Moderator: Lizzy
irmavgog schreef: maar gewoon de botten die mensen soms geven, zoals kniestukken enz...Overigens denk ik dus niet dat je dit "mensen die soms gewoon even een kniestuk geven" kunt vergelijken met voeren volgens de BARF methode. Zoals je misschien zelf hebt gelezen in het "honden en het eten van botten document" is het even een heel ander verhaal of je 'normaal' brok etende honden even een runderkniestuk naar binnen duwt of dat je een vers-etende hond een niet dragend bot van een jong dier geeft.
Lizzy schreef: Neemt niet weg dat ik bezorgt ben om mijn pup en ik vind het jammer dat je dat niet begrijpt.Jez.. Lizzy, Ik begrijp dat wel.. Ik zou doodbenauwd en bezorgd zijn.. dat schrijf ik in al mijn stukjes op dit topic..
Kala schreef: Ik ben nog maar enkele weken zover dat ik hele botten durf geven. Hier krijgen ze telkens 1 rib. Dus net zo'n lang dun geval als je pup ineens heeft binnengespeeld. Als ik ze een groter stuk bot geef, krijgen ze teveel bot binnen in verhouding met het vlees dat ze krijgen (krijtdrolletjes). Ze krijgen hier tweemaal per dag eten en de hoeveelheid vlees per keer is dus niet zo groot. De botten die ik hier vind zijn bijzonder goed uitgebeend dus ze zijn kaal. Een groter bot geven en dan op tijd afpakken is niet zo'n goed idee heb ik ondervonden want dan daar worden ze pas echt schrokkig van (gauw gauw opeten voor ze het afpakt). Ik blijf dus met een klein hartje 1 rib geven, ik zet de honden apart (anders gaan ze weer schrokken) en ik houd de wacht. Ik hoop maar dat ik nooit zoiets als hierboven meemaak want ik vrees dat mijn klein beetje vertrouwen dan in één keer weer helemaal weg zal zijn.Kan je niet een groter bot of ribstuk geven maar dan om de 3 dagen vb??? Dat de hoeveelheid bot dat ze mogen zo verdeeld wordt???
Karin
Laura2004 schreef: Wat moeten jullie geschrokken zijn zeg. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk een beetje onvoorzichtig ben met eten, want ik laat mijn honden gewoon zonder toezicht eten. Ze eten buiten en af en toe dan kijk ik even.Ik blijf er altijd bijzitten.....Pluto eet wel langzaam, maar eens hij een stuk los heeft moet het binnen..
Wat wel zo is, is dat mijn honden alle 3 echt heel erg rustig eten (sinds ze barfen), ze kauwen overal heel erg goed op. Maar ja, misschien is het toch verstandig om ze wat beter in de gaten te houden.
Ik hoop dat Linga nergens last van krijgt, maar ik denk het niet. Ik denk dat ze wel een hele sterke maag heeft in vergelijking met andere honden, aangezien zij op vers is grootgebracht. Maar ik snap wel dat je nog bezorgd bent.![]()
voor Linga en voor jullie!