Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
Lizzy schreef: En als je de bioresonantietherapeut nou eens vraagt? Want ik neem aan dat je op haar/zijn advies deze ontgiftingsmiddelen geeft? Ik moet zeggen dat ik van chlorella nog nooit echt heftige reacties heb gezien. Maar veendrenkstof ken ik niet goed en ik weet niet of daar reacties op kunnen komen.
Ik ga haar idd. even bellen vanmiddag. Ik heb de chlorella niet op aanraden van haar gedaan, eerder andersom, ik heb haar de link doorgegeven en nu is ze er zelf ook heel enthousiast over ;D.
De ontlasting was vanochtend weer goed, wel licht van kleur maar dat komt denk ik van de eendenek van gisterochtend, als hij botjes eet poept hij haast krijtjes.
Ik denk wel dat ik vanavond nog even naar het spreekuur van de da ga om te laten checken of het niet om een schimmel, bacterie of ander beestje gaat :-\
Laatst gewijzigd door Jojo op ma 12 sep 2005, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
Even een update:
Aangezien het gister niet erger is geworden maar iets beter ben ik nog niet bij de da geweest. Heb gister nog 3 maal daags gesmeert met hydocortiderm tegen het krabben en ben vandaag begonnen om 3 maal daags te soppen met zeezout en daarna even inmasseren met calendulan emulsie. De korstjes zijn eraf geweekt dus als hij nu niet weer gaat krabben komt het wel weer goed. Ik vermoed toch dat het van de nagels van de kat is gekomen maar als het nu met een week niet weg is zal ik het toch even op ongedierte ;) laten onderzoeken......
Door Jojo
Nou, we hebben de vermoedelijke oorzaak van joey zn probleem: Het huis van mn schoonouders, met bijbehorende vlooien ::)
Ik voel me zo´n muts dat ik niet meteen aan vlooien dacht.
Maaar ik heb ook nooit een vlo gezien bij hem en hij slaapt bij ons in bed :o dus dan had ik echt wel een vlo of neet of poepjes moeten zien ???
Ook onze katten zijn schoon van vlooien.
Maar vanochtend de verdachte kat van mn schoonouders even met het vlooienkammetje getest en ja hoor, allemaal zwarte bolletjes >:(
Die kat komt nooit buiten maar ze hebben daar vloerbedekking wat er nog net geen 30 jaar inligt :-X en de vorige kat die 2 jaar geleden overleden is had eigenlijk altijd wel wormen en vlooien :-X
Dit verklaart dus ook waarom Joey eens in de +/- 2 maanden jeukperiodes had, die eitjes liggen natuurlijk in die vloerbedekking en hebben een bepaalde cyclus, zo ook Joey zn jeukperiodes ::)
Ik voel me zo´n muts, ik met hem aan de bioresonantie enzo ::)
Door jeanne
nou, dan word het hoog tijd voor een nieuwe vloerbedekking bij je schoonouders ;D
en anders hebben ze wat te doen in het weekend, hele huis vlovrij maken!!!!

sjee, dan zitter er behoorlijk wat vlooien in huis denk ik :-X
Door Jojo
[quote="jeanne"]
nou, dan word het hoog tijd voor een nieuwe vloerbedekking bij je schoonouders ;D
en anders hebben ze wat te doen in het weekend, hele huis vlovrij maken!!!!

sjee, dan zitter er behoorlijk wat vlooien in huis denk ik :-X
[/quote]
Ik heb ze nog nooit gezien, maar denk dat er een heel leger in rusttoestand sluimert daar. Als de kat of Joey dan in een hoekje komt waar de neten liggen kunnen ze geloof ik door de trillingen weer actief worden.
Het stomme is, mn schoonmoeder is te stom om dat te begrijpen, volgens har komen ze bij Joey weg want hun kat komt immers nooit buiten PUNT. Ik krijg de schuld ::)terwijl ik zo schoon op onze huisdierendieren ben >:( >:( en zij helemaal niets aan die vlooien doen >:(
Ik heb er dus een hard hoofd in dat hier wat aan gaat gebeuren :'(
Door jeanne
zijn de vlooien/neten niet te zien in het tapijt? of anders de uitwerpselen? En op haar kat dan, die moet dan tohc ook onder de poepjes zitten???

pfffff schoonouders, waren het maar schoonouders ::)
Laatst gewijzigd door jeanne op do 15 sep 2005, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De eitjes en larven zijn taaie jongens, die houden het jaren uit als het moet :-X
Deruit dus met die vloerbedekking! Of op z'n minst stevig in het gif zetten. Juist de eitjes zijn weinig gevoelig voor gif, dus uit laten komen en gif herhalen is vaak nodig. Maar als ze zelf een kat hebben komen de eitjes toch wel uit.
Gladde vloerbedekking (geen planken vloer met naden!) kan een heel stuk schelen.
Door Jojo
[quote="jeanne"]
zijn de vlooien/neten niet te zien in het tapijt? of anders de uitwerpselen? En op haar kat dan, die moet dan tohc ook onder de poepjes zitten???

pfffff schoonouders, waren het maar schoonouders ::)
[/quote]
Ja, ik had dus vanochtend mn vlooienkammetje meegenomen om mijn vermoeden te demonstreren bij de kat van hun. En daar waren de poepjes en vlooien :o
Door jeanne
[quote="Jojo"]
Ja, ik had dus vanochtend mn vlooienkammetje meegenomen om mijn vermoeden te demonstreren bij de kat van hun. En daar waren de poepjes en vlooien :o
[/quote]en wat was hun reactie?
Door Nelly
Maar goed, je weet nu tenminste wat de oorzaak is (ik dacht er stiekem al een beetje aan). Je kunt je bulletje natuurlijk preventief insmeren, spuiten of poeieren met gif als je naar schoonmamma gaat, je kunt ook weigeren te gaan zolang het huis niet vlooienvrij is. Of is dat geen optie?
Door Jojo
[quote="Nelly"]
Maar goed, je weet nu tenminste wat de oorzaak is (ik dacht er stiekem al een beetje aan). Je kunt je bulletje natuurlijk preventief insmeren, spuiten of poeieren met gif als je naar schoonmamma gaat, je kunt ook weigeren te gaan zolang het huis niet vlooienvrij is. Of is dat geen optie?
[/quote]Nee, helaas niet :-\ We werken daar 5 dagen in de week, het is een familiebedrijf nl.
Maar ik houd joey gewoon bij mij in het kantoortje (daar is hij zowieso meestal al) totdat zij wat aan die vlooien gedaan hebben. Dan maar niet gezellig in huis spelen met poekie ;)
Laatst gewijzigd door Jojo op do 15 sep 2005, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
[quote="jeanne"]
en wat was hun reactie?
[/quote]
Ze was niet echt onder de indruk. Ze haalde nog net niet haar schouders op ::)
Het zal nog wel 2 dagen duren eer poekie behandeld wordt tegen de vlooien. aan de omgeving zal op korte termijn ook wel niet gewerkt worden dus dan ga je ze stiekum verwensen dat ze een enorme plaag in het hele huis krijgen ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door