edge. Still, Elsie or one of Scarola's other dogs -- four Saint Bernards, a German shepherd and a Labrador -- must have somehow fetched it away.

"She wants to eat everything and anything," said Scarola, who now keeps close watch on the pet's diet. Elsie's only memento is an 8-inch scar. Scarola has a vet bill of nearly $1,700 -- and the culprit knife.

"I'm going to frame it and give it to Dr. Carew," Scarola said. "He should hang it. Everybody should know what puppies are capable of putting down their throats."
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door